همه چیز درباره محتوای سبز در بازاریابی محتوایی

محتوای سبز

در بازاریابی اینترنتی، محتوای سبز می تواند در فرمت های مختلف ارائه شده و کاربران زیادی را جذب وبسایت کند. البته این مسئله زمانی نتیجه می دهد که محتوا، به صورت متداول و دقیق به کاربران ارائه شود؛ چرا که در اثر گذر زمان، کیفیت محتوای شما به شدت پایین خواهد آمد و کسی از این محتوا بهره نخواهد برد. در علم بازاریابی محتوا، نوعی محتوا وجود دارد که در گذر زمان از کیفیت آن کاسته نمی شود. جذابیت این دسته محتوا، به دلیل انتخاب نوع عنوان و متن آن همیشه در نزد مخاطب محفوظ است و نیاز وی را در هر زمانی برآورده می سازد. به اینگونه محتوا، محتوای سبز یا (Evergreen Content) می گویند.

محتوای سبز

روش تولید محتوای سبز اصولی

حتما شما هم مثل سایر افراد، دوست دارید که محتوای سبز تولید کنید تا هم از کیفیت همیشگی آن مطمئن باشید و هم کاربران زیادی را جذب وبسایت خود کنید. اما یک سوال اساسی رو به روی ماست. چگونه می توان محتوای سبز تولید کرد؟

اولین قدم برای تولید محتوای سبز، مشخص کردن سوالاتی است که در طول زمانهای مختلف و به صورت همیشگی، بازارهدف شما را درگیر خود کرده است. سوالاتی که خیلی جزئی و خاص هستند و تنها به موضوع کسب و کار شما و بازار هدفتان تعلق دارند. پس از انجام این کار، کلمات کلیدی مرتبط با این سوالات را مشخص کنید. سپس نوبت به انتخاب عنوان برای محتوای سبز می رسد که باید با توجه به سوال و کلمات کلیدی آن، بهترین عنوان را انتخاب کنید. البته باید به فرمت محتوای سبز خود دقت کنید و با توجه به این مورد، اقدام به انتخاب عنوان مناسب برای محتوا کنید.

همچنین یک ایده جامع برای تولید محتوای سبز، ایجاد بخش سوالات متداول است. در صورتی که سوالات و پاسخهای انتخاب شده در این بخش جامع و کامل باشد و با توجه نیاز های کاربر نوشته شده باشند، محتوای سبز باکیفیتی ایجاد خواهد شد. سوالات متداول وظیفه پاسخگویی به هرآنچه پس از مطالعه مطلبی در ذهن کاربر ایجاد سوال می کند را دارند.

محتوای سبز

یک نباید مهم در تولید محتوای سبز

اگر به کتابهای موفق نگاهی انداخته باشید، خواهید دید که هیچکدام تاریخ دقیق همان روز را در نوشته هایشان ثبت نکرده اند. چراکه خواننده کتاب، درصورتی که از آن زمان مقدار زیادی گذشته باشد، احساس بدی پیدا می کند و به قدیمی بودن کتاب فوق پی می برد. در تولید محتوای سبز نیز، پرهیز از نوشتن مسائل روز و ذکر تاریخ روز، می تواند باعث افزایش کیفیت آن در تمام زمانها شود. بنابراین اگر قصد تولید محتوا را دارید، از نوشتن مسائل روزمره ای که تاریخ را نشان دهد خودداری کنید. با انجام این کار، کیفیتی عالی را به بازاریابی محتوایی خود عطا می کنید که همیشگی است و موجب ایجاد محتوای باکیفیت خواهد شد.

مثال هایی از محتوای سبز

برخی از محتواها، توسط نویسنده های آنها آزمایش و تجربه شده اند. در زیر به بیان نمونه هایی می پردازیم، از از این آزمایش ها سربلند بیرون آمده و نتیجه خوبی برای نویسندگان آن رقم زده اند:

  • محتواهای قدم به قدم برای موضوعات پرطرفدار: ۷ قدم برای افزایش توانایی در فروش
  • محتواهایی که چگونگی انجام یک کاری را بیان کنند: چگونه یک محتوای جذاب تولید کنیم؟
  • ساخت اینفوگرافی های آموزشی
  • بیان مفاهیم یک کسب و کار یا واژگان متداول مورد استفاده آن صنعت: اصطلاحات علوم شیمی
  • ایجاد بخش سوالات متداول برای پاسخگویی به سوالات جامع کاربران

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام