معرفی ابزارهای خوب بررسی سئو سایت

معرفی ابزار بررسی سئو

سئو سایت یکی از مهمترین کارهایی به شمار می رود که در حین طراحی سایت و بعد از آن باید به آن توجه شود. معرفی ابزار بررسی سئو به شما این کمک را می کند که بتوانید درک کنید سئو چیست و سپس با درک اثر سازی کارهایی که برای سئوی سایت خود کرده اید، سیاست های سئوی سایت خود را بروزرسانی کنید و بهترین بازده را داشته باشید. در کل می توان گفت که سئوی سایت مهمترین بخش طراحی و نگه داری یک سایت است. در این مقاله سعی در آن داریم که شما را با بهترین ابزارهای بررسی سئوی سایت معرفی نماییم. در صورتی که برای بهینه سازی سایت خود مشکل دارید و می خواهید ابزارهایی با کارایی بالا و در عین حال رایگان داشته باشید که بتوانید با آنها سئوی سایت خود را آنالیز کرده و در عین حال راهکارهایی برای پیشرفت دریافت نمایید می توانید از این ابزار استفاده نمایید. در ادامه بیشتر به معرفی ابزار بررسی سئو سایت می پردازیم.

گوگل آنالیز

یکی ازبهترین ابزارهایی که برای بررسی بازدیدکنندگان سایت مورد استفاده قرار میگیرد و در مقاله معرفی ابزار بررسی سئو جایگاه اول را می گیرد، گوگل آنالیز می باشد. در صورتی که از این ابزار استفاده نمایید میتوانید به چند پارامتر مهم دسترسی داشته باشید که یکی دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. از مهمترین این پارامتر ها میتوان به بررسی لحظه به لحظه (Real Time) سایت اشاره نمود که اهمیت بسیار زیادی داشته و در لحظه می توانید نتیجه تغییراتی که اعمال کرده اید را مشاهده نمایید. همچنین با استفاده از قابلیت مخاطبان (Audience) می توانید بازدیدکنندگان سایت را از لحاظ سن، جنسیت، مدت زمان ماندن در سایت و بانس ریت شناسایی نمایید. (Bounce Rate) یا نرخ پرش در واقع قابلیتی است که گوگل آنالیز به شما اعلام میکند کاربری که وارد سایت شما شده است آیا به مطالب و محتوای شما علاقه نشان داده است یا خیر.

برای این کار بانس ریت را از روی پرش مخاطبین از سایت پس از مشاهده اولین صفحه را اندازه گیری کنید. از دیگر قابلیت های گوگل آنالیز می توان به اکتساب (Acquisition) اشاره نمود که به شما نشان می دهد که بازدیدکنندگان از چه طریقی وارد سایت شما شده اند و همچنین از بخش رفتار (Behavior) می توانید برای مشاهده رفتار بازدیدکنندگان تا زمان ورود به سایت خودتان استفاده نمایید. بخش نرخ تبدیل (conversions) نیز به شما نشان می دهد که چند درصد از مخاطبان شما تبدیل به مشتری شده اند. در ادامه به معرفی ابزار بررسی سئو می پردازیم که نشان دهنده بخش های دیگری از سایت و کارایی آن می باشند.

معرفی ابزار بررسی سئو

Moz Check My listing

معرفی ابزار بررسی سئو

یکی از بهترین ابزارهایی که در بخش معرفی ابزار بررسی سئو باید به آن پرداخته شود را می توان Moz Check My Listing معرفی نمود. این ابزار که در واقع یک آنالیزور فوق پیشرفته برای سایت شما است به شما کمک می کند که بدانید مردم تا چه حد آسان می توانند به سایت شما دسترسی داشته باشند. ابزار سئو که به شما معرفی کرده ایم به شما نشان می دهد که موقعیت فعلی شما در موتورهای جستجویی مانند گوگل، بینگ و غیره در چه حال است و مردم با جستجوی چه کلماتی می توانند به سایت شما دسترسی داشته باشند. برای استفاده از این ابزار تنها کافی است اطلاعات سایت را در باکس زیر وارد نمایید :

پس از اینکه اطلاعات خود را وارد کردید نتایج برای شما نمایش داده می شوند و شما می توانید برای ادامه کار خود و سیاست های سایت خود را به روز رسانی کرده یا همان سیاست های قبلی را ادامه دهید. در واقع نمره کنونی شما در سایت بسیار مهم است. برای اینکه بدانید سایت شما تا چه حدی کامل است می توانید صفحه سایت را به پایین اسکرول کرده و گزینه های زیر را مشاهده نمایید :

  • کامل-complete
  • ناقص-incomplete
  • ناپایدار-inconsistent
  • تکراری-duplicates

در ادامه این ابزار به شما لینکی ارائه داده می شود که فهرست موارد مخدوش در آنها کاملا مشخص است و می توانید آنها را درست کنید تا بتوانید کسب و کار خود را نسبت به رقبایی که این ابزار به شما ارائه داده اند را مطالعه نمایید. در ادامه اقدام به معرفی ابزار بررسی سئو که در جایگاه های بعدی قرار دارند می پردازیم.

Seo report card

این ابزار که توسط شرکت Up City طراحی شده است می تواند به شما کمک کند تا موقعیت خود را در میان سایر سایت های دیگری که مانند سایت شما هستند را پیدا کنید و وضعیت سایت خود را نسبت به رقبای خود بسنجید. از مهمترین قابلیت های این ابزار می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • Rank Analyze : این بخش به شما این امکان را می دهد تا بتوانید بر اساس کلمه کلیدی که وارد می کنید رنک سایت خود در یاهو، گوگل و بینگ را مشاهده نمایید که از مهمترین و بهترین قابلیت های این ابزار به شمار می رود.
  • Link Building : به لطف این قسمت از این ابزار می توانید به راحتی دسترسی به فهرستی از سایت هایی داشته باشید که با لینکی به سایت شما ارجاع داده می شوند.
  • Website Analayz : این بخش به شما کمک می کند تا بتوانید وبسایت خود را آنالیز کرده و بر اساس کلمات کلیدی که انتخاب و استفاده کرده اید موفقیت سایت شما را اندازه گیری می کند.
  • Indexing : با استفاده از این قابلیت مدیر سایت می تواند صفحاتی که به سایت ایندکس شده اند را مشاهده نماید.

پس از اینکه اطلاعات مورد نیاز خود را مشاهده نمودید می توانید فایل PDF بررسی سایت خود را دریافت و دانلود نمایید.

معرفی ابزار بررسی سئو

Varvy’s SEO Tool

با استفاده از این ابزار می توانید اطلاعات جامعی در زمینه سئو سایت خود دریافت کنید که از مهمترین آنها میتوان به قدرت سایت در دامین، ارجاع (Mentions)، لینک ها و سرعت صفحات شما را بررسی کرده و در قالب یک گزارش به شما اعلام میکند. در صورتی که از این ابزار استفاده کنید، سایت شما با یکی از رنگ های سبز، زرد و قرمز نشان داده خواهد شد که نشان دهنده قدرت و کارایی وبسایت شما می باشد. معرفی ابزار بررسی سئو که انجام داده شده تهیه شده از جامع ترین و کامل ترین ابزارها میباشد.

معرفی ابزار بررسی سئو

نتیجه گیری

در صورتی که صاحب یک سایت یا پورتال در زمینه های مختلف تجارت الکترونیک و غیره هستید معرفی ابزار بررسی سئو می تواند گزینه ای کاملا مناسب برای شما باشد تا بدانید که تا چه حد در فضای اینترنت توانسته اید موفق کار کنید. البته باید بدانید که معرفی ابزار بررسی سئو برای کسانی که در زمینه طراحی سایت نیز فعالیت می کنند گزینه ای کاملا مناسب می باشد و در صورتی که بخواهید در زمینه سایت و طراحی سایت قدم بردارید باز هم به مقاله معرفی ابزار بررسی سئو نیاز پیدا خواهید کرد. ما سعی کردیم تا شما را در این زمینه یاری کنیم که بهترین سایت را داشته باشید و بتوانید با یک سیاست گذاری مشخص و کارآمد که از نتیجه این ابزارها به دست می آید، سایتی بسیار کارآمد داشته باشید.

معرفی ابزار بررسی سئو

  1. پینگ بک:مشتریان بالقوه شما معمولا چه کلمات کلیدی را بیشتر جستجو می کنند - آریافن
  2. پینگ بک:چگونه با سئو نرخ تبدیل وب سایت را افزایش دهیم؟ - آریافن
  3. پینگ بک:خدمات بهینه سازی سایت شامل چه مواردی است - آریافن

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام