تولید محتوای صفحه درباره ما را چگونه انجام دهیم؟

صفحه درباره ما

باید گفت که متاسفانه در کشور ما وبسایت هایی که مشغول به فعالیت هستند در صفحه خود اهمیت چندانی به قسمت درباره ما نمی‌دهند و اغلب مطالب جالب و کاملی را در قسمت تولید محتوای صفحه درباره ما قرار نمی‌دهند. طراحان سایت از اهمیت و نقش صفحه درباره ما در یک وبسایت غافل بوده و اطلاعاتی که در این قسمت قرار می‌دهند یا آنقدر طولانی و خسته کننده بوده که مراجعه کننده به آن حوصله خواندن آن مطلب طولانی را نداشته و یا اینقدر مختصر است که پاسخ گوی هیچ کدام از سؤالات فرد مراجعه کننده نبوده و اطلاعات لازم را در اختیارش نمی‌گذارد. به طور کلی محتوای صفحات سایت بسیار مهمهستند به همین دلیل ما باید به تولید محتوای صفحه اصلی ، صفحه درباره ما و … توجه کنیم! ما در این مطلب سعی داریم که اطلاعات لازم درباره طراحی و مطالب مربوط به صفحه درباره ما را در اختیارتان بگذاریم.

صفحه درباره ما

اهمیت صفحه درباره ما:

به طور کلی می‌توان گفت که هر وبسایت موفق در زمینه کسب و کار خود باید یک صفحه درباره ما داشته باشد تا در این صفحه به طور کامل خود را معرفی کرده و خدمات ارائه داده شده توسط خود را به درستی و به صورت کامل برای مخاطب معرفی کند. در واقع شما با اطلاعاتی که در صفحه درباره ما قرار می‌دهید خود را معرفی کرده و گاهی از مواقع از خود و خدماتتان تعریف کرده و علت این تعریف را نیز بیان می‌کنید. افرادی که به این صفحه مراجعه می‌کنند کسانی هستند که قصد خرید محصولات تولیدی شما و یا استفاده از خدمات ارائه شده توسط شما را دارند. بی شک سؤالات فراوانی در این زمینه برایشان مطرح می‌باشد. این سؤالات می‌تواند در این خصوص باشد که:

  • شرکت مد نظر شرکتی بزرگ است یا کوچک؟
  • این شرکت در کجا قرار دارد؟
  • چه شخصی مدیریت این شرکت و یا مجموعه را بر عهده دارد؟
  • این شرکت دولتی است یا خصوصی؟
  • مهم‌ترین اهداف و ارزش‌های این شرکت چیست؟
  • چه مدت زمانی است که در این زمینه مشغول به فعالیت می‌باشد؟
  • وجه تمایز این شرکت با دیگر شرکت‌ها چیست؟
  • و مهم‌تر از همه اینکه به چه دلیل باید خرید خود را از شرکت شما انجام دهد؟

و بسیاری از سؤالات دیگر که ممکن است ذهن مشتری را به خود مشغول کرده باشد. شما باید سعی کنید پاسخی هوشمندانه و در عین حال قانع کننده برای این سؤالات داشته باشید و تمامی ابهامات ذهن مشتری را بر طرف کنید. پاسخ‌های درست و بادرایت شما می‌تواند عامل موفقیت شما در زمینه کسب و کارتان باشد.

صفحه درباره ما

مطالبی که در صفحه درباره ما می‌گذارید چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

مطالبی که در صفحه درباره ما قرار می‌گیرند باید اطلاعات جامعی از شما را در اختیار بازدید کننده قرار دهد و باید به گونه‌ای جذاب باشد تا مشتری با مشاهده آن ترغیب به خواندن و دنبال کردن مطالب شود. این مطالب شامل تاریخچه شکل گیری، اهداف و تمرکز شرکت، توجه به نیاز مخاطبین و ایجاد اطمینان و …. بسیار موارد دیگری می‌تواند باشد که در زیر تعدادی از این موارد را توضیح داده‌ایم.

صفحه درباره ما

بیان حقایق:

در این قسمت باید سعی شود تمامی مطالبی که در مورد فعالیت شما ذکر می‌شود حقیقت داشته باشد و از اغراق کردن و بزرگ نمایی نابه جا خود داری شود. سعی کنید علت داشتن مشتری‌های زیاد و مزیت محصولات خود را نسبت به نمونه‌های مشابه به درستی و به صورت واقعی بیان کنید.

در نظر گرفتن مخاطب:

در هنگام نوشتن اطلاعات در صفحه درباره ما به این نکته توجه داشته باشید شخصی که این مطالب را می‌خواند چه خصوصیاتی دارد آیا پدر یک خانواده می‌باشد و یا کارمند یک شرکت است و یا …. پس خود را جای فرد خواننده گذاشته و سعی کنید ابهاماتی را که در ذهن او ایجاد می‌شود  برطرف کنید.

صفحه درباره ما

ایجاد اعتماد:

 معمولاً امروزه اکثر معاملات و خرید و فروش‌ها در فضای مجازی انجام می‌گیرد و افراد بدون داشتن هیچ گونه شناختی از یکدیگر اقدام به معامله با یکدیگر می‌کنند و لازمه این امر کسب اعتماد می‌باشد. پس سعی کنید مطالبی را در صفحه درباره ما بگذارید که بتواند اعتماد خواننده و مشتری را جلب کرده و با رضایت و اطمینان خاطر با شما معامله کند.

تاریخچه شرکت خود را بیان کنید:

در صفحه درباره ما سعی کنید که اطلاعات مختصر و مفیدی درمورد شروع به کار شرکت و انگیزه خود از ایجاد چنین شرکتی و دور نمایی از فعالیتتان از گذشته تا به حال و دلایل موفقیت خود در این حرفه را برای خوانندگان به طور خلاصه و در عین حال جذاب و خواندنی بیان کنید.

صفحه درباره ما

بیان ارزش‌ها:

در صفحه درباره ما توضیح دهید که به چه دلیل فعالیت انجام شده برای شما دارای اهمیت می‌باشد و دلایل مهم بودن خدمات و محصولات ارائه شده توسط شرکتتان را بیان کنید. صفحه درباره ما می تواند محل مناسبی برای این مطلب باشد .

عکس‌های جالب بگذارید:

در صفحه درباره ما سعی کنید عکس‌هایی بگذارید که برای بیننده جالب و جذاب باشد. مثلاً این عکس‌ها می‌تواند تصویر مدیر و کارمندان شرکت باشد و یا محل کار و فعالیت این افراد نشان داده شود. حتماً عکس‌هایی که در این صفحه می‌گذارید واقعی بوده و حالتی صمیمی داشته باشد که بیننده بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

صفحه درباره ما

تبلیغ شبکه‌های اجتماعی خودتان:

اگر عضو شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و …. هستید این شبکه‌ها را به مخاطبان خود معرفی کنید تا با دنبال کردن شما در این شبکه‌ها بیشتر با نحوه فعالیت و خدمات شما آشنا شوند.

اطلاعات خود در صفحه درباره ما را به صورت برجسته نمایان کنید:

توجه داشته باشید نکاتی که برای مشتریان و طرفداران شما می‌تواند جالب باشد مانند جوایز دریافتی، تحصیلات و … را به صورت برجسته برای مشتریان خود بیان کرده و حتی دلیل شکل گیری سازمان خود را نیز می‌توانید در صفحه درباره ما بیان کنید.

صفحه درباره ما

اشتباهاتی که در طراحی صفحه درباره ما صورت می‌گیرد:

  • عنوان نکردن هدف کلی از طراحی وب سایت و ذکر نکردن برتری و مزیت‌های آن در صفحه درباره ما
  • قرار دادن مطالب طولانی و غیر ضروری در رابطه با عملکرد شرکت
  • قرار ندادن مدارک و مستندات مربوط به فعالیت شرکت در نتیجه کسب نکردن اعتماد مشتریان
  • قرار ندادن لینک های مربوط به شبکه‌های اجتماعی و راه‌های تماس دیگر با شرکت در صفحه درباره ما

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام