تفاوت بین سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

سئو کلاه سیاه

در این نوشتار قصد داریم به توضیحاتی در راستای سئوکلاه سیاه و سئو کلاه سفید بپردازیم و تفاوت های سئو کلاه سیاه را با سئو کلاه سفید بیان نماییم. این دو سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید دارای تکنیک ها و روش های مختص به خود هستند که با بکار گیری این قبیل تکنیک ها اقدام به افزایش رتبه در موتور جستجوی گوگل می نمایند. حال سؤالی که پیش می آید این است که، این تکنیک ها و روش ها بر چه مبنایی شکل می گیرند؟ حال اگر به مسائل مربوط به سئو علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید چیست؟

در این جا به توضیح در مورد سئو کلاه سیاه و سئوکلاه سفید خواهیم پرداخت تا بتوانید بیشتر با مفهوم سئوک لاه سیاه و سئو کلاه سفید آشنا شوید.

سئو کلاه سفید

یکی از باکیفیت ترین و بی خطرترین نوع سئو همین سئو کلاه سفید می باشد که طرفداران خاص خود را دارد. سئو کلاه سفید با پایبندی به روش های اخلاقی در موتورهای جستجوی گوگل و اطاعت از قوانین و مقررات این موتورها، می تواند به هدف خود، ولی در مدت زمانی طولانی تر برسد. این نوع سئو کلاه سفید متناسب برای افرادیست که می خواهند از سایت خود برای سالیان متمادی استفاده نمایند و در کسب و کار خود بکار گیرند.

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه برخلاف سئو کلاه سفید از قوانین و مقررات تبعیت نکرده و با استفاده از روش های نامناسب و غیر اخلاقی در موتورهای جستجوی گوگل، رتبه بندی و جایگاه سایت خود را بالا می برند. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که از سئو به صورت کلاه سیاه نمی توان برای مدت زمانی طولانی و سالیان زیاد استفاده نمود. واژه سئو کلاه سیاه از این جهت اطلاق می شود که انواع مختلف هکرها و افراد مختلف، اقدام به ساخت انواع ویروس ها می کنند و باعث کارهای غیر اخلاقی در سیستم کامپیوتر به منظور افزایش رتبه و جایگاه سایت های مختص به خود می کنند.

سئو کلاه سیاه

مقایسه سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

تفاوتی که سئو کلاه سیاه با سئو کلاه سفید دارد، در نوع تکنیک هایی است که برای افزایش رتبه در یک وب سایت صورت می گیرد. کاری که سئو به صورت کلاه سیاه انجام می دهد، شامل یک سری تکنیک ها به همراه استراتژی های خاصی است که موجب می شود، سایت رتبه بالاتری را در نتیجه ی جستجو داشته باشد و به عبارتی منجر به شکستن قوانین در موتورهای موجود در جستجوی گوگل خواهد شد. علاوه بر این تمرکز و عمل سئو کلاه سیاه تماماً بر روی موتورهای جستجو می باشد و بر خلاف سئو کلاه سفید بر مخاطبین انسان تأثیری ندارد. چنانچه فردی به دنبال بازگشت سریع به سایت خود است و قصد سرمایه گذاری بلند مدت بر سایت خود را ندارند، سئو کلاه سیاه پیشنهاد مناسبی خواهد بود.

سئو کلاه سیاه

تکنیک های مورد استفاده در سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید

تکنیک هایی در سئو به صورت کلاه سیاه مورد استفاده قرار می گیرد که شامل؛ درست کردن لینک، کلمه کلیدی، لینک و متون مخفی، اسپم کردن محتوای وبلاگ و غیره است. چنانچه تمایل به استفاده از سئو کلاه سیاه داشته باشد، باید منتظر عواقبی مانند ممنوع شدن سایت تان در موتورهای جستجو و همچنین ایندکس نشدن به دلیل استفاده از تکنیک ها و روش های غیر اخلاقی در روش سئو کلاه سیاه باشید.

اما در سئو کلاه سفید از تکنیک هایی استفاده می کند که مخاطبین انسانی را مورد هدف و روش خود قرار می دهند. حال تکنیک هایی که در سئو کلاه سفید مورد استفاده قرار می گیرند شامل؛ آنالیز نمودن کلمات کلیدی و استفاده از کلمات کلیدی، بک لینک، انجام پژوهش های متفاوت، ایجاد لینک ها و نوشتن محتواهای خوب و مناسب برای مخاطبان انسان است. درست است که تولید محتواهای اخلاقی و با کیفیت زمان گیر و مشکل است اما با گذشت زمان و دراز مدت ارزش بیشتری را به سایت خود خواهید بخشید. چنانچه مایل به سرمایه گذاری بلند مدت بر سایت خود هستید، استفاده از سئو کلاه سفید گزینه مناسبی برای شما می باشد.

سئو کلاه سیاه

انواع روش سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه دارای تکنیک ها و استراتژی های مختص به خود است که به برخی از آنها در قسمت زیر اشاره خواهیم کرد.

– استفاده از مطالب و محتواهای تکراری و لینک های زیاد

– دریافت کلیک های زیاد با روش های غیر اصولی و غیر اخلاقی که توسط هکرها صورت می پذیرد.

– هدایت مخاطب یا همان کاربر به سایت های دیگر

– استفاده از محتواها و کلمات کلیدی مخفی به منظور پنهان نگاه داشتن از دید کاربران سایت ها

– با استفاده از محتویات نا مرتبط اقدام به دریافت لینک از سایت های مختلف می کنند.

سئو کلاه سیاه

انواع روش سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید نیز همانند سئو کلاه سیاه دارای تکنیک ها و استراتژی هایی است که شامل موارد زیر است.

– در این سئو عکس ها و سایر مدیاها به طور کاملاً اصولی و خوب برچسب داده شده اند.

– استفاده از محتوا و مطالب خوب و اصولی در سئو کلاه سفید

– استفاده از لینک هایی مرتبط با محتویات سایت ها

– استفاده از کلمات و جملات با رعایت اصول نگارشی

– استفاده از استانداردهای متداول HTML

– استفاده از روش های صحیح و اصولی برای لینک سازی

– اقدام به منتشر نمودن مقالات مرتبط در فضاهای مجازی

– استفاده نمودن از مطالب مرتبط در یک یا چند حوزه خاص

نتیجه گیری

برخی از کاربران به اشتباه فکر می کنند که سئو کلاه سیاه دارای قیمت ارزان تر و پایین تری به نسبت سئو کلاه سفید است، اما در اصل اینگونه نیست و بسیاری از روش ها برای سئو کلاه سیاه وجود دارد که نه  تنها باعث موفقیت در موتور جستجوی گوگل نمی شود، بلکه بسیار پرهزینه نیز هستند. استفاده از این روش ها بیشتر در آمریکای جنوبی و اروپای شرقی رایج می باشد و مورد استفاده کاربران قرار می گیرند.

با تمام این تفاسیر استفاده از سئو کلاه سیاه دارای اشکالاتی می باشد و محدودیت های موتورهای جستجو را نادیده گرفته و تمام کارهایی که نباید را انجام می دهد. شاید با تمام این کارها بتوانید مدتی سایت خود را سرپا نگه دارید و رتبه خوی را کسب نمایید ولی چیزی که باید بدانید دروغین بودن این رتبه است و به زودی از طرف موتور جستجو اسپم خواهید شد. تنها روش عقلانی و مطلوب استفاده از سایت سئو کلاه سفید می باشد تا در ادامه با مشکلات متعدد مواجه نشوید.

سئو کلاه سیاه

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام