معایب محتوای تکراری که باعث ضررات جبران ناپذیری برای سایت می شود

محتوای تکراری

محتوای تکراری یکی از معضلاتی است که بیشتر سایت ها با آن دست و پنجه نرم می کنند. تولید محتوای خوب و غیرتکراری مهم ترین اصل در موفقیت یک سایت می باشد؛ چرا که محتوای خوب باعث می شود افراد نام سایت شما را فراموش نکنند و همیشه برای خواندن مطالب جدید به آن سر بزنند. سایت گوگل در تلاش است تا برای کاربران محتوایی فراهم کند که نیاز آن ها را رفع کند و از اینرو برای تمام سایت هایی که حاوی محتوای تکراری هستند، محدودیت هایی ایجاد می کند. تولید محتوای تکراری ضررهای بسیاری برای سایت ها دارد؛ از این رو باید برای تولید یک محتوای کاربردی و نو تلاش خود را بکار ببریم.

تولید محتوا

این روزها تولید محتوا برای سایت ها و استارتاپ های مختلف، از اهمیت خاصی برخوردار است و تبدیل به یک راه کسب درآمد برای بسیاری از افراد شده است. افراد با تولید یک محتوای خاص و عالی می توانند شانس خود را در دیده شدن افزایش دهند، رتبه خود را در گوگل افزایش دهند. با افزایش رتبه بازدید از سایت آن ها نیز بیشتر شده و در نتیجه باعث می شود فروش بیشتری در سایت خود داشته باشند. بنابراین مسئولین سایت ها سخت در تلاش هستند تا دائما محتواهای جدید و عالی تولید کنند؛ این امر به آن ها کمک می کند تا مخاطبین بیشتری به محتوای با کیفیت آن ها جذب شوند. همانطور که می دانید تاکید سئو بر روی تولید محتوای با کیفیت می باشد؛ از اینرو مسئولین سخت در تلاش هستند تا با استخدام نویسندگان برتر، کیفیت محتوای خود را افزایش دهند. به طور کلی می توان گفت پیدا کردن یک منبع عالی برای تولید محتوای بی نظیر و خاص، کمی سخت می باشد. این موضوع گاهی اوقات باعث تولید محتوای تکراری شده و ضررات جبران ناپذیری برای سایت ها ایجاد خواهد کرد.

محتوای تکراری

محتوای تکراری

محتوای تکراری یا Duplicate content به محتوایی گفته می شود که قبلا در سایت های دیگر عنوان شده است و یا در وبسایت خودتان مطالب مشابهی وجود داشته باشد که این اتفاق معمولا در بخش توضیح محصول بسیار رخ می دهد. تکرار در تولید محتوا باعث می شود که از تعداد بازدید سایت شما کاسته شود و چه بسا در بسیاری از موارد سایت شما از بازدید در صفحات اولیه حذف می شود. محتوای تکراری یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی است که بعضی از مسئولین در تولید محتوای مورد نظر برای سایت خود مرتکب آن می شوند. الگوریتم گوگل یک سیستم کاملا پیچیده است که می تواند سایت هایی که محتوای یکسانی دارند را شناسایی کند و آن ها را مورد جریمه قرار دهد. این سیستم طوری طراحی شده است که با توجه به تاریخ انتشار محتوا و اینکس شدن آن، محتوای تکراری را از محتوای مرجع شناسایی می کند. از این رو هر سایتی که مطالب خود را زودتر ایندکس کرده باشد، به عنوان مرجع شناخته می شود و سایت دیگر مورد جریمه قرار می گیرد. تکراری نبودن محتوا باعث افزایش رتبه سایت در گوگل شده و بنابراین دیگر نیازی نیست نگران محتوای خود باشید.

محتوای تکراری

ضررهای محتوای تکراری

یکی از مهم ترین ضررهای ایجاد محتوای تکراری، کاهش رتبه سایت در گوگل می باشد. در صورتی که رتبه سایت در گوگل با کاهش رو به رو شود، تعداد بازدیدکنندگان سایت شما کم شده و در نتیجه فروش شما نیز کاهش پیدا می کند. در صورتی که محتوای تکراری تولید کرده باشید، گوگل سایت شما را شناسایی خواهد کرد و شما را جریمه خواهد کرد. این جریمه می تواند حذف شدن شما از دید جستجوکنندگان باشد. در چنین شرایطی شما باید سعی کنید تمام قوانین و اصول مربوط به محتوا نویسی و سئو را بیاد داشته باشید و محتوایی با کیفیت و منحصر به فرد تولید کنید.

محتوای تکراری

چگونگی ایجاد محتوای تکراری

راه های مختلفی برای ایجاد یک محتوای تکراری وجود دارد. یکی از این راه ها این است که در سایت شما تعدادی آدرس مختلف وجود دارد. در این شرایط شما باید مرجع اصلی را مشخص کنید تا با مشکلی برخورد نکنید. گاهی اوقات مسئولین سایت هیچ گونه ایده جدیدی برای نوشتن مطالب ندارند؛ از اینرو آن ها به کپی کردن محتوا از سایت های دیگر روی می آورند. گاهی اوقات سیستم های آمارگیری باعث می شوند که برای صفحات مختلف سایت، آدرس های تکراری ایجاد شود. این باعث می شود که صفحات مختلف به عنوان محتوای تکراری شناخته شود و شما با مشکلاتی رو به رو شوید.

محتوای تکراری

راه حل پیشگیری از تکرار محتوا

در صورتی که یکی از پست های شما بسیار مورد پسند قرار گرفته است و قصد دارید همان مطالب را بار دیگر عنوان کنید، باید کمی خلاقانه عمل کنید. پارادوکس و تضاد یکی از راه هایی است که شما می توانید همان مطالب را به شیوه ای دیگر بیان کنید و محتوایی جدید تولید کنید. امروزه ابزارهای مختلفی نیز به وجود آمده اند که شما با کمک آن ها می توانید تا حد بسیار زیادی این مشکلات را رفع کنید. ابزارهایی مانند وبمستر گوگل و یا حتی آنالیزکننده های قدرتمند خارجی می توانند به شما کمک کنند تا محتوای تکراری وب سایت ها را به راحتی تشخیص دهید. در صورتی که از محتوای تکراری برای سایت خود استفاده می کنید، می توانید با استفاده از تگ canonical به موتورهای جستجو بفهمانید که محتوای مرجع در آدرس دیگری قرار دارد.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام