در تولید محتوا شبکه های اجتماعی باید به چه مواردی توجه کرد

تولید محتوا شبکه های اجتماعی

امروزه اکثر مردم در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند و تولید محتوا در شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین ابزار برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا از اطلاعاتی که درباره انواع تولید محتوا و همچنین نکات قابل توجهی که در تولید و تهیه محتوای شبکه های اجتماعی ارائه کرده ایم استفاده کنید .

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و تلگرام و … امروزه با افزایش فضای مجازی در بین عموم مردم بسیار پر کاربرد شده است . این رسانه ها و پیام رسان ها از مناسب ترین برنامه ها برای ساخت محتوا و بازاریابی می باشند . تولید محتوا در این شبکه های اجتماعی از راه های مختلفی و با ابزار های متفاوتی هم چون متن و ویدیو و عکس و … قابل انجام است که در ادامه به بررسی این ابزار و وسایل می پردازیم .

تولید محتوا شبکه های اجتماعی

انواع ابزار تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

تولید و تهیه محتوا در شبکه های اجتماعی با راه های متفاوتی امکان پذیر است . که ما به بررسی معایب و مزایا و نکات قابل توجه آن ها می پردازیم .

تصاویر

تصاویر را می‌توان یکی از مهم ترین موارد در تولید محتوای شبکه های اجتماعی نام برد . به طوری که در فروشگاه های اینترنتی برای فروش محصول خود اغلب از تصویر محصول و تصاویر مربوط به آن استفاده می‌کنند . یکی از مزایای مهم استفاده از تصاویر در تولید محتوا را می توان راحت بودن تهیه تصویر و گویا بودن آن نام برد . به صورتی که استفاده از تصویر مناسب و تصاویری که دارای زیر متن هستند می توانند صدها کلمه درون خود داشته باشد و بر فرد تاثیر زیادی بگذارد .

ویدیو

امروزه با افزایش تکنولوژی و وجود نرم افزارهای متنوع میتوان ویدیو های بسیار زیبا و تاثیرگذاری را تهیه کرد . استفاده از ویدیو به قدری تاثیرگذار است که می‌توان به راحتی نظر فردی را درباره یک کسب و کار عوض کرد . مزایای استفاده از ویدئو در ساخت محتوا را می توان اثرگذاری بالا و جذابیت زیاد آن در بین افراد دانست . به طوری که امروزه تولید محتوای اینستاگرام اغلب با ویدیو صورت می گیرد . اما معایبی که می توان برای ساخت محتوا به وسیله ویدیو نام برد این است که اگر بخواهیم به طور حرفه ای فیلمبرداری و محتوا تولید کنیم باید هزینه زیادی را به این کار اختصاص دهیم .

اینفوگرافیک و کتاب الکترونیک

اینفوگرافی را می‌توان آمار دهی مدرن نامگذاری کرد . زیرا که اطلاعات زیادی را می توان به زیبایی طراحی کرد . مزایای مهم این ابزار برای ساخت محتوا انتقال حجم زیاد اطلاعات با جذابیت می باشد .

تولید محتوا شبکه های اجتماعی

نکات فنی در تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

در ساخت محتوا در شبکه های اجتماعی نکات و مواردی وجود دارد که برای افزایش تاثیرگذاری آن بایستی به این موارد نیز توجه کرد و از آنها استفاده نمود .

تکراری نبودن

در ساخت محتوا بایستی سعی کنیم از تکراری بودن مطلب دوری کنیم . حتی اگر می‌خواهیم بر روی موضوعی تاکید کنیم بهتر است از چند مطلب درباره موضوع مد نظر استفاده کنیم . در تولید محتوای متنی خوانندگان علاقه ای به خواندن مطالب تکراری ندارند و نباید سعی کرد با تکرار کلمات و عبارات مطلب را در ذهن مخاطبان گنجاند . بلکه کیفیت بالای مطالب و هم چنین مرور زمان این اتفاق را ممکن خواهد کرد .

ارزش اشتراک گذاری بالا و هدفمند بودن

هنگامی که محتوایی تولید می‌کنیم این نکته را باید در نظر بگیریم که کسی که این محتوا را دریافت می کند برای اشتراک گذاری این مطلب مشکلی نداشته باشد . به همین دلیل ما برای بازخورد زیاد محتوای خود بایستی از مطالبی استفاده کنیم که ارزش اشتراک‌ گذاری بالایی داشته باشند . هم چنین در ساخت محتوا در شبکه های اجتماعی باید هدفی داشت به طوری که مخاطب متوجه شود محتوا بدون هدف نیست .

استفاده از تیتر و عکس مناسب

در محتوا های تولیدی در شبکه‌های اجتماعی عکس ها و تیتر ها بیشتر از دیگر موارد در دید مخاطب هستند و تاثیر زیادی در اثر گذاری و جذب مخاطب دارند . مطالب ما با هر اندازه‌ای باید دارای سر تیتر های جذاب و عالی باشند تا فرد به خواندن و دیدن مطلب تشویق شود . هم چنین استفاده از عکس های بزرگ و جذاب می تواند باعث شود تا مخاطب از استفاده از محتوای ما خسته نشود .

ماهیت شبکه اجتماعی

هر پیام رسان و شبکه اجتماعی دارای مکانیزم خاص خود می باشد . برای مثال در اینستاگرام بهتر است از ویدیوها و تصاویر استفاده کرد زیرا بیشتر افراد برای دیدن تصویر و ویدیو به اینستاگرام مراجعه می‌کنند . دیگر شبکه های اجتماعی نیز به همین شکل عمل می‌کنند و هر یک کارکرد خاص خود را دارند . پس بهتر است قبل از اشتراک محتوای خود تحقیق کنید که کدام شبکه اجتماعی برای پخش آن مناسب تر است .

استفاده از هشتگ مناسب

در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام استفاده از هشتگ بسیار مهم است . شاید برای شما سوال پیش بیاید چرا هشتگ این قدر مهم است. هشتگ ها می توانند به موتورهای جستجوگر کمک کنند تا افرادی که به دنبال محتوای شما هستند راحت تر به سمت محتوای شما بیایند. به همین دلیل شما می توانید با استفاده از هشتگ های مهم و مناسب پست خود افراد بیشتری را برای دیدن و خواندن محتوایتان جذب کنید .

دکمه اشتراک گذاری

با بکار بردن دکمه اشتراک گذاری در پایین هر مطلب می توانید علاوه بر راحت کردن کار برای مخاطب با اشتراک گذاشته شدن محتوای خود افراد بیشتری از آن استفاده کنند بدین شکل با تبلیغ و هزینه کمتر می توان بازده بیشتری را از محتوای خود داشت .

تولید محتوا شبکه های اجتماعی

نکات اخلاقی در ساخت محتوا

برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی بایستی به نکات اخلاقی نیز توجه کرد . صداقت و بی طرفی یکی از اصول مهم تولید هر محتوایی می باشد به طوری که شما در هر مسئله‌ای باید به طور شفاف سعی کنید خبر و مطلب صحیح و درست را به مخاطب برسانید .

شما باید در محتواهای شبکه های اجتماعی سن مخاطب خود را در نظر بگیرید و متناسب با سن افراد به ساخت محتوا بپردازید . هم چنین باید به تمام عقاید ها فرهنگ ها و سلایق گوناگون احترام بگذارید تا موجب آزرده شدن کسی نشوید .

تولید محتوا شبکه های اجتماعی

فاکتورهای کلیدی در تهیه محتوا

جدای از مطالب گفته شده سه فاکتور کلیدی و مهم وجود دارد که استفاده از آن برای تولید هر محتوایی ضروری است . این فاکتورها عبارتند از یکپارچگی محتوا – تداوم تولید محتوا – زمان بندی دقیق محتوا . استفاده از موارد گفته شده برای تولید تمام محتواها در شبکه های اجتماعی بسیار ضروری می باشد .

تولید محتوا شبکه های اجتماعی

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم امروزه با فراگیر شدن فضای مجازی و شبکه های اجتماعی میتوان با تولید محتوا در شبکه های اجتماعی نیز بازاریابی با تاثیرگذاری بالایی کرد. ما در این مقاله اطلاعات و نکاتی را اعم از نکات فنی و اخلاقی به شما ارائه کردیم . که با استفاده از آنها می توانید کیفیت محتوای تولیدی خود را افزایش دهید و بدین شکل محتوای شما بازدهی بیشتری خواهد داشت .

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام