آشنایی با تفاوت و اهمیت Seo و Heo

اگر در زمینه بازاریابی دیجیتال اطلاعاتی داشته باشید حتما تا به حال با عبارت Seo آشنا شده اید، اما در حال حاضر افراد کمی اطلاعاتی درباره Heo دارند، Seo و Heo هر دو به یک اندازه در بازاریابی دیجیتال اهمیت دارند و به همین علت در صورتی که قصد دارید کسب و کار خود را گسترش دهید و به موفقیت دست پیدا کنید باید با هر دو این موارد آشنایی داشته باشید و از هر دو آن ها در بازاریابی دیجیتال استفاده کنید. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره Seo و Heo صحبت کنیم و اطلاعاتی را درباره آن ها در اختیار شما قرار دهیم و همچنین درباره تفاوت و اهمیت Seo و Heo نیز صحبت خواهیم کرد.

آشنایی با Seo و Heo

فعالیت گسترده در زمینه بازاریابی دیجیتال باعث شده است که امروزه بسیاری از افراد با عبارت سئو آشنایی داشته باشند، سئو در واقع تمامی تکنیک هایی است که شما در تولید محتوا و در وب سایت خود رعایت می کنید تا موتورهای جست و جو وب سایت شما را بالاتر از سایر وب سایت ها قرار دهند و به این ترتیب مشتریان شما افزایش پیدا می کند. با این وجود افراد بسیار کمی با عبارت Heo آشنایی دارند، این عبارت در واقع نقطه مقابل سئو است و خلاصه شده عبارت انگلیسی Human Eye Optimization می باشد، در واقع تفاوت Seo و Heo در این است که در Heo تلاش بر این است تا محتوایی که برای وب سایت شما تولید می شود برای کاربران جذاب باشد و آنان را مشتاق به مراجعه دوباره به وب سایت شما کند. بنابراین به صورت کلی می توان گفت که هدف از Seo این است که محتوای تولید شده برای موتورهای جست و جو سازماندهی شده باشد و برای آن ها جذابیت داشته باشد در حالی که در Heo هدف این است که محتوای تولید شده برای وب سایت شما برای کاربران جذاب باشد و در واقع به چشم آنها زیبا بیاید.

 Seo و Heo

تاثیر فوق العاده Heo بر روی بازاریابی محتوا

در گذشته معمولا مهم ترین عامل برای بازاریابی محتوا سئو بود و تلاش بر این بود که در محتوای تولید شده برای یک سایت تعداد کلمات کلیدی دقیقی به کار رود و نکات این چنینی در محتوا رعایت شود اما امروزه تمرکز اصلی موتورهای جست و جو بر روی کاربرانی است که وارد وب سایت شما می شوند و به همین دلیل شما باید نهایت تلاش خود را به کار گیرید تا بتوانید رضایت آن ها را جلب کنید، این جاست که تاثیر Seo و Heo تقریبا به یک اندازه مشاهده می شود و شما می توانید ببینید که Heo چقدر در دنیای بازاریابی دیجیتال امروزی مهم است. ما گفتیم که تاثیر Seo و Heo تقریبا یکسان است اما چگونه؟ امروزه موتورهای جست و جو روش هایی را به کار می گیرند که رضایت کاربرانی که وارد وب سایت شما می شوند تا از محتوای مشخصی بازدید کنند سنجیده می شود، در صورتی که شما نتوانید در زمینه Heo موفق عمل کنید کاربرانی که وارد وب سایت شما می شوند از محتوای شما راضی نخواهند بود چرا که این محتوا نتوانسته است که آن ها را به خود جذب کند بنابراین این جاست که شما متوجه می شوید که باید حتما به Heo توجه ویژه ای داشته باشید.

 Seo و Heo

محتوای ارزشمند باعث وفاداری مشتریان می شود

نکته بسیار مهم دیگری که باعث می شود تا اهمیت Seo و Heo تقریبا یکسان باشد و حتی در مواقعی اهمیت Heo بیشتر از سئو باشد این است که شما باید محتوای ارزشمند و تازه ای را برای مخاطبان خود تولید کنید تا آنها بعد از مراجعه به وب سایت شما دفعات دیگر هم وب سایت شما را برای مراجعه انتخاب کنند. اجازه دهید این موضوع را با ذکر یک مثال برای شما توضیح دهیم، فرض کنید که شما محتوایی را درباره ویژگی ها، مزایا و معایب یک محصول نوشته اید و سئو را نیز به خوبی در محتوا و وب سایت خود رعایت کرده اید به طوری که صفحه مربوط به وب سایت شما در صدر لیست جست و جوی موتورهای جست و جو قرار دارد. در چنین شرایطی فرض کنید که یک کاربر در ابتدا وارد سایت شما می شود، در صورتی که شما نتوانید محتوای جذابی را برای او آماده کنید در دفعات بعدی حتی اگر وب سایت شما در صدر لیست باشد این کاربر وارد وب سایت های دیگر می شود و ممکن است خریدهای خود را از این وب سایت ها انجام دهد. اینجاست که شما متوجه می شوید که Seo و Heo از اهمیت یکسانی برخوردار هستند و اگر محتوای شما از لحاظ Heo مناسب نباشد مراجعه به وب سایت شما کاهش پیدا می کند.

 Seo و Heo

یک نکته مهم برای رعایت Seo و Heo در کنار هم

توجه داشته باشید که شما باید از Seo و Heo در کنار هم استفاده کنید، در صورتی که سعی داشته باشید  به تنهایی از سئو استفاده کنید نمی توانید کاربران خود را راضی کنید و در صورتی که سعی کنید به تنهایی از Heo استفاده کنید هم نمی توانید در لیست موتورهای جست و جو بالا بیایید. شاید در ابتدا گمان کنید که رعایت هر دو Seo و Heo در یک محتوا کار سخت و حتی غیر قابل انجامی باشد ولی باید بدانید که می توانید با کمک افراد حرفه ای در این زمینه این کار را به راحتی انجام دهید. یک نکته بسیار مهم که می توانید در Seo و Heo در کنار هم استفاده کنید این است که سعی کنید از تصاویر مختلف هم در محتواهای خود استفاده کنید. استفاده از تصاویر با کیفیت و بهینه سازی شده علاوه بر این که تاثیر بسیار زیادی بر روی سئوی محتوای شما دارد باعث می شود تا کاربران نیز از مطالعه محتواهای شما خسته نشوند. شما می توانید با استفاده از تصاویر جذاب و با کیفیت در Seo و Heo به صورت همزمان موفق شوید.

 Seo و Heo

Seo و Heo در آمار

در سال های گذشته تحقیقات گسترده ای بر روی اهمیت سئو و Heo در بازاریابی دیجیتال صورت گرفته است که نتیجه این تحقیقات همانطور که در بخش های قبلی نیز بیان کردیم این بود که Seo و Heo از اهمیت یکسانی در بازاریابی دیجیتال برخوردار می باشند. امروزه بسیاری از کسب و کارهای بزرگ سعی می کنند که هر دور Seo و Heo را در وب سایت های خود رعایت کنند تا بتوانند کسب و کار خود را گسترش دهند و به سود زیادی دست پیدا کنند.

 Seo و Heo

جمع بندی

در پایان توصیه ما به شما این است که سعی کنید حتما از این Heo نیز در بازاریابی دیجیتال استفاده کنید تا بتوانید در مدت زمان کوتاهی کاربران زیادی را جذب کسب و کار خود کنید.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام