ضرورت به روز رسانی محتوای قدیمی سایت ها

محتوای قدیمی سایت

تعدادی از سایت ها علی رغم انتشار مطالب جدید جایگاه خوبی در نتایج جستجوی موتورهای جستجو ندارند. چون آن ها به نکته بسیار مهمی توجه نمی کنند که آن نکته موضوع مقاله امروز ما یعنی به روز رسانی محتوای قدیمی سایت ها می باشد. احتمالاً شما هم هنگام مشاهده ی مطالب بعضی از سایت ها متوجه شدید که دارای محتوای قدیمی هستند. همین موضوع باعث می شود که مخاطب ذهنیت بدی نسبت به سایت پیدا کند و دیگر از آن سایت به دلیل داشتن محتوای قدیمی، بازدید نکند. ما در این مقاله قصد داریم ضرورت به روز رسانی محتوای قدیمی سایت را بررسی کنیم و همچنین به تأثیرات مثبت به روز رسانی محتوای قدیمی سایت می پردازیم.

سئو و ارتباط آن با به روز رسانی محتوای قدیمی سایت

محتوای سایت یکی از مؤثرترین فاکتورها در سئو سایت می باشد. البته کیفیت محتوا قطعاً خیلی مهم است. علاوه بر تولید محتوای جدید، به روز رسانی محتوای قدیمی سایت از اهمیت بالایی برخودار است. جالب است که بدانید، به روز رسانی مطالب سایت نسبت به تولید محتوای جدید از اهمیت بالاتری برخوردار است. چون به روز رسانی ها نشان می دهد سایت شما دارای فعالیت مسمتر می باشد و این کار باعث پویایی وب سایت می گردد. بنابراین سعی کنید علاوه بر انتشار مطالب جدید، محتوای قدیمی سایت را نیز به روز کنید زیرا این کار توسط موتورهای جستجو قابل تشخیص است و می تواند در رتبه سایت شما تأثیر مثبت بگذارد.

محتوای قدیمی سایت

تأثیر به روز رسانی محتوای قدیمی سایت برقرار گرفتن سایت در صفحه ی اول موتور جستجو

شاید برای شما هم جالب باشد که طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته، بیشتر کاربران در جستجوی مطالب خود در موتورهای جستجو، فقط صفحه ی اول نتایج را مورد بررسی قرار می دهند و اگر سایت شما در صفحه ی اول نباشد قطعاً آمار بازدید با افت محسوسی روبرو می شود. اهمیت انتشار مطالب و به خصوص به روز رسانی محتوای قدیمی سایت می تواند در این زمینه بسیار مؤثر باشد، چون برای موتورهای جستجو، فعالیت و پویایی سایت اهمیت زیادی دارد.

محتوای قدیمی سایت

تغییرات اندک در به روز رسانی محتوا

اگر قصد دارید که محتوای قدیمی سایت را ویرایش کرده و آن را به روز کنید اما تغییرات ناچیز و اندک است، سعی کنید تاریخ انتشار مطلب قدیمی و تاریخ انتشار به روز رسانی را در محتوا قرار دهید که مخاطب بعد از مشاهده مطلب، متوجه ویرایش محتوای مطلب شود. اگر بازدید کننده متوجه این کار شود، باعث می شود دید مثبت نسبت به سایت داشته باشد و موجب جذب مخاطب می گردد.

البته این به روز رسانی را حتماً در شبکه های اجتماعی سایت به اشتراک بگذارید که مخاطبان سایت نسبت به این موضوع مطلع شوند.

ضمناً نظرات قدیمی را می توانید مخفی کنید یا اینکه به شکلی آن ها را نمایش دهید که آخرین نظرات در ابتدا قرار بگیرند.

محتوای قدیمی سایت

تغییرات زیاد در به روز رسانی محتوا

اگر تغییرات در متن جهت به روز رسانی، آنقدر زیاد است که محتوای قدیمی سایت کلاً دچار تغییر می شود، می توانید با آن مانند مطلب جدید رفتار کنید و لزومی ندارد تاریخ انتشار آن را یادآوری کنید. بنابراین در اینگونه موارد تاریخ را حذف کرده و فقط تاریخ به روز رسانی باقی می ماند. تفاوت تغییرات زیاد در به روز رسانی محتوا با مطالب جدید، در این است که با تغییرات زیاد، لینک قبلی برای محتوا حفظ شده و این موضوع به سئو سایت کمک زیادی می کند.

در ضمن فراموش نکنید که نظرات مطلب قبلی را مخفی کنید، زیرا آن نظرات با توجه به تغییرات گسترده در متن قابل استفاده نیستند.

ضمناً فراموش نکنید که تغییرات زیاد نباید در حدی باشد که موضوع محتوا عوض شود.

محتوای قدیمی سایت

چه زمانی محتوای قدیمی سایت را به روز رسانی کنیم؟

به یک نکته ی مهم در زمینه به روز رسانی محتوای قدیمی سایت این است که محتوایی که قصد به روز رسانی آن را داریم، باید آنقدر تغییرات زیاد نباشد که موضوع مطلب تغییر کند. تا زمانی می توان محتوا را به روز رسانی کرد که موضوع آن حفظ شود. در غیر اینصورت آن مطلب جزء مطالب جدید قرار می گیرد اما چون با لینک قبلی در دسترس است پس نباید از آن استفاده کرد و اگر محتوای قبلی قابل استفاده نباشد باید آن را حذف کرد و مطلب جدید ایجاد کرد. این مسأله بر سئو سایت مؤثر است، پس باید در انتشار مطالب رعایت شود.

محتوای قدیمی سایت

مشکلات به روز رسانی نکردن محتوای قدیمی سایت

اگر فقط به سایت مطالب جدید اضافه کنیم و از به روز رسانی محتواهای قدیمی یا غیر قابل استفاده غافل شویم، قطعاً تلاش هایی که برای رشد سایت انجام می دهیم به نتیجه می شود. زیرا این موضوع برای موتورهای جستجو قابل تشخیص است و هنگامی که موتور جستجو آن را تشخیص دهد، آنگاه رتبه ی سایت افت می کند، سپس آمار بازدید به همین دلیل پایین می آید و به مشکلات زبادی منجر می شود. پس با به روز رسانی محتوا، از ایجاد مشکلات برای سایت خود جلوگیری کنید.

خلاصه مزیت های به روز رسانی محتوای قدیمی سایت

– محتوای جدید و به روز به سایت اضافه می شود و با این کار می توان رتبه سایت را بهبود بخشید.

– مطالب قدیمی که ممکن است به دلیل تغییرات زیاد قابل استفاده نباشند، احیا می شوند.

– بدست آوردن رتبه و جایگاه بهتر در موتورهای جستجو، که این مسأله از اهمیت بالایی برخوردار است.

– با به روز رسانی محتوای قدیمی سایت، هم مخاطبین فعلی سایت حفظ می شوند هم اینکه باعث جذب کاربران جدید می شود.

– بالا رفتن ترافیک سایت موضوع مهمی است، که با این به روز رسانی ها می توان به راحتی ترافیک سایت را روز به روز بیشتر کرد.

محتوای قدیمی سایت

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا به اهمیت بالای به روز رسانی محتوای قدیمی سایت و همچنین مزایای آن اشاره کنیم. در آخر لازم است بگوییم که با وجود اینکه این به روز رسانی ها اهمیت زیادی دارند و ما تأکید زیادی به استفاده از آن داریم، اما باید بدانید که در به روز رسانی نباید افراط شود و حداکثر یک ماه یکبار محتوا به روز شود. انتشار مطالب جدید در کنار به روز رسانی محتوای قدیمی سایت می تواند نتیجه ی بسیار مطلوبی را برای وب سایت شما به عمل آورد.

امیدوارم از این مقاله جهت بهبود سئو وب سایت خود بهره ببرید و همواره یک سایت به روز داشته باشید.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام