چگونه تبدیل به یک نویسنده خوب شویم

نویسنده خوب

نویسندگی، موضوعی است که در میان بسیاری از افراد محبوبیت بالایی دارد. اما دلایل زیادی وجود دارد که مانع از تبدیل شدن این اشخاص به یک نویسنده خوب می شود. مهم ترین عاملی که مانع پیشرفت نویسندگان تازه کار می شود، افکار ذهنی و ترس از قضاوت مردم است. برای این که یک نویسنده خوب شوید، باید همیشه در حال مطالعه کردن و تمرین فن نویسندگی باشید.

نویسنده خوب

درواقع نویسندگی و فن نویسندگی، هنری است که بیشتر ما، خواه یا ناخواه آن را در دانشگاه ها تجربه کرده ایم. اما اگر بخواهید به یک نویسنده خوب تبدیل شوید، چه اقداماتی باید انجام دهید؟ چگونه باید انگیزه و مهارت کافی را کسب کنید؟ در بین تمام عواملی که علاقه مندان به نویسندگی را از شروع کردن و ادامه دادن باز می دارد، ترس از قضاوت مردم و افکار شخصی است! «هیچ کس از نوشته های من خوشش نمی آید»، «تمامی موضوعات توسط نویسنده ها نوشته شده اند، من دیگر موضوعی برای نوشتن ندارم»، «دیگر برای نویسندگی با این سن خیلی دیر شده است» و سایر مسائل که ذهن را مشغول به خود می کند و از جملات ذهنی منفی هستند، که مانع از تبدیل شدن به یک نویسنده خوب می شوند. برای اصلاح این دیدگاه ذهنی بهتر است به راه حل هایی که در ادامه بیان می شوند توجه کنید.

 نویسنده خوب

برگشت به دوران دانشجویی

اگر مدت زمان زیادی از دوران دانشجویی شما گذشته باشد، ممکن است با حس و حال دانشجویی فاصله گرفته باشید! اما برای این که یک نویسنده خوب شوید باید دوباره مثل دوران دانشجویی فکر کنید، کتاب بخوانید و یاد بگیرید. سعی کنید کتاب ها، مقالات و پادکست هایی که در مورد حرفه ی نویسندگی تألیف شده اند را مطالعه کنید و آموخته هایتان را استفاده کنید.

 نویسنده خوب

ایده پردازی

یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در اغلب کارها، ایده پردازی و استفاده از خلاقیت های جدید است. بهترین راه تقویت این مهارت مطالعه زیاد است. یک نویسنده خوب باید در تمامی نوشته هایی که برای وبلاگ، مقاله، کتاب می نویسد، از خلاقیت ها و ایده های جدید استفاده کند.

 نویسنده خوب

انتشار نوشته ها

از انتشار نوشته های خود نترسید. رمز موفقیت بسیاری از نویسندگان خوب، نویسندگی و انتشار مداوم نوشته هایشان است. سعی کنید در نویسندگی و فن نویسندگی بسیار پرکار باشید و به صورت مداوم بنویسید و عرضه کنید. یک نویسنده خوب نباید هیچ گاه از نوشتن و انتشار نوشته هایش خسته شود.

 نویسنده خوب

همین الآن شروع کنید

تمرین و تکرار یکی از عوامل مهم در یادگیری است. انتظار نداشته باشید که هیچ وقت مرتکب اشتباه نشوید، آن چه اهمیت دارد درس گرفتن از این اشتباهات و ادامه دادن است. خواندن نوشته هایی که دیگر نویسندگان نوشته اند، تجربه ی نویسندگی در موضوعات مختلف، مطالعه ی ترفند های نویسندگی و مطالعه مداوم را همین الآن شروع کنید و هیچ گاه از آن دست نکشید. پس همیشه و همه جا دست از تمرین نویسندگی برندارید.

 نویسنده خوب

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام