ایندکس مطالب گوگل در سایت چگونه است

ایندکس مطالب سایت در گوگل

امروزه استفاده از وب سایت ها برای تبلیغ کسب و کار بسیار افزایش یافته است. با ایندکس مطالب سایت در گوگل  در کنار سئو، می توانید به راحتی رتبه سایت را بالاتر ببرید که در نتیجه بازدیدکنندگان از وب سایت شما افزایش پیدا می کند. برای آشنایی با ایندکس مطالب سایت در گوگل و تکنیک های انجام آن با این مقاله همراه شوید.

ایندکس مطالب سایت در گوگل

معمولا افرادی که مطلبی را در سایتی منتشر می کنند دوست دارند که این مطالب در گوگل ایندکس شود. بدین معنی که وقتی کاربری موضوعی را در گوگل جستجو می کند و مطلب شما نیز درباره همان موضوع است، باید مطالب شما نیز در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود. این قضیه برای اکثر افراد مهم است.

در واقع گوگل با ربات هایی که در اختیار دارد در بین صفحات وب سایت ها می چرخد و صفحات را شاخص گذاری می نماید. اما تعداد صفحات وجود در اینترنت بسیار زیاد است و گوگل نمی تواند تمام این صفحات را بازدید نماید. به عبارتی دیگر گوگل فقط صفحاتی را که با فایل Robots.txt اجازه دسترسی به صفحه را داده اند، پیمایش می کند.

همچنین در ایندکس کردن صفحات سایت شما در گوگل نقشه سایت هم اهمیت زیادی دارد. در واقع ربات های مذکور ارتباطی که بین صفحات شما وجود دارد را از روی نقشه سایت تشخیص می دهند و این صفحات زودتر ایندکس می شوند. پس از پیدا کردن صفحات سایت شما توسط ربات های گوگل، محتویات این صفحات با الگوریتم های مخصوص گوگل بررسی می شوند و موضوع و کیفیت مطالب سایت شما مشخص می شوند و با استفاده از اطلاعات بدست آمده جایگاه صفحه سایت شما در جستجوهای گوگل مشخص می شود. شما می توانید با بکارگیری روش های ایندکس مطالب سایت در گوگل، بازدیدکنندگان سایت خود را بالاتر ببرید و رتبه سایت خود را افزایش دهید. اما در خیلی از مواقع این اتفاق نمی افتد و مطالب شما در گوگل ایندکس نمی شود.

ایندکس مطالب سایت در گوگل

آیا گوگل صفحات شما را ایندکس کرده است؟

این کار به راحتی قابل انجام است. شما باید نام سایت خود را به طور کامل در قسمت جستجوی گوگل وارد کنید. اگر در نتایج جستجو، سایت شما پیدا شد یعنی گوگل سایت شما را ایندکس نموده است و اگر چیزی پیدا نشد، یعنی ایندکس مطالب سایت در گوگل انجام نشده است و شما باید اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهید.

ایندکس مطالب سایت در گوگل

وضعیت ایندکس مطالب سایت در گوگل با وبمستر تولز

شما می توانید وضعیت ایندکس مطالب سایت در گوگل را با حساب کاربری وبمستر تولز خود مشاهده نمایید. در گزارش هایی که از ایندکس مطالب سایت در گوگل بر روی وبمستر تولز نشان داده می شود، شما می توانید ببینید که گوگل در هر تاریخ چه میزان از صفحات شما را شاخص گذاری کرده است. معمولا نموداری که این گزارش را نشان می دهد باید صعودی باشد و اگر در قسمتی نزول پیدا کرد، در سایت شما مشکلی رخ داده است. پس بهتر است هر ماه، وضعیت ایندکس مطالب سایت خود در گوگل را با وبمستر تولز بررسی نمایید و اگر سایت مشکلی دارد آن را رفع کنید.

ایندکس مطالب سایت در گوگل

انواع روش های ایندکس مطالب سایت در گوگل

برای ایندکس مطالب سایت در گوگل راه های بسیاری وجود دارد. برای ایندکس مطالب سایت در گوگل، می توانید همه این روش ها را بکار ببرید تا نتیجه بهتری از کار را ببینید. این روش ها عبارتند از:

  • ایجاد نقشه سایت: نقشه سایت نشان دهنده همه صفحات یک سایت است و به ربات های گوگل و سایر موتورهای جستجو می گوید که یک صفحه جدید ایجاد شده است و این ربات ها در بازه های زمانی مشخص، صفحات را پیمایش می کنند و آنها را ایندکس می کنند. بنابراین نقشه سایت در ایندکس شدن صفحات نقش مهمی را ایفا می کند.
  • اضافه کردن نقشه سایت به وبمستر تولز: پس از ایجاد نقشه سایت، باید وارد وبمستر تولز خود شوید و لینک صفحه نقشه سایت خود را آنجا اضافه کنید. با این کار مطمئن باشید که صفحه شما قطعا ایندکس می شود.
  • ثبت آدرس سایت در موتورهای جستجو: برای این کار باید لینک وب سایت خود را در وبمستر تولز اضافه نمایید. با این کار آدرس سایت شما در موتورهای جستجو ثبت می شود.
  • استفاده از ابزار fetch as google: با استفاده از این ابزار می توانید به گوگل بگویید که این مطلب برای اولین بار از سوی شما منتشر شده است و کاملا متعلق به شما است. شما می توانید از این ابزار ۵۰۰ بار در ماه استفاده کنید.
  • ایجاد پروفایل در شبکه های اجتماعی: لینک های ورودی به سایت شما، بر پایه موتورهای جستجو خیلی اهمیت دارد و اگر این لینک ورودی از صفحات اجتماعی باشد، اهیمت آن خیلی بیشتر است. بنابراین بهتر است در کنار وب سایت، حتما در شبکه های اجتماعی هم برای کسب و کار خود پروفایل بسازید و آن را به اشتراک بگذارید.
  • ایجاد تولید محتوا: تولید محتوا در ایندکس مطالب سایت در گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد. استفاده از یک تولید محتوای مناسب با کلمات کلیدی درست و سئو مناسب، می تواند رتبه سایت را افزایش دهد و باعث افزایش بازدیدکنندگان از سایت شود.

ایندکس مطالب سایت در گوگل

دلایل حذف ایندکس مطالب سایت در گوگل

حذف شدن ایندکس مطالب سایت در گوگل برای هر کسی ممکن است پیش بیاید. بعد از وقوع این اتفاق بهتر است ابتدا دلایل آن بررسی شود تا راه حلی برای رفع این مشکل ارائه شود. دلایلی که ممکن است باعث حذف  ایندکس مطالب سایت در گوگل شده باشد، به شرح ذیل می باشد.

  • وجود اشکال در فایل Robots.txt
  • ایجاد اشکال در دسترسی ربات های گوگل به سایت
  • ایجاد اشکال در کدهای سایت
  • ایجاد اشکال در سئو سایت

بعد از بررسی دلیل حذف ایندکس مطالب سایت در گوگل، حالا شما باید این مشکل را حل نمایید.

ایندکس مطالب سایت در گوگل

دلایل ایندکس نشدن مطالب سایت در گوگل

برخی از مواقع شما تمام کارهای ممکن برای ایندکس مطالب سایت در گوگل را انجام می دهید، اما می بینید که ایندکس صفحات سایت شما اتفاق نیفتاده است. ایندکس نشدن دلایل گوناگونی می تواند داشته باشد که در ذیل آمده است:

  • توسط فایل Robots.txt این کار مسدود شده است.
  • اگر متا تگ noindex را در قسمت head صفحه خود دارید. این متاتگ به ربات های گوگل اجازه ایندکس کردن صفحه را نمی دهد.
  • محتویات وب سایت تکراری است.
  • ارزش محتویات سایت شما برای ایندکس شدن پایین است.
  • سرعت پایین صفحات سایت
  • قطع شدن یا مشکل در سرور سایت

ایندکس مطالب سایت در گوگل

ایندکس مطالب سایت در گوگل چقدر طول می کشد؟

معمولا این زمان برای همه وب سایت ها متفاوت است و بین ۴ روز تا ۶ ماه طول می کشد که صفحه جدید شما در گوگل ایندکس شود. این زمان به عوامل بسیاری که در ذیل آمده است، بستگی دارد.

  • دامنه سایت
  • تعداد لینک های ورودی به سایت
  • کیفیت مطالب سایت
  • تعداد بازدیدکنندگان و ترافیک سایت

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام