آیا سئو در کسب و کار تاثیر گذار می باشد

امروزه دیگر دغدغه صاحبان کسب و کار طراحی سایت نمی باشد بلکه دغدغه اصلی آنها قرار گیری سایت در صدر نتایج گوگل و رقابت با میلیون ها رقبا می باشد. بدین خاطر صاحبان کسب و کار از طراحان می خواهند تا از تاثیر سئو در کسب و کار خود استفاده کنند. تا با به کارگیری سئو در کسب و کار به هدف اصلی خود یعنی جذب مخاطب و افزایش رتبه توسط موتور های جستجوگر دست یابند.

 

دغدغه صاحبان کسب کار:

در جهان فعلی با افزایش کسب و کارهای اینترنتی، رقابت برای قرارگیری در صدر نتایج گوگل ما بین صاحبان کسب و کار اینترنتی بسیار حائز اهمیت می باشد بگونه ای که در صورت عدم استفاده از تکنیک های موثر رقبا به راحتی از شما پیشی می گیرند.

استفاده از سئو در کسب و کار یک تکنیک کارآمد برای افزایش رتبه سایت و شناسایی آن توسط موتور های جستجوگر می باشد بدین خاطر صاحبان کسب و کار از طراحان سایت انتظار استفاده ی حرفه ای از تمامی تکنیک های سئو در کسب و کار خود می باشند چرا که سئو دارای دامنه ی بسیار گسترده ای جهت افزایش رضایت کاربران، صاحبان و موتور های جستجوگر می باشد.

 سئو در کسب و کار

سئو کار کیست؟

سئو کار فردی است که با استفاده از ابزار های موجود به دنبال افزایش رتبه سایت صاحبان کسب و کار در بستر اینترنت می باشد. چالشی که همواره افراد سئو کار با آن مواجه هستند تطبیق خود با پیشرفت موتور های جستجو گر می باشد.

 سئو در کسب و کار

امروزه دیگر افراد سئو کار تنها با استفاده از چند تکنیک نمی توانند به هدف نهایی یعنی قرارگیری در صدر نتایج گوگل برسند بلکه مجبور به استفاده ترکیبی تکنیک های سئو، افزایش و به روز کردن دانش خود در این مسئله هستند.

ارتباط تولید محتوا با سئو در کار: 

ارتباط بین محتوا و سئو بسیار تنگاتنگ می باشد و اغلب سئو کارها از ابزار های سئو در تولید محتوا استفاده می کنند تا با استفاده از آن رضایت صاحبان کسب و کار را بدست آورند. استفاده از سئو در محتوا مستلزم بکارگیری کلمات کلیدی مناسب و محبوب بین مخاطبان و آنالیزور های موتور جستجو می باشد چرا که موتور های جستجوگر از طریق کلید واژه، هدف نهایی را می یابد و سپس به دنبال مترادف هایی در سطح محتوا می باشند تا بتوانند به صورت حرفه ای با استفاده از سئو در تجارت اینترنتی رضایت صاحبان کسب و کار را بدست آورند.

نکات مهم سئو در کسب و کار: 

امروزه صاحبان کسب و کار اینترنتی در خصوص سئو و قرار گیری در صدر نتایج گوگل دارای دغدغه و نگرانی بسیاری هستند بدین خاطر همواره از طراحان سایت می خواهند تا هر چه که سبب قرارگیری سایتشان در صدر نتایج گوگل می شود را رعایت کنند تا موتور های جستجوگر همواره آنها را به سرعت آنالیز کند. بدین خاطر در ادامه به برخی از نکات حائز اهمیت در سئو می پردازیم.

– سرعت:

اولین گام در افزایش رتبه سایت توسط گوگل حذف عواملی است که سبب کند شدن عملکرد سایت می شود. در واقع سرعت، فاکتور مهمی در سئو و جذب مخاطب در بستر اینترنت می باشد به گونه ای که در حال حاضر تاخیر یک ثانیه سبب کاهش مخاطب و کاهش رتبه سایت و کسب و کار می شود.

– لینک:

لینک دادن و لینک گرفتن از سایت های معتبر و موفق عامل موفقیت صاحبان کسب و کار در بستر اینترنت می باشد. در واقع لینک یکی از موارد مهم در سئوی محتوا و سایت و آنالیز سریع توسط موتورهای جستجوگر می باشد.

– محتوا:

نحوه ی انجام سئو در سایت ها که به کسب و کار افراد مرتبط می شود به دو صورت قدیم و جدید تقسیم بندی می شود. در گذشته محتوای سایت توسط تکنیک های سئو به گونه ای تولید می شد که سبب قرارگیری آنها در صدر نتایج گوگل شود ولیکن اینک تولید کنندگان محتوا، با تولید محتوای ارزشمند و رعایت سئو در محتوا، علاوه بر جلب رضایت خواننده به دغدغه ی اصلی صاحبان کسب و کار یعنی سئو نیز اهمیت می دهند.

– تشویق سایت های معتبر:

در واقع باید سایت های معتبر که در صدر نتایج گوگل حضور دارند را متقاعد نمایید تا به سایت شما لینک دهند. البته این مسئله مستلزم داشتن محتوایی قوی می باشد چرا که تنها در صورتی سایت ها به سایت شما لینک خواهند داد که شما به همان میزان سبب افزایش رتبه آنها شوید.

– آدرس:

موتور های جستجوگر باید ابتدا بتوانند سایت شما را به سهولت بخوانند و اگر این عمل به سادگی صورت نگیرد در واقع موتور های جستجوگر سردرگم می شوند و این مسئله سبب کاهش رتبه صاحبان کسب و کار در بستر اینترنت می شود.

البته این بدین معنا نمی باشد که از آدرس های کوتاه استفاده کنیم بلکه باید آدرس برای موتور های جستجوگر قابل درک باشد در نتیجه باید طول و کلماتی که برای آدرس انتخاب می کنید پیچیده و بی ربط با محتوای سایت نباشد.

تصویر۴

چه عواملی به موفقیت سئو در کار های اینترنتی کمک می کند؟ 

افراد پس از مشاهده نتایج گوگل در قرارگیری سایت در صدر نتایج گوگل چندین فاکتور موثر را مشاهده می کنند و همواره سعی در استفاده ی اصولی آنها در سایت ها می کنند. در ادامه به بررسی فاکتور های موثر از دیدگاه گوگل می پردازیم.

– مدت زمان ماندگاری در سایت: 

طبق نتایج گوگل در سال ۲۰۱۸ ماندگاری کاربران در سایت عامل بسیار موثر در افزایش رتبه می باشد که ماندگاری افراد در سایت مستلزم سرعت بالای لود صفحات می باشد.

– نرخ کلیک: 

اخیرا نرخ کلیک یکی از عوامل موثر سئو در زمینه کسب و کار اینترنتی می باشد. در واقع از نظر گوگل سایتی که بیشترین نرخ کلیک از سوی مخاطبان را داشته باشد شایسته ی قرارگیری در صدر نتایج گوگل می باشد. البته این مسئله کاملا منطقی است چرا که در صورت عدم کلیک بر روی سایت از سوی کاربران، به چه دلیل باید گوگل رتبه آن را افزایش دهد. 

 سئو در کسب و کار

– نسخه موبایل سایت:

در سال ۲۰۱۸ گوگل، استفاده کاربران از نسخه موبایل سایت را مانند نسخه اصلی سایت محاسبه می کنند در نتیجه سایت کسب و کارهایی که دارای نسخه ی موبایل هستند در این مسئله موفق عمل خواهند کرد چرا که بیشتر مورد توجه کاربران و کلیک قرار می گیرند و این مسئله برای گوگل و موتور های جستجوگر حائز اهمیت می باشد.

 سئو در کسب و کار

تصاویر مرتبط با محتوا:

همواره تاثیر گذاری تصویر از محتوا بیشتر می باشد بدین خاطر استفاده مناسب از تصاویر در بین محتوا می تواند گوگل را ترغیب به افزایش رتبه ی سایت در بین رقبا نماید. در حقیقت گوگل با کلیک بر روی تصاویر توسط مخاطب به اهمیت تصویر سئو در کسب و کار پی می برد. 

  

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام