رایج ترین اشتباه سئو سایت و نکات طلایی

اشتباه سئو

با توجه به اهمیت تجارت اینترنتی در سراسر جهان، بهینه‌سازی سایت دارای ارزش بسیار بالایی بوده و عدم رعایت اشتباه سئو قطعاً شما را از دید گوگل کنار خواهد زد. امروز قصد داریم با بررسی دقیق گام‌های مختلف در این خصوص روش‌های آسان و کلیدی برای داشتن یک سایت بسیار بهینه را آموزش دهیم. خوشبختانه چنین روالی همیشه موفقیت‌آمیز خواهد بود. انواع اشتباه سئو هر کدام دارای اهمیت ویژه ای هستند.

گام‌های اولیه در اشتباه سئو

گوگل در برنامه‌هایش سیاست‌های قانونی جدیدی را در نظر می‌گیرد که این موضوع شرایط سئو را کمی سخت می‌نماید. با بررسی اشتباه رایج سئو می‌توان این موضوع را کمی آسان‌تر پیش برد.

کلمات کلیدی از مسائل بسیار مهم در سئو بوده و به نوعی می‌بایست مورد توجه قرار بگیرد. کلمه کلیدی در اینترنت پادشاه است. به این معنی که اینترنت بر اساس تناسب بین کلمه کلیدی و عبارت جستجو شده نتیجه را اعلام خواهد نمود. شما برای داشتن بازدیدی کاربردی می‌بایست در انتخاب کلمات کلیدی مناسب با متن دقت بیشتری را اعمال نمایید. ابزاری در این خصوص وجود دارد که آمار دقیقی از کلمات کلیدی که دارای چگالی جستجو بیشتری هستند به شما نمایش خواهد داد. Kwfinderیکی از ابزارهای قدرتمند در این خصوص هستند.

موضوع بعدی که از اشتباه سئو و البته از اشتباهات اولیه می‌باشد استفاده از بک لینک‌های کم‌ارزش است. در لینک دهی از سایت‌های نامربوط استفاده ننمایید، وجود تعداد بالای بک لینک با نتیجه غیر مطلوب هیچ ارزشی نخواهد داشت. سایت‌های اسپم را از لیست لینک دهی خود به صورت کامل حذف نمایید. بازیابی محتوایی یکی از بهترین روش برای کاهش اشتباه سئو به خصوص بک لینک می‌باشد.

اشتباه سئو

گام‌های میانی اشتباه سئو

پس از بررسی دو موضوع مهم از اشتباه سئو به سراغ ایندکس گذاری صحیح می‌رویم. سایت شما می‌بایست در ابتدا بر طبق روالی صحیح و توسط موتور جستجو ایندکس شود این روال به ذخیره‌سازی خلاصه محتوای شما بر طبق یک سری پتانسیل‌های مطرح‌شده منجر خواهد شد. حال فرض کنید موتور جستجو امکان ایندکس گذاری صحیح سایت شما را نداشته باشد در این صورت شما پیشنهاد گوگل نخواهید بود و این موضوع تعداد بازدیدکننده شما را کمتر می‌نماید.

حال می‌خواهید به عواملی که در ایندکس گذاری شما مؤثر هستند اشاره نماییم. موضوع مهم در این اشتباه سئو، استفاده بیش از حد از تصویر است، موضوع بعدی انیمیشن‌های فلش بوده، این انیمیشن‌ها بسیار زیبا هستند اما گوگل رابطه خوبی با آن‌ها ندارد! کدهای جاوا یکی از روال‌های غیر مناسب از دید گوگل بوده هر چند که استفاده از این کدها زیبایی سایت شما را چندین برابر می‌نماید. در صورتی که علاقه‌مند به استفاده از این زیباسازی هستید می‌بایست مراحل را به صورتی پیش ببرید که نمایش کدهای شما به صورت یک نسخه متنی بوده و در واقع مرورگر آن را به صورت متنی بررسی نماید.

اشتباه سئو

گام آخر اشتباه سئو

تابه‌حال به مسائل بسیار مهم از قبیل کلمات کلیدی، لینک دهی‌های سالم و استاندارد و مساله ایندکس گذاری اشاره نمودیم اما این پایان راه نیست. بروز رسانی سایت شما یکی از مسائل بسیار مهم از دید کاربر است، کاربران به دنبال جدیدترین مطالب در خصوص موضوع مورد نظر هستند، بنابراین در صورتی که تنها گمان نمایند که این مطلب بسیار قدیمی می‌باشد دیگر سایت شما را انتخاب نمی‌نمایند. موتورهای جستجو به موضوع به‌روزرسانی اهمیت بسیار ویژه‌ای می‌دهند، با اضافه نمودن مطالب جدید می توانید میزان کلمات کلیدی به کار برده شده در سایت خود را افزایش دهید.

بهتر است بدانید که بروز رسانی مطالب به معنای حذف تمامی مطالب قبلی نبوده و در واقع شما می‌توانید با اصلاح مطالب موجود به آن‌ها رنگ بهتری ببخشید. یکی دیگر از مسائل بسیار مهم در کمتر شدن اشتباه سئو استفاده از لینک سازی های داخلی و بعضاً خارجی می‌باشد که سبب می‌شود هم ارتباط گیری بهتری به کاربر ببخشید و هم در بروز رسانی مطالب خود نقش مهمی ایفا نمایید.

اشتباه سئو

مطالب تکمیلی در اشتباه سئو

عده‌ای به‌طورکلی از کاربران غافل می‌شوند. دقت نمایید که بهینه‌سازی مطالب سایت در صورتی ارزشمند است که مناسب سلیقه کاربران باشد چون رمز موفقیت شما نظر مثبت کاربران به شما خواهد بود. اینکه بخواهید تنها از سوی موتور جستجو مورد تأیید واقع شوید کافی نخواهد بود. به هر حال نیاز است که به سراغ رعایت حداقل‌های زیبایی در خصوص جلب رضایت کاربران بروید.

عدم رعایت نظم درست در نوشتار، استفاده از رنگ‌های بی‌روح و شاخه بندی غیر صحیح مطالب شما کاربر را سردرگم خواهد نمود حتی اگر مطالب بسیار خوبی هم ارائه دهید کاربر ترجیح می‌دهد که سایت شما را در الویت های بعدی قرار دهد. این موضوع سبب می‌شود رتبه مناسبی از دید کاربر کسب ننمایید. احترام به کاربر همیشه از الویت ویژه‌ای برخوردار است هرگز نباید به بهینه‌سازی سایت بسنده نموده و سایر وظایف خود را تعطیل نمایید. عموماً کاربران میزان دقت و نظم سایت شما را در الویت قرار می‌دهند و می‌بایست کیفیت سایت شما درخور رضایت کاربر باشد.

اشتباه سئو

سئو سازی آسان سایت

با توجه به مطالب عنوان شده دیدیم که داشتن یک سایت بهینه مراحل ساده‌ای دارد و این موضوع در رعایت عدم تکرار اشتباه سئو در سایت می‌تواند بسیار قابل تحمل باشد. این موضوع علاوه بر داشتن تخصص نسبی نیاز به صبر و حوصله مناسب داشته و هرگز نباید انتظار داشت که تنها با رعایت یکی از روال‌های اشتباه سئو نتیجه‌ای مطلوب کسب نمود. عموماً تیم‌های بهینه‌سازی سعی دارند در بهترین حالت از گزینه‌های مناسبی در این خصوص استفاده نموده و این موضوع می‌بایست با استفاده از علم و دانش کافی صورت پذیرد. دقت نمایید که هرگز نباید کیفیت را فدای کمیت نمایید، مهم‌ترین گزینه در خصوص عدم رؤیت اشتباه سئو دقت به کیفیت مطالب عرضه شده می‌باشد.

اشتباه سئو

  1. پاسخ

    ممنون از اطلاعات خوبتون

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام