روش های شناخت کلمه کلیدی مناسب

کلمه کلیدی

برای تولید یک محتوای سودمند مهم‌ترین نکته علم استفاده از کلمه کلیدی مناسب است. هر چه قدر که محتوا درون‌مایه خوبی داشته باشد اگر با انتخاب کلمه کلیدی مناسب هدف نوشته را مشخص نکنیم کارمان را اشتباه انجام داده‌ایم. برای این منظور با این مقاله همراه باشید تا قدم‌به‌قدم با شناخت روش های انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای محتوایی که برای سایت خود تولید می‌کنید آشنا شوید. بعد از خواندن این نوشته به دید مناسبی در زمینه شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند برای مقالات موجود در وب‌سایت خود دست پیدا می‌کنید.

قدم‌های نخستین در تولید محتوا با کلمه کلیدی مناسب

اگر هدف شما شناخت بهترین کلمه کلیدی برای نوشته‌ای است که منتشر می‌کنید باید در قدم نخست سه سؤال مهم از خود بپرسید:

در موتورهای جستجویی مثل گوگل پیرامون مطلبی که در حال نوشتن آن هستید چه  عباراتی بیشتر توسط کاربران جستجو می‌شود؟

این عبارات تا چه اندازه می‌تواند به درآمد بیشتر شما کمک کند؟

هر عبارت چه تعداد طرفدار دارد؟

کلمه کلیدی

تاکنون روش های متعددی برای انتخاب کلمه کلیدی هدفمند و مقدار دفعاتی که این کلمه کلیدی جستجو شده معرفی گردیده است. اگرچه اکنون رسیدن به این هدف مقداری مشکل‌تر شده است. در این نوشته سعی ما بر این است تا شما را با مجموعه راهکارهای مطلوب برای شناخت کلمه کلیدی مناسب با درون‌مایه مطلبی که می‌نویسید آشنا کنیم. درعین‌حال نوشته پیش رو می‌کوشد تا جای ممکن با معرفی اشتباهات معمول در انتخاب کلمه کلیدی از این اتفاق نادرست جلوگیری کند.

تهیه فهرست کلماتی که فکر می‌کنید ارزشمند هستند

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفته شد اولین سؤال در راه شناخت کلمه کلیدی مناسب و مهم‌ترین آن‌ها این است که کاربران در اینترنت چه کلماتی را جستجو می‌کنند؟ برای پاسخ فهرستی از کلماتی که فکر می‌کنید مهم‌تر هستند بنویسید. این فهرست با طرز فکر شما و دایره کلماتی که بیشتر به کار می‌برید نوشته ‌شده است ولی ممکن است کلمه کلیدی ارزشمند که کاربران بیشتر به دنبال آن هستند داخل این فهرست نباشد. پس باید راهی پیدا کنیم که متوجه شویم این کلمات تا چه حد در بین کاربران محبوب و پراستفاده است.

کلمه کلیدی

ابزار بررسی میزان محبوبیت کلمه کلیدی بین کاربران

یکی از بهترین ابزارها برای بررسی و انتخاب کلمه کلیدی درست راهکاری است که گوگل در اختیار کاربرانش قرار داده است. نام این ابزار Keyword Planner است که در حقیقت به‌عنوان ابزار کمکی برای استفاده از مهم‌ترین منبع درآمد گوگل یعنی Google Adwords است. در حقیقت گوگل دستیاری کمکی برای افرادی تهیه کرده است که به دنبال تبلیغات درون مجموعه گوگل هستند. این دسته افراد با وارد کردن کلمه کلیدی مدنظرشان در این ابزار قادر خواهند بود علاوه بر اطلاع از هزینه لازم برای تبلیغات با آن کلمه در گوگل، به مقدار جستجوی آن کلمه کلیدی و میزان محبوبیت آن‌هم دست پیدا کنید.

کلمه کلیدی

نکات مهم پیرامون استفاده از Keyword Planner

برای استفاده از این ابزار و دریافت اطلاعات بهتر از آن باید حتماً در زمره استفاده‌کنندگان از سرویس تبلیغاتی گوگل باشید.

توجه کنید اعداد نمایش داده‌شده بر اساس تعداد کلماتی که شما جهت تبلیغ وارد کرده‌اید ارائه می‌شوند و ممکن است مقدار حقیقی میزان جستجو نباشند.

حتماً توجه کنید مقدار جستجو کلمه کلیدی موردنظر شما در حال افزایش بوده یا کاهش.

مقدار محبوبیتی که در این ابزار برای یک کلمه نشان داده می‌شود لزوماً ارتباطی باارزش بودن آن کلمه ازنظر تکنیک‌های سئو ندارد.

کلمه کلیدی

ساده‌ترین راه شناخت کلمات کلیدی پرطرفدار

در دسترس ترین روش برای یافتن کلمات کلیدی پرطرفدار همان پیشنهاد‌هایی است که با شروع تایپ کردن در کادر جستجو، گوگل به شما نشان می‌دهد. همچنین اکثر اوقات در پایین صفحه نتایج جستجو گوگل، جستجوهای پیشنهادی جایگزینی وجود دارد که می‌تواند به‌عنوان راهکاری برای شناخت کلمات کلیدی برتر باشد. اگر به این کلمات پیشنهادی بیشتر دقت کنید درخواهید یافت که دقیقاً همان چیزی است که توسط کاربران در گوگل جستجو شده است. از این نظر بسیار بااهمیت و کاربردی است.

کلمه کلیدی

بهره‌گیری از امکانات وب‌سایت kwfinder

اگرچه هم‌اکنون سایت kwfinder.com به‌صورت نسبی در ارائه آمار کلمات کلیدی صفحات فارسی ضعیف عمل می‌نماید، ولی به نسبت ابزار گوگل یعنی keyword planner اهمیت بیشتری برای معیارهای سئو قائل است. همچنین این وب‌سایت در هرروز اجازه حداکثر ۵ جستجوی کلمه کلیدی و بررسی میزان محبوبیت آن‌ها را به شما می‌دهد.

کلمه کلیدی

تعیین میزان درآمدزا بودن یک کلمه کلیدی

هر چه قدر هم یک کلمه کلیدی پر جستجو و محبوب باشد اگر هوشمندانه انتخاب نشود هیچ ارزش‌افزوده‌ای برای شما ایجاد نخواهد کرد. اگر فردی در اینترنت به دنبال عیب‌یابی لپ تاب خود است و شما در کار فروش لپ‌تاپ نو فعالیت می‌کنید انتخاب کلمه کلیدی نامناسب باعث می‌شود این کاربر به سایت شما آمده و بدون نتیجه موردنظرش از سایت شما خارج شود. این هم برای شما هم برای او یک اتلاف وقت و منابع تلقی می‌شود. شما با افزایش تعداد کلمات کلیدی به شکل مناسب کاربرانی را به سایت خود راهنمایی می‌کنید که دقیقاً به دنبال خرید لپ‌تاپ نو هستند و وقت بقیه کاربران را هم تلف نمی‌کنید.

کدام کلمه پرطرفدارتر است؟

حالا نوبت پاسخ به سؤال سوم است. شما حتماً باید بدانید برای تبدیل شما به نتیجه شماره یک جستجوی یک کلمه باید با چه سراچه‌هایی رقابت کنید. ساده‌ترین راه جستجوی آن عبارت در گوگل و بررسی سایت‌هایی است که هم‌اکنون در رتبه یک نتایج گوگل حضور دارند. برای اینکه رتبه یک شوید باید رتبه الکسا سایت شما از این سایت بهتر شود. ولی این به‌تنهایی کافی نیست. باید عنوان صفحه شما از سایت‌های برتر نمایش داده‌شده، به کلمات کلیدی مورد جستجو نزدیک‌تر شود. همچنین باید طرح سایت شما از سایت‌های نمایش داده‌شده کاربرپسند تر شود. همچنین چنانچه در این سایت مجموعه عملیات عضوگیری و تالارهای گفتگو وجود دارد تعداد اعضای سایت شما باید از این سایت بیشتر شود. مجموعه این معیارها توسط ابزار kwfinder که قبل از این در مورد آن توضیح داده شد نیز قابل‌دسترسی است.

کلمه کلیدی

در پایان لازم است بدانید اکثر کاربران در گوگل کلماتی را جستجو می‌کنند که طول آن‌ها ۳ حرف و بیشتر از ۳ حرف است. بخش عمده این مسئله به دلیل آن است که گوگل با تایپ بخشی از عبارت مورد جستجو توسط کاربر، بقیه آن را حدس می‌زند و سعی دارد کاربر را در جستجوی عبارت دقیق‌تر راهنمایی کند. بنابراین برای هدایت کاربرانی که به هدف ما نزدیک‌تر هستند بهتر است کلمات طولانی‌تری انتخاب کنیم. این موضوع همچنین می‌تواند یک فرصت برای شما باشد تا از میان دامنه وسیع کلمات کلیدی طولانی‌تر یکی را به‌عنوان هدف انتخاب کرده و سعی در بهبود رتبه سایت خود در نتایج جستجوی آن کلمه کنید.

سفارش تولید محتوا

با ثبت نام در سامانه آنلاین تولید محتوا آریافن میتوانید مقالات یونیک ، بهینه سازی شده ، تصویر گذاری شده و حرفه ای را کاملا رایگان تست کنید

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام