معیارهای سنجش عملکرد در سئو چیست

معیارهای سنجش عملکرد در سئو چیست؟ و چگونه سئو سایت موفق، ارزیابی می شود؟ زمانی که بحث از ارزیابی عملکرد یک موضوع به میان می آید یعنی این مبحث باید از اصول و خط مشی مشخص برای دست یابی به جایگاهی تعریف شده که موفقیت آن حساب می شود، پیروی کند. سئو هم به همین شکل ارزیابی می شود، برای ارزیابی و سنجش عملکرد سئو باید مشخص باشد موفقیت در سئو به چه معناست؟ بررسی این موضوع با تعریف سئو بیشتر خود را نشان می دهد.

 سنجش عملکرد در سئو

 سئو

سئو سایت موضوعی جا افتاده و تعریف شده ایست که هر کسب و کاری که در دنیای وب حاضر است با آن آشنایی دارد، سئو سایت را می توان شاه کلید موفقیت یک سایت دانست، با اطلاع از معیارهای سنجش عملکرد در سئو می توانیم برنامه ریزی دقیق تری برای بالا بردن موفقیت سایت انجام دهیم. پارامترهای متعدد برای “pa” و برای “da”،  مواردی چون backlink ها keyword و…. معیارهای موفقیت عملکرد در سئو را می توان با توجه به افکار و اهداف صاحب سایت تعیین کرد(در مواردی که هدف از حضور در وب فقط وبلاگ نویسی و معرفی خود باشد). هر فردی از سئو سایت خود انتظاراتی دارد و همین امر باعث می شود موفقیت عملکرد سئو از نگاه عامه متفاوت تر از معیارهای استاندارد بین المللی (یا مرورگرها) باشد اما نمی توان گفت نزدیک بهم و مشابه نیست.

 سنجش عملکرد در سئو

ابزار هایی قدرتمند برای سنجش عملکرد در سئو

در گوگل و در دنیای وب برخی اطلاعات و گزارشاتی ارائه می شود که این امکان را به ما می دهد میزان موفقیت عملکرد سئو را با این موارد سنجید. در واقع معیارها و قوانین تقریبا نوشته شده ای برای این امر وجود دارد حتی ابزار های متعددی برای سنجش عملکرد در سئو مشخص شده است که گوگل آنالیتیکس یکی از قدرتمندترین این ابزار هاست. ضرورت سنجش عملکرد در سئو تا جایی ست که اگر ندانیم که چگونه آن را بسنجیم نمی توانیم در دنیای وب باقی بمانیم و محکوم به از دور خارج شدنیم و بر عکس در صورت اطلاع می توانیم با بهبود و تقویت پارامترها و معیارهایی که ما را در رسیدن به اهداف اصلی و جانبی سایت نزدیک می کند، موفق باشیم. این ابزار (گوگل آنالیتیکس)و سایر ابزار های سنجش سایت به ما کمک می کند داده های ارزشمندی جهت رشد سایت بدست آوریم این ابزار به معیار های رابط کاربری نیز مشهورند. با بررسی رفتار کاربر نسبت به سایت می توانید داده های فوق را بدست آورید. همچنین  شما را قادر می سازد با وارد کردن اطلاعات (هدف سایت) برنامه مشخصی برای رشد سایت بدست آورید و ساختار کلی استاندارد تری برای سایت داشته باشید.

 سنجش عملکرد در سئو

چه معیارهایی برای سنجش عملکرد در سئو بررسی می شود

معیار های کاربر محور، که در آن بیشتر بررسی رفتار کاربر نسبت به سایت، مورد سنجش قرار می گیرد و همین موضوع ملاک گوگل برای رتبه بندی سایت خواهد بود

time on page  زمانی که یک کاربر صرف می کند تا محتوای سایت شما را مطالعه کند، بررسی این موضوع می تواند روشن کند محتوای ارائه شده ارزشمند و جذاب است یا خیر

per visit این مطلب بیشتر برای صفحات سایت به کار می رود، بازدید از هر صفحه توسط کاربران، نرخ بازدید از صفحه را مشخص می کند.

 

bounce rate زمان وارد شدن تا خارج شدن کاربر از صفحه را نمایش می دهد، یعنی چه مدت زمان کاربر در صفحه باقی مانده است این بحث بیشتر با ویوی سایت ارتباط دارد.

 

پیمایش کاربران، آیا کاربری که وارد سایت شده در سایت به دنبال مطالب دیگری به گوشه و کنار سایت سر زده است؟ این موضوع به بحث محتوایی سایت بر می گردد که محتوا همان مطلب و یا خدماتی باشد که کاربر جستجو می کند. نرخ کلیک و کد های یو تی ام از دیگر مواردی است که می تواند به دریافت داده های رفتار کاربر کمک کند، بررسی این موارد در سنجش عملکرد در سئو سایت موثر است. دریافت داده های فوق می تواند به رشد سایت کمک نماید.

 سنجش عملکرد در سئو

معیار های رایج در سنجش عملکرد سئو سایت

در میان معیار های تعریف شده برای موفقیت سنجش عملکرد در سئو سایت یکی از مهمترین پارامتر ها دامنه و کیفیت صفحات وب سایت است برای موفقیت در سایت بهتر است هر صفحه دامنه مختص خود را برای معرفی داشته باشد این موضوع باعث می شود کی وردها یا کلمات کلیدی به راحتی کاربر را به صفحه مورد نظر ببرد. افرادی که با سئو آشنایی کمی هم دارند می دانند که کلمات کلیدی جایگاه ویژه ای در سئو سایت دارند. معیار رایج بعدی که فاکتور مهمی در سنجش عملکرد در سئو محسوب می شود تعداد و کیفیت بک لینک هاست.

دریافت اطلاعات متعدد برای بهبود سئو

در واقع برای موفقیت سئو و سنجش عملکرد در سئو لازم است از الگوریتم های مشخص شده گوگل برای رتبه بندی پیروی کنیم و اطلاعات جامعی در مورد آنچه که در سایت روی می دهد، داشته باشید. این معیارسنجی مانند معیار رابط کاربری نیست بلکه آنالیز مقادیری است که شما به سایت داده اید با مشاهده این مقدار می توانید جایگاه سایت را مشاهده نمایید. بخشی از سئو ارتقا جایگاه سایت در مرورگر هاست و با ابزار های مختلفی می توانید مشاهده نمایید که عملکرد شما چه موقعیتی در میان موتورهای جستجو برایتان رقم زده است. سئو کاران حرفه ای می دانند برای سنجش عملکرد در سئو دو ابزار قوی استات و ماوز پرو کلیه مقادیر موثر در سئو را در اختیار دولوپر و صاحب سایت قرار می دهد و هر چه بیشتر خود را به الگوریتم های گوگل نزدیک نمایید می توانید سایت سئو شده قدرتمند تری داشته باشید موفقیت در سئو بیشتر حول محور تعامل با کاربر تعریف می شود. تمامی برنامه ریزی ها برای کشف و نگهداری و در کل تعامل با کاربران است.

 سنجش عملکرد در سئو

چه مقادیری برای سنجش عملکرد در سئو الزامی است

معیار های زیادی برای ارزیابی موفقیت عملکرد سئو سایت وجود دارد اما کنترل مواردی که بتواند به شما کمک کند سئو بهتری ارائه کنید بیشتر حائز اهمیت است. مقادیر مختلفی چون ترافیک سئو باید مورد بررسی قرار گیرد، منابعی که کاربر را به سایت شما می کشاند این منابع می تواند اخبار سایت یا محصولات و اطلاعات و یا دسته بندی های مختلف سایت باشد. الگوریتم های مختلف گوگل برای رتبه بندی سایت هر بار تغییراتی می کند اما برخی قوانین پایدار محسوب می شود. کلمات کلیدی یکی از پارامترهای مهم است. مقادیر تقریبا ثابتی که برای سنجش عملکرد در سئو در مرورگرها مورد بررسی قرار می گیرد شامل مواردی از قبیل محتوا و ساختار صفحه، کیفیت محتوا و معماری و اسکلت بندی سایت به طور کلی و نحوه عملکرد صفحه و کلمات کلیدی، چگونگی تعامل هر کاربر با صفحات سایت، میزان ترافیک سایت و .. است. البته در مواردی لید های تولید شده مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام