بررسی عوامل مؤثر بر سرعت بارگذاری سایت

امروزه طراحان سایت ها بیش از پیش به سرعت بارگذاری سایت پی برده اند. آن ها فهمیده اند که در کنار یک طراحی با کیفیت و داشتن یک سایت خوب، سرعت بارگذاری سایت نیز اهمیت بالایی دارد. زیرا در دنیای امروز سرعت و شتاب حرف اول را می زند. بی حوصلگی مخاطب و همین طور روی تند قرار گرفتن جریان زندگی باعث این اتفاق شده است. در این مقاله قصد داریم به عواملی که روی سرعت بارگذاری سایت اثر می گذارند بپردازیم.

اهمیت سرعت بارگذاری سایت

اگر شما صاحب یک وب سایت هستید، و یا در زمینه طراحی سایت فعالیت دارید، حتماً با سایت هایی روبرو شده اید که سرعت بارگذاری آن ها پایین است. تصور کنید وارد یک سایت شده اید و به دلایلی سایت دیر بالا آمده و یا تصاویر آن به سختی لود می شوند. معمولاً واکنش تان این گونه است که سایت را می بندید و می روید سراغ یک سایت دیگر. و جای دیگری دنبال مطلب مورد نظرتان می گردید. این همان اتفاقی است که ممکن است برای سایت خودتان نیز بیفتد. اگر سرعت بارگذاری سایت تان مناسب نباشد، نتیجه این است که مخاطبان خود را از دست می دهد. و خیلی زود از گردونه خارج می شود. به همین خاطر است که از همان ابتدای راه طراحی سایت باید به فکر افزایش سرعت بارگذاری سایت تان باشید. و بعد در کنار این عامل به فکر ارائه محتوای مفید و پرکاربرد بیفتید.

عوامل تأثیر گذار روی سرعت بارگذاری سایت

عواملی که روی سرعت بارگذاری سایت شما ممکن است تأثیر بگذارد، موارد زیر است. که هر کدام می تواند به صورت گسترده مورد بررسی قرار گرفته و رفع شود:

  1. خود برنامه ای که سایت با آن طراحی شده و تنظیماتی که روی آن انجام گرفته است.
  2. سرعت اینترنت بازدید کننده سایت، البته این مورد از عهده شما خارج است. ولی می توانید سایت را به شکلی طراحی کنید که برای کاربرانی که سرعت پایین تری دارند نیز در دسترس باشد.
  3. سرور خریداری شده برای سایت، مشخصات سخت افزاری سایت و همین طور شکل تنظیمات نرم افزاری آن

سرعت بارگذاری سایت

تأثیر برنامه سایت و تنظیمات آن روی سرعت بارگذاری سایت

بیایید از گزینه اول شروع کنیم. در مرحله اول، در زمان طراحی لازم است به شکل طراحی وب سایت و تنظیماتی که روی آن اعمال می شود توجه داشت. با بهینه سازی کردن این تنظیمات شما می توانید سرعت بارگذاری سایت خود را افزایش دهید. و این همان چیزی است که به آن نیاز دارید. برای مثال، حجم صفحات طراحی شده باید مناسب باشد، باید تصاویر را قبل از قرار دادن در سایت بهینه سازی کرده باشید. برای بهینه سازی تصاویر می توانید از نرم افزارها و یا سایت های در دسترس استفاده کنید. همین طور تعداد درخواست هایی که در لحظه می تواند به سرور ارسال شود باید محدوده مشخصی داشته باش و بیشتر از هفتاد درخواست نباشد. این عوامل می تواند روی سرعت بارگذاری وب سایت شما تاثیر گذار باشد.

سرعت بارگذاری سایت

تأثیر سرعت اینترنت بازدید کنندگان

همین طور که اشاره شد سرعت اینترنت بازدیدکنندگان نیز می تواند روی سرعت بارگذاری سایت شما اثرگذار باشد. به همین خاطر در زمان طراحی باید به همه کاربران توجه لازم را داشت. باید طراحی را به گونه ای انجام داد که با سرعت های پایین نیز سرعت بارگذاری سایت میزان مشخص و مناسبی باشد. و سایت با مشکل روبرو نشود.

سرعت بارگذاری سایت

سرور سایت و مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری سایت

اینکه شما از چه شرکتی هاست سایت خود را خریداری کرده باشید، به طور مستقیم روی سرعت بارگذاری سایت شما تأثیرگذار است. برای همین لازم است قبل از اقدام به خرید هاست و انتخاب سرور، تحقیقات مناسبی صورت بدهید. با طراحان مجرب مشورت کنید و بعد دست به انتخاب بزنید. یک سرور خوب باید همیشه در دسترس باشد، مشاوران خوبی داشته، و خدمات پس از فروش مناسبی در اختیار مشتری خود قرار بدهد. علاوه بر انتخاب سرویس دهنده، انتخاب خود سرویس نیز ارتباط مستقیم با سرعت بارگذاری سایت شما دارد. پس به خوبی دقت کنید تا سرویسی که انتخاب می کنید متناسب با آن چیزی باشد که از سایت خود انتظار دارید.

سرعت بارگذاری سایت

چگونگی تست سرعت بارگذاری سایت

یکی از سؤالاتی که مطرح است، این است که چگونه و از چه طریقی متوجه سرعت بارگذاری سایت خود شویم. برای این کار روش های زیادی وجود دارد. سایت های زیادی در اینترنت هست که می توانند سایت شما را از نظر سرعت بارگذاری تست کرده و داده های مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهند. برای مثال یکی از این سایت ها، سایت جی‌تی متریکس است. کافی است وارد این سایت شوید، آدرس سایت خود را وارد کنید و منتظر پاسخ بمانید. در پاسخ ارائه شده، شما می توانید سرعت لود شدن سایت، تعداد درخواست ارسالی به سرور سایت، حجم صفحه های سایت و موارد دیگری را مشاهده کنید. همین طور برای اینکه بهتر متوجه این داده ها شوید، می توانید چند سایت دیگر را در این وب سایت وارد کنید، و با تست سرعت آن ها، دست به مقایسه بزنید.

سرعت بارگذاری سایت

چگونه سرعت بارگذاری سایت را افزایش دهیم؟

البته این یک سؤال کلی است. روش های زیادی برای افزایش سرعت لود وب سایت شما وجود دارد. روش هایی که اغلب به یکی از همان سه عاملی که اشاره شد بر می گردد. ولی در حالت کلی می توان این گونه استنباط کرد که در مرحله اول شما باید متوجه شوید چرا سرعت بارگذاری سایت تان پایین است. پس از گرفتن تست سرعت از سایت تان، و انجام مقایسه می توانید به نتایج تقریباً مشخصی برسید. در کنار استفاده از این نتایج البته بهتر است از یک تیم مشاوره خوب استفاده کنید. تیمی که بتوانند سایت شما را عیب یابی کند و در صورتی که مشکلی دارد آن را برطرف سازد. همواره داشتن یک تیم مشاوره خوب، می تواند یک قوت قلب برای شما باشد. از جمله مهم ترین راه هایی که می توانید برای افزایش سرعت بارگذاری سایت خود امتحان کنید مواردی است که در زیر می آید. که برخی از آن ها ممکن است کمی تخصصی باشد:

  1. در سایت خود فرمت فشرده سازی gzip را از قبل فعال کنید.
  2. برای صفحات هدف خود، کش ایجاد کنید.
  3. استفاده از CDN ها یکی دیگر از راه های در دسترس است.
  4. سعی کنید ریدایرکت ها را کم کنید.
  5. کاهش کدها، سعی کنید کدهای استفاده شده را کوچک سازی کنید.
  6. درخواست های بد را کاهش داده و لینک های شکسته را تعمیر کنید.
  7. برای آدرس دهی از منابع صحیح استفاده کنید.

سرعت بارگذاری سایت

در این مقاله از آریافن درباره سرعت بارگذاری سایت صحبت کردیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقالات ما در زمینه سئو را مطالعه بفرمایید.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام