بهترین زمان انتشار پست در سایت و شبکه های اجتماعی

زمان مناسب برای انتشار پست

کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین موفقیت خود را مرهون استفاده درست و اصولی از فضای مجازی هستند. اینکه زمان مناسب برای انتشار پست چه زمانی است مطلب مهمی است که در ادامه به آن می پردازیم.

اوج مصرف اینترنت :

در هر نقطه ای از دنیا، طبق آمار ساعاتی را به عنوان ساعت اوج مصرف اینترنت می دانند. در این زمان بیشترین حجم کاربران در فضای مجازی حضور دارند و زمان مناسب برای انتشار پست محسوب می شود. در واقع در زمان پیک مصرف اینترنت، هجوم کاربران به شبکه های اجتماعی سبب می شود تا پست آپلود شده بیننده های بیشتری داشته باشد.

طبق آمار در ایران ساعت پیک مصرف اینترنت به این صورت است که: در روز های کاری، صبح ها پیش از شروع زمان اداری و در پایان ساعت اداری. شب ها بین ساعت ۹ تا ۲۳ شب نیز زمان مناسب برای انتشار پست به شمار می آیند.

زمان مناسب برای انتشار پست

زمان بندی کنترل شده:

با اندکی توجه به برنامه اکثریت جامعه، تا حدی به زمان مناسب برای انتشار پست در صفحات مجازی پی خواهیم برد. تصور کنید شما یک کارمند، دانشجو، مغازه دار یا استاد دانشگاه هستید. چه زمانی به شبکه های اجتماعی خود سر خواهید زد؟ در چه زمان هایی با دقت و توجه بیشتری صفحات مورد علاقه خود را دنبال خواهید کرد؟

احتمالا زمانی که از خواب برمی خیزید؛ در ابتدا به اینستاگرام، توییتر و یا فیسبوک خود سر می زنید و پیام های تلگرام خود را چک خواهید کرد. سپس تا عصر به امورات روزانه خود می پردازید و بعد از بازگشت به منزل نیز دوباره به سراغ فضای مجازی می روید. همه ما شب ها پیش از خواب ساعاتی را در شبکه های اجتماعی می گذرانیم. خواسته یا ناخواسته در این ساعت توجه مخاطبین به پست های آپلود شده بیشتر است و این زمان، زمان مناسب برای انتشار پست در فضای مجازی است. البته در ساعاتی که پیش از این ذکر شد نیز انتشار پست می تواند نتیجه مطلوبی به همراه داشته باشد.

زمان مناسب برای انتشار پست

نوع شبکه اجتماعی خود را مشخص کنید:

برای مشخص نمودن زمان مناسب برای انتشار پست، بررسی های دیگری نیز لازم است. مطالعات و آمارهای مختلف و گاها متناقضی در این زمینه در دسترس است. این مطالعات به ما نشان می دهد که برای هر شبکه اجتماعی به صورت جداگانه، زمان مناسب برای انتشار پست به چه صورت است. توجه به این آمار می تواند بخشی از بهینه سازی محتوا برای ارسال در فضای مجازی و سایت ها باشد. در ادامه تحقیقات مختلف را در خصوص زمان مناسب برای انتشار پست بررسی می کنیم.

زمان مناسب برای انتشار پست

Google Plus :

طبق آمار، طرفداران این مرورگر به چک کردن این پلتفرم در صبح ها به ویژه حدود ۹ صبح علاقه نشان می دهند. اما در نظر داشته باشید که این آمار تنها برای روزهای کاری است. بهتر است در صبح روزهای تعطیل و ساعت های اداری از انتشار مطلب در سایت خود صرف نظر کنید. به علاوه تحقیقات دیگری نشان می دهد که در ساعت های پایانی روز و غروب آفتاب، زمان مناسب برای انتشار پست در سایت های مختلف است.

زمان مناسب برای انتشار پست

Instagram :

اینستاگرام برای بیشتر افراد، فضایی برای انتشار عکس های زیبا و ثبت رخدادهای مهم زندگی است. این فضا در کشور ما برای پیام رسانی مورد استقبال قرار نگرفته است. بنابراین در ساعت ها و روزهای خاصی بیشترین بازدید کننده را دارد. در روزهای تعطیل شاید اینستاگرام بازدید چندانی نداشته باشد اما در ساعت پایانی روزهای کاری، این فضا مورد استقبال قرار می گیرد و زمان مناسب برای انتشار پست است.

اگر مخاطبین شما در چند منطقه زمانی پخش شده اند؛ می توانید پست ها و استوری های خود را در زمان های مختلف تکرار کنید. برای نتیجه گیری بهتر از این شیوه استفاده کنید. پست خود را در صبح، ۱۰ دقیقه پیش از هجوم کاربران به اینستاگرام آپلود کنید. در زمان مناسب دیگری، مثلا در ساعت های انتهایی روز آن پست را در استوری خود قرار دهید و به این ترتیب توجه فالوئرهای خود را به پست جلب کنید.

 ابزارها و اپ های متفاوتی نیز برای انتخاب بهتر زمان مناسب برای انتشار پست در اینستاگرام وجود دارد. اگر حساب کاربری تجاری در اینستاگرام دارید؛ خود برنامه زمان مناسب برای انتشار پست را در اختیار شما قرار می دهد. در غیر این صورت می توانید از اپلیکیشن هایی مانند union metrics  استفاده کنید.

زمان مناسب برای انتشار پست

Twitter :

این شبکه اجتماعی در کشور ما بیشتر برای بیان احساسات افراد مورد استفاده قرار می گیرد. قوانین فیلترینگ نتوانسته از محبوبیت این فضا در میان جامعه ما بکاهد. برای انتشار پست در توییتر، تحقیقات مختلفی صورت گرفته است. بیشتر این تحقیقات حاکی از این است که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه روزهای اوج حضور کاربران در این شبکه است. همچنین می توانید برای بدست آوردن زمان مناسب برای انتشار پست در توییتر به قسمت Twitter Analytics رفته و زمان هجوم مخاطبین خود به این فضا را ردیابی کنید.

راه دیگر استفاده از klout  است. این برنامه به شما کمک می کند تا زمان مناسب برای انتشار پست در توییتر را شناسایی کنید که به افزایش بازدید توییت شما کمک خواهد کرد. عضویت در این اپ به صورت رایگان انجام می شود.

زمان مناسب برای انتشار پست

Telegram :

تلگرام را می توان محبوب ترین پیام رسان در میان ایرانیان دانست. اجرای فیلترینگ آمار بازدید این فضا را کم نکرده است و همچنان پرکاربردترین پیام رسان به شمار می آید .تلگرام به عنوان فضایی برای چت و برقراری ارتباط در میان کاربران محبوبیت زیادی دارد. به همین دلیل میانگین ساعت حضور افراد در این فضا به نسبت دیگر شبکه های اجتماعی بیشتر است. همچنین حضور افراد در پیام رسان ها در ساعت های مختلف روز تقریبا یکسان است. بنابراین شاید بتوان گفت تمام طول روز زمان مناسب برای انتشار پست در تلگرام است.

با این وجود تحقیقات مختلفی مبنی بر زمان مناسب برای انتشار پست در تلگرام صورت گرفته است. این آمارها بیانگر این هستند که: بیشتر افراد پیش از خواب کانال های تلگرام خود را با دقت بیشتری چک می کنند. همچنین ساعت ابتدایی روز زمان مناسب برای انتشار پست در تلگرام به شمار می رود.

البته برای شناسایی زمان مناسب برای انتشار پست در تمام فضاها شناسایی مخاطبین نیز مهم است. به عنوان مثال اگر شما مدیر یک پیج آشپزی هستید و عمده مخاطبین شما را خانم های خانه دار تشکیل می دهند؛ انتشار پست در یک تا دو ساعت پیش از ظهر مناسب است. یا اگر مخاطبین شما دانشجویان و محصلان می باشند، زمان مناسب برای انتشار پست روزهای تعطیل و شب ها خواهد بود.

زمان مناسب برای انتشار پست

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام