تاثیر نسبت متن به کد در سئو مناسب

نسبت متن به کد

تعیین نسبت متن به کد تاثیر غیر مستقیم ولی، مهمی بر روی سئو سایت شما خواهد گذاشت، سئو در واقع مجموعه ای از روش ها جهت تغییر استراتژی در وب سایت هاست، در سئو انجام فرآیند هایی موجب خواهد شد که سایت شما در صفحه نتایج جست و جو اهمیت پیدا کند، سئو نیازمند پشتکار و دانش کافی است و فرایند ساده ای نیست که در مدت زمان کوتاه قابلیت پیاده شدن را داشته باشد، متخصصان سئو باید همیشه دانش خود را به روز بکنند، چرا که الگوریتم های رتبه بندی موتورهای جست و جو به طور مکرر تغییر می کند و قابل پیش بینی نیستند، یکی از مواردی که معمولا در بهینه سازی سایت ها مورد توجه قرار می گیرد و در سئو تاثیرگذار خواهد بود، نسبت متن به کد است، با توجه به اهمیت زیاد نسبت متن به کد در بهبود سئو، در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

مفهوم نسبت متن به کد (Text to HTML)

همه سایت ها بر روی مقدار معینی از کد نویسی بنا شده اند، در ظاهر نیز از مقدار معینی متن و محتویات تشکیل شده اند، که قابل مشاهده هستند، وقتی از نسبت متن به کد حرف زده می شود یعنی نسبت همان متنی که در یک صفحه موجود است به نسبت مقدار کد موجود جهت نمایش همان صفحه که در اصطلاح به آن Text to HTML گفته می شود.

نسبت متن به کد

مقدار نسبت متن به کد چقدر باشد؟

تنظیم مقدار نسبت متن به کد در سئو بسیار مهم است و اهمیت نسبت متن به کد را نمی توان در نظر نگرفت به هنگامی که نسبت متن به کد پایین باشد، در جست و جوهای موتورهای جست و جو معمولا سایت قابل مشاهده نمی باشد، شما یک صفحه خالی از متن یا صفحه ای کم متن را در نظر داشته باشید، چه محتوایی می تواند برای موتور جست و جو مهم باشد؟ به طور کلی نسبت مناسب و ایده آل نسبت متن به کد در حدود ۲۵تا۷۰ درصد می باشد، که در واقع این نسبت متن آشکار به نسبت مجموع کدهای html، عکس ها و همچنین اطلاعات غیرقابل نمایان می باشد، بسیاری از سایت هایی که در نتایج جست و جوگرها، خصوصاً رتبه های بهتری را دارا هستند، به طور معمول محتوای زیادی را برای مشاهده دارند، با انتشار پاندا که آپدیت جدید گوگل بود و برای محتوای سایت ها اهمیت فراوانی قائل بود، اهمیت نسبت متن به کد بیشتر از گذشته قابل لمس شده است ضرورت رعایت آن برای وبمسترها احساس می شود چرا که با انجام دادن مناسب این روش، رتبه سایت شما در جست و جوها بهبود خواهد یافت و شما شاهد افزایش بازدید از سایت خود، خواهید بود.

نسبت متن به کد

نسبت متن به سئو چه نوع تاثیری دارد؟

زمانی که نسبت متن به کد را در فاکتورهای مرتبط با سئو از منظر موتورهای جست و جو بررسی می کنیم، مشاهده می نماییم که این نسبت تاثیر مستقیمی روی سئو ندارد ولی از آنجا که روی بسیاری از فاکتورها تاثیر می گذارد به طور غیر مستقیم روی سئو سایت شما اثر خواهد گذاشت و سایت شما در موتورهای جست و جو نتایج بهتری را به دست خواهد  آورد، با رعایت نکاتی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، تاثیر نسبت متن به کد را در بهبود تجربه کاربری سایتتان مشاهده خواهید کرد.

نسبت متن به کد

مهم ترین پارامترهای مربوط به نسبت متن به کد

مهم ترین پارامترهایی که ارزش نسبت مناسب متن به کد را نشان می دهند عبارتند از:

  • اهمیت برای بازدیدکنندگان سایت: وقتی که نسبت متن به کد در سایتی بالاتر است، موتورهای جست و جو چنین می اندیشند که شما برای آسایش بازدیدکنندگان خود اهمیت قائل شده اید، در واقع این کار را به خاطر موتورهای جست و جو انجام نداده اید، همچنین صفحاتی که چنین ویژگی را دارند برای بازدیدکنندگان شما قابل فهم و با اهمیت خواهند بود.
  • رضایت بیشتر بازدیدکنندگان از سایت شما: وقتی که بازدیدکنندگان متن زیادی را در سایت شما ببینند که متناسب با نیاز آن هاست، رضایت آن ها را فراهم خواهد کرد و این امر باعث می شود که همیشه از سایت شما بازدید کنند، در نتیجه به بهبود رتبه شما در گوگل کمک خواهد کرد.
  • بهبود سرعت بارگذاری صفحات: وقتی که شما کدهای سایت های خود را کم تر می کنید، یعنی کدهای غیر ضروری را حذف می کنید و باعث می شوید که سرعت بارگذاری صفحات سایت شما به طرز چشمگیری بهبود پیدا کند و بیشتر شود.
  • ایندکس بهتر مطالب سایت: موتورهای جست و جو هیچ چیز را مانند متن دوست ندارند، در واقع عاشق متن های بلند و زیاد هستند، زمانی که در سایت شما کد اضافی نداشته نباشد و یا نسبت متن به کد بیشتر باشد، در واقع خوراک موتورهای جست و جو را فراهم کرده اید و صفحات و مطالب سایت شما سریع تر ایندکس خواهد شد.

نسبت متن به کد

با موارد ذیل نسبت متن به کد سایت خود را بهینه کنید

اگر تصمیم گرفته اید که برای به دست آوردن پارامترهای بالا نسبت متن به کد سایت خود را افزایش دهید به نکات ذیل توجه کنید:

۱- کدهای اضافی و غیر قابل استفاده را حذف کنید.

۲- فاصله های خالی بین کدها را کم کنید.

۳- برخی از کدها توضیحات اضافی دارند که در واقع هیچ کاربردی ندارند آن ها را حذف کنید.

۴- تا آنجا که می توانید از جدول استفاده نکنید.

۵- سعی کنید که از کدهای CSS استفاده کنید.

۶- تصاویر را در شرایط بهینه قرار دهید.

۷- تصاویر اضافی حذف شود.

۸- حتی الامکان از کدهای جاوا و فلش استفاده نکنید.

۹- سعی کنید که حجم صفحه خود را کم تر از۳۰۰کیلوبایت نگه دارید.

۱۰- هرگونه متن غیر قابل مشاهده برای بینندگان سایت را حذف کنید.

نسبت متن به کد

اهمیت ابزارهای ارزیابی نسبت متن به کد سایت شما

ابزارهای بررسی نسبت متن به کد این امکان را دارند که نسبت واقعی متن به کد صفحات سایت شما را بیان کنند، این همان نسبتی است که در واقع توسط موتورهای جست و جو بررسی می شود. درصد بالا نشان دهنده این است که سایت شما در موتورهای جست و جو شرایط بهتری را خواهد داشت.

نسبت متن به کد

 معرفی چند ابزار بررسی نسبت متن به کد

ما در اینجا چند سایت مهم را که شما به راحتی می توانید نسبت متن به کد خود را مورد ارزیابی قرار دهید، معرفی می کنیم، کافی است شما به این سایت ها مراجعه کنید و در کادر مشخص شده آدرس سایت خود را وارد کنید و با کلیک بر روی بررسی از نسبت متن به کد سایت خود آگاه شوید و با توجه به نکات بالا آن ها را مورد ارزیابی قرار دهید و در صورت لازم ویرایش کنید، دقت داشته باشید که این ابزارها را برای همه صفحات وب سایتتان به کار ببرید.

نسبت متن به کد

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام