مفهوم کلیدی ترفند جدید سئو و جایگزین کلمه کلیدی

مفهوم کلیدی

برای متخصصان سئو، سال ۲۰۱۸ نوید سالی پر از ایده‌های جدید را می‌دهد. این متخصصین در این سال با توجه به پیچیده‌تر شدن الگوریتم رتبه‌بندی موتورهای جستجو از تکنیک جدیدی به نام مفهوم کلیدی رونمایی خواهند کرد. تکنیک مفهوم کلیدی قرار است سال‌های درخشانی را همانند کلمات کلیدی برای متخصصان سئو رقم بزند. برای اطلاع بیشتر از مزایای تکنیک مفهوم کلیدی در سئو با ادامه مقاله همراه باشید.

مفهوم کلیدی، روش جدید سئو

در روش بررسی صفحات بر اساس کلمات کلیدی، ربات موتور جستجوی گوگل صفحات سایت شما را اسکن می‌کرد و بر اساس بیشترین تکرار یک کلمه خاص و محل قرارگیری آن کلمه، موضوع صفحات شما را تعیین می‌نمود. در حقیقت تولید محتوای سئو می‌بایست با در نظر گرفتن یک کلمه کلیدی خاص و تکرار مناسب آن در متن صورت می‌گرفت. در حال حاضر ربات اسکن‌کننده صفحات بسیار هوشمندانه‌تر عمل می‌کند؛ بنابراین متخصصان سئو نیز راه‌حلی هوشمندانه‌تر به نام مفهوم کلیدی را ارائه کرده‌اند.

مفهوم کلیدی

در مورد نقش قسمت‌های مختلف متن مثل عناوین صفحه، آدرس صفحه، توضیحات متا و سایر قسمت‌های تأثیرگذار در روش کلمات کلیدی به مقدار کافی بحث شده است. در این نوشته سعی خواهیم کرد در مورد نقش درون‌مایه و هدف یک متن در بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل، به‌عنوان بنیان روش مفهوم کلیدی بیشتر توضیح دهیم.

روش مفهوم کلیدی چیست؟

همان‌طور که به‌طور ضمنی تا اینجای نوشته اشاره‌شده و از اسم آن نیز مشخص است برای بهتر شدن رتبه صفحه خود در روش مفهوم کلیدی باید تکرار کلمات کلیدی خاص مثلاً به مقدار ۳ درصد از کل متن را کنار بگذارید. مثلاً دیگر لازم نیست برای تولید محتوا در مورد بیماری سرماخوردگی مدام نام این بیماری را به‌عنوان کلمه کلیدی هدف تکرار کنید. تنها دو تا سه بار بردن نام عبارت کلیدی اصلی در روش مفهوم کلیدی کفایت خواهد کرد. بعدازآن باید متنی نسبتاً طولانی تهیه کنید و در آن در مورد علائم بیماری سرماخوردگی مثل آبریزش بینی، سردرد و گلودرد بنویسید.

مفهوم کلیدی

باید سعی کنید تا جای ممکن عبارات هم‌معنی عبارت کلیدی هدف را در متن آورده و سعی کنید به کمک این عبارات به توصیف وضعیت کلمه کلیدی بپردازید. در کنار این مسئله باید سوالاتی که ممکن به ذهن کاربران جستجو کننده در موتورهای جستجو خطور کند را در متن پاسخ دهید. این همان چیزی است که طبق روش مفهوم کلیدی باعث خواهد شد ربات اسکنر گوگل عاشق صفحه شما بشود و تا جای ممکن صفحه شما را جزء نتایج نخست جستجوگر قرار دهد.

چرا باید محتوایی بلند بنویسیم؟

در روش مفهوم کلیدی، بلند بودن یک متن معیار مهمی برای ارزش‌گذاری آن تلقی می‌شود. در حقیقت ازنظر ربات گوگل دیگر متونی که تراکم کلمات کلیدی موردنظر کاربران در آن بیشتر است لزوماً بهتر نیستند. متونی ارزش بیشتری دارند که طولانی‌تر باشند؛ زیرا در متون طولانی بدون شک به نیازهای بیشتری از کاربران پاسخ ‌داده ‌شده است و درنتیجه کاربران دست‌خالی از این صفحات بیرون نخواهند رفت. البته تولیدکننده محتوا باید معیارهای مفهوم کلیدی را مدنظر قرار دهد و بکوشد در متنی که می‌نویسد به‌صورت خسته‌کننده عبارات کلیدی را تکرار نکند. او باید هم‌زمان با پیدا کردن کلمات هم‌خانواده و هم‌معنی عبارات کلیدی به بحث پیرامون موضوع و پاسخگویی به سؤالات رایج در مورد آن بپردازد.

مقالات با چه تعداد کلمه در روش مفهوم کلیدی موفق‌تر هستند؟

بنا بر توصیه متخصصین سئو و بر اساس تحلیل آمارهای به‌دست‌آمده از نتایج جستجوی کاربران محتوایی با طول کلماتی بین ۱۲۰۰ کلمه تا ۲۰۰۰ کلمه، شانس بیشتری دارد تا در صفحه اول نتایج گوگل نمایش داده شود. البته این به تلاش شما برای شناخت مفهوم کلیدی و رعایت نکات مربوط به آن‌هم بستگی خواهد داشت. مطمئناً یک مقاله طولانی با تعداد کلمات زیاد کافی نخواهد بود. نمودار زیر ارتباط بین تعداد کلمات یک مقاله و جایگاه آن در صفحه نمایش نتایج گوگل را نشان می دهد. در این نمودار محور افقی نشان دهنده صفحه نمایش محتوای تولیدی و محور عمودی تعداد کلمات محتوای تولیدی را نمایش می دهد.

مفهوم کلیدی

اهمیت موضوعات جانبی در روش مفهوم کلیدی

برای اینکه متن شما مناسب معیارهای روش مفهوم کلیدی به‌عنوان جدیدترین ترفند سئو باشد، باید سعی کنید در محتوایی که تولید می‌کنید حداقل هفت موضوع جانبی مرتبط با موضوع اصلی را نیز بررسی کنید. در حقیقت اگر در مورد سفر به کشور آلمان می‌نویسید، سعی کنید نوشته شما شامل موارد زیر هم باشد:

  •  انواع ویزای آلمان
  •  جغرافیای کشور آلمان
  •  هزینه حمل‌ونقل در کشور آلمان
  •  هزینه اقامت و خورد و خوراک در کشور آلمان
  •  جمعیت کشور آلمان
  •  شرایط سیاسی و اجتماعی کشور آلمان
  •  شهرهای مختلف کشور آلمان

موضوعات جانبی ازاین‌دست می‌تواند به ارزش محتوای تولیدی شما ازنظر جدیدترین قوانین سئو کمک کند. در زیر نمودار تعداد موضوعات جانبی که یک متن در خود دارد و ارتباط آن با جایگاه آن در صفحه نتایج گوگل نمایش داده شده است. محور عمودی تعداد موضوعات جانبی و محور افقی جایگاه آن صفحه در نتایج جستجوی گوگل را نشان می دهد.

مفهوم کلیدی

بهترین موضوعات جانبی را از کجا پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن بهترین موضوعات جانبی پیرامون مفهوم کلیدی که قصد تولید محتوای آن را دارید، عبارات پیشنهادی گوگل به هنگام شروع تایپ در کادر جستجو، بهترین گزینه است. در حقیقت گوگل نتایجی را در این کادر به شما پیشنهاد می‌کند که بیشتر مورد جستجوی کاربران بوده‌اند و می‌توانند به یک موضوع جانبی در متن شما تبدیل شوند. همچنین پیشنهاد‌هایی نیز در صفحه نمایش نتایج گوگل نشان داده می‌شوند که عموماً طولانی‌تر هستند و گزینه بسیار مناسبی برای تبدیل‌شدن به موضوع جانبی در متن شما هستند؛ بنابراین کافی است عبارت اصلی مربوط به مفهوم کلیدی موردنظر را در کادر جستجو وارد کنید و منتظر پیشنهاد‌ها گوگل باشید و این پیشنهاد‌ها را در متن بگنجانید.

مفهوم کلیدی

ابزار keyword planner به‌عنوان یکی از ابزارهای کمکی برای قسمت تبلیغاتی گوگل یا همان google adwords می‌تواند دستیار خوبی برای انتخاب عبارات جانبی مناسب باشد. شما با جستجوی عبارت موردنظر خود در این ابزار می‌توانید هم متوجه شوید در هر بازه زمانی چه تعداد این عبارت مورد جستجو قرار گرفته و هم فهرستی از پیشنهاد‌ها جستجوی جایگزین را نیز دریافت کنید.

استفاده از این ابزار گوگل محدودیت‌هایی دارد ازجمله اینکه باید حتماً از استفاده‌کنندگان سرویس تبلیغاتی گوگل باشید تا بتوانید از keyword planner استفاده کنید. همچنین در برخی موارد آمارهایی که نشان داده می‌شود برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی با واقعیت همخوانی ندارد؛ بنابراین روش دیگری وجود دارد که می‌تواند جایگزین مناسبی برای ابزار گوگل باشد. سایت kwfinder امکانات خوبی برای انتخاب عبارات جانبی در اختیار شما قرار خواهد داد. این سایت در هرروز اجازه پنج جستجو را به شما خواهد داد.

نتیجه‌گیری نهایی

این نوشته تلنگری به سایت‌هایی است که هم‌اکنون از رتبه خوبی در صفحه نتایج گوگل برخوردارند و این رتبه خوب را مدیون استفاده از روش‌های قدیمی سئو هستند. به‌زودی با تغییر رویکرد انتخاب صفحات برتر توسط ربات گوگل امکان دارد جایگاه خود را از دست ‌داده و به دنبال آن مشتری‌های خود را نیز از دست بدهید. این یعنی برای اینکه رونق کسب کار خود را به‌صورت پایدار شاهد باشید باید به فکر تولید محتوا بر اساس روش‌های جدیدتری باشید که در این مقاله شرح داده شد. صاحبان کسب‌وکارهای جدید نیز می‌توانند به این تغییر به چشم یک فرصت نگاه کرده و سعی کنند رقبای قدرتمند خود را با این روش کنار زده و خود را در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل ببینند.

مفهوم کلیدی

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام