تولید محتوای ویدئویی و مزيت استفاده از آن

تولید محتوای ویدئویی

با پيشرفت فضاى مجازى و افزايش كاربران اين حوزه، روش هاى جديد بازاريابى اينترنتى پا بر اين عرصه گذاشته و يكى از اين روش هاى كارآمد و جديد، تولید محتوای ویدئویی يا ویدئو مارکتینگ است. گويا بودن، مختصر و ساده بودن اين ويديو ها سبب شده كه كاربران به اين نوع از توليد محتوا جذب شوند و از تأثير اين سبك و بازده بيشمار آن نمى توان غافل شد. بنابراين در ادامه به معرفى تولید محتوای ویدئویی و مزيت هاى آن خواهيم پرداخت.


تولید محتوای ویدئویی

محتوای ویدئویی يا موشن گرافى

کلیپ های ویدئویی در حوزه های متنوع با قرارگيرى بر روی سايت سبب جذب بيشتر بازدیدکنندگان خواهد شد و در واقع تأثير به سزايى بر سئوی سایت خواهد داشت. با استفاده از موشن گرافى در كنار محتواى نوشتارى مى توان خدمات و محصولات يك سايت را به تصوير كشيد.

تولید محتوای ویدئویی با استفاده از ويديو و كليپ هاى كوتاه و بلند بر اساس هدف خاصي طراحى مى گردد و كاربران بيشترى را جذب خواهد كرد.

تولید محتوای ویدئویی

انواع محتوای ویدئویی

انواعى از محتواى ويدئويى در سايت هاى مختلف ديده مي شود كه هر يك جايگزين مناسبى براى محتواى نوشتارى مي باشد. از انواع موشن گرافى مى توان به موارد زير اشاره كرد:

 

ویدئوهای آموزشی

بسيارى از شركت ها براى ارائه محصول جديد خود از ويديوى آموزشى كوتاهى كمك گرفته و به راحتى و به طور كلى محصول خود را معرفى مى كنند.

 

ویدئوهای تبلیغاتی

در اين نوع از محتوای ویدئویی، به توصيف و تبليغ محصول پرداخته مي شود و با استفاده از يك كليپ مفيد و جديد، تبليغى پر بازده اتفاق خواهد افتاد.

ویدئوهای علمی

در اين دسته از تولید محتوای ویدئویی، هدف اصلى، بررسى يك موضوع علمى در قالب كليپ كوتاهى است و جايگزينى مناسب براى محتواى نوشتارى بلند سايت ها مى باشد.

 

ویدئوهای سخنرانی

يكى ديگر از انواع تولید محتوای ویدئویی، ويديو و كليپ هاى سخنرانى است كه به منظور ايجاد ارتباط مديران با مشتريان تدارك ديده مى شود.

تولید محتوای ویدئویی

مزایای استفاده از تولید محتوای ویدئویی

تولید محتوای ویدئویی جايگزينى مناسب براى مطالب طولانى و تكرارى در سايت ها است. در كليپ هاى تولید محتوای ویدئویی بدون ابهام و به راحتى به توصيف، شرح و تبليغ خواهيد پرداخت و سبب افزايش تعداد بازديدكنندگان خود خواهید شد؛ همچنين كپى بردارى در اين نوع از توليد محتوا بسيار كمتر است. تأثير اين سبك از توليد محتوا به مراتب بالاتر بوده و تا حدودى هزينه هاى شركت به منظور تبليغ نيز كاهش مى يابد.

 

تولید محتوای ویدئویی

تکنیک های ضرورى در تأثيرگذارى تولید محتوای ویدئویی

تولید محتوای ویدئویی زمانى تأثيرگذار خواهد بود كه نكات ضرورى در تهيه، توليد و نشر اين دسته از محتوا رعايت گردد. از نكات و تكنيك هاى حائز اهميت در تولید محتوای ویدئویی مى توان به انتخاب عنوان خوب و متناسب با موضوع اشاره كرد که در واقع عنوان نقش اصلى و كليدى در جذب كاربران را خواهد داشت. ويدئوی مختصر، كم حجم و در عين حال مفيد، براى اين دسته از توليد محتوا  لازم و ضرورى است.

توليد محتواى ويدئويى بايد جذاب و بدون ابهام بوده و از كيفيت مناسبى نيز برخوردار باشد. پس از توليد ويدئو و كليپ مورد نظر، استفاده ی صحيح و مناسب در سايت و فضاى مجازى مرتبط نيز ضرورى است. همچنين قرار دادن لوگو و آرم شركت مربوطه و شماره تلفن و آدرس نيز در محتواى ويدئويى لازم است.

تولید محتوای ویدئویی
  1. پینگ بک:تولید محتوا به چه معنایی است و چه ویژگی هایی دارد؟ - آریافن
  2. پینگ بک:چگونگی و ضرورت تولید محتوای تصویری - آریافن

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام