گام های طلایی در بهینه سازی توضیحات متا

توضیحات متا

آیا می دانید توضیحات متا یکی از راه های بسیار مهم در رتبه گیری سایت شما می باشد؟ امروز قصد داریم در ابتدا در خصوص متا صحبت نموده و از گام های طلایی در خصوص بهینه سازی متا سخن بگوییم.

متا چیست؟

در ابتدا بهتر است در خصوص اهمیت متا صحبت نماییم. متا در واقع بک چکیده از محتوای سایت می باشد. این چکیده فقط برای موتورهای جستجو قابل درک بوده و کاربران از آن مطلع نخواهند بود. شاید با توجه به قانون جدید گوگل تصور نمایید که توضیحات متا در رتبه سایت بی تأثیر است اما این موضوع جای بحث بیشتری دارد و هرگز نمی توان گفت که متا از اهمیت کمتری برخوردار است.

اگر کمی دقیق تر شویم خواهیم دید که محتویات متا در نهایت بر روی نتایج جستجوی گوگل قابل رویت می باشد. اجازه دهید مطلب را کمی بازتر نماییم. یک کاربر کدام یک از نتایج گوگل را انتخاب می نماید؟ در واقع کاربر در ابتدا تنها به عنوان و توضیحات متا توجه می نماید و گزینه مناسب خود را انتخاب می نماید. این موضوع در سایت های تجاری که از قیمت در توضیحات متا استفاده می نمایند کاملاً مشهود می باشد. در واقع کاربر به سراغ سایتی می رود که به طور واضح تری صحبت در خصوص قیمت می نماید. این موضوع ارتباط مستقیمی با متا دارد.

توضیحات متا

نرخ کلیک سایت چیست؟

این عبارت اغلب به  CTR مشهور است. نرخ کلیک سایت در واقع در خصوص تعداد کلیک توضیح می دهد و این موضوع به نسبت نمایش سایت تعریف می شود. هر چه میزان CTR بیشتر باشد رتبه سایت شما بیشتر خواهد بود، این موضوع از دید گوگل ارزش بالایی دارد. البته دقت نمایید که این موضوع ارتباط مستقیمی با توضیحات متا دارد. موضوع مهم دیگر در خصوص نرخ پرش سایت می باشد، توجه نمایید که اگر کاربر وارد سایت شما شده و به محض ورود خارج شود گوگل متوجه خواهد شد که مطالب سایت شما با توضیحات متا متفاوت است و این موضوع به نوبه خود سبب پنالتی شدن سایت می شود.

توضیحات متا

گام اول در خصوص بهینه سازی توضیحات متا

در گام اول می بایست به منحصربفرد بودن متا اهمیت ویژه ای دهید. به این معنی که شما هرگز نباید از موضوعات تکراری استفاده نمایید. اگر بتوانید توضیحات متا در صفحه اصلی سایت را متفاوت از صفحات داخلی درج نمایید سود بسیاری خواهید نمود. دقت نمایید که اگر شما از یک متا یکسان برای چندین صفحه استفاده نمایید گوگل متوجه این موضوع خواهد شد.

دقت نمایید که شما قرار است در هر صفحه، از توضیحات مخصوص به آن صفحه استفاده نمایید بنابراین استفاده از توضیحات متای یکسان در واقع بی معنی خواهد بود. شاید سؤال پیش بیاید که اگر سایتی دارای صد صفحه باشد چطور می توان برای هر صفحه توضیح متا مجزا نوشت؟ در چنین حالتی شما می بایست تنها توضیحات مربوط به صفحه اصلی را به دقت نوشته و کال نمایید.

توضیحات متا

گام دوم در خصوص بهینه سازی توضیحات متا

در گام بعدی می بایست به سراغ تعداد کاراکتر برویم. به طور کلی قانونی در خصوص تعداد کاراکتر دیده نمی شود اما از دید گوگل حداکثر ۱۷۰ کاراکتر در سایت نشان داده خواهد شد. موضوع بعدی دیگر در خصوص کلمات کلیدی که در متن شما بکار رفته است خواهد بود، قطعاً از کلمات کلیدی در ابتدای توضیح بهرمند شوید، این موضوع در بهینه نمودن متا شما ارزش بالایی دارد.

موضوع جدیدی در خصوص افزایش طول متا عرضه شده است که اجازه می دهد تعداد کاراکتر شما تا ۳۲۰ افزایش یابد. این موضوع جای بحث بیشتری دارد. البته توجه نمایید که جملات اولیه در متا بیشترین اهمیت را دارد، معمولاً کاربر به دنبال توضیحات واضح و مستقیم با جستجوی خود می باشد و این موضوع سبب می شود که به جمله اول متای شما اهمیت ویژه ای دهد. قطعاً اگر در ابتدا از جملات نامناسب و یا نامربوط استفاده شود کاربر از سایت شما صرفنظر خواهد نمود.

توضیحات متا

گام سوم و اهمیت کلمات کلیدی

به طور کلی تعداد کلمات کلیدی که می توانید در متا به کار ببرید محدودیتی ندارد، اما استفاده افراطی از کلمات کلیدی سبب می شود که خواننده از ضعیف بودن سایت شما مطلع شده و این موضوع چه از نظر گوگل و چه از نظر کاربر نامناسب می باشد. به طور استاندارد استفاده از یک الی دو کلمه کلیدی در توضیحات متا مناسب و قابل قبول می باشد.

گوگل کلمات کلیدی در توضیحات متا را به صورت پررنگ نشان می دهد و این موضوع به جذب کاربر بیشتر کمک می نماید. کلمات کلیدی که برای متن اصلی انتخاب می نمایید می بایست با عنوان شما متناسب باشد به این معنی که متن شما می بایست بر پایه عنوان پیش برود، این موضوع در خصوص توضیحات متا نیز دیده می شود به این معنی که کاربر با خواندن توضیحات متا می بایست به خواسته اش نزدیکتر شود، به عنوان مثال اگر در خصوص قیمت یک کالا در عنوان صحبت می نمایید استفاده از توضیحاتی در خصوص کاربرد آن کالا در متا بی ارزش بوده و کاربر فریبی می باشد.

توضیحات متا

گام چهارم و ممنوعیت های ریاضی

دلیلی برای استفاده از کاراکترهای جمع و تفریق در متا وجود ندارد، حتی چنین کاراکترهایی در متن اصلی نیز می بایست طبق قانون و به صورت محدود استفاده شود، گوگل دید درستی از کاراکترهای ریاضی ندارد و آن ها را بعنوان کد HTML می شناسد، ساده نویسی اولین اصل در توضیحات متا شما خواهد بود. گاه گوگل به طور کلی متن وارد شده را یک کد HTML تعریف می نماید و این موضوع در نهایت سبب حذف توضیحات متا شما شده و رتبه سایت شما بسیار کمتر می شود.

در نوشتن توضیحات متا خود را جای کاربر بگذارید و از تعصبات بی جا پرهیز نمایید. متن شما می بایست به ساده ترین زبان ممکن نوشته شود، هرگز استفاده از واژه هایی که دارای نگرش شدید ادبی هستند از دید یک کاربر ارزشمند نخواهد بود. شیک نویسی در صورتی که جنبه افراطی به خود بگیرد از ارزش سایت شما کم می نماید. از تبلیغات مبالغه آمیز در توضیحات متا بپرهیزید.

توضیحات متا

گام آخر و توضیحات تکمیلی

توجه نمایید که سایت های مختلفی روبروی شما قرار دارد و در واقع رقبای بسیاری دارید توضیحات متا می بایست به صورتی باشد که کاربر به طور طبیعی به سمت شما کشیده شود، این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کمی تخصصی صحبت نمایید، این موضوع سبب می شود که کاربر اعتماد بیشتری به سایت شما نماید، از تعاریف بیجا در خصوص سایت خود بپرهیزید.

وقتی می خواهید در خصوص یک پیشنهاد ویژه به عنوان مثال یک طرح تخفیف صحبت نمایید آن را در کاراکترهای اولیه سایت بگنجاید این موضوع کاربر را مجذوب توضیحات متا شما می نماید. با استفاده از توضیحات متا مناسب شانس خود را در رتبه گیری از گوگل افزایش دهید.

توضیحات متا

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام