نحوه رسیدن و ماندن در صفحه نخست گوگل

صفحه نخست گوگل

برای رسیدن به صفحه نخست گوگل توجه نمودن به وضعیت سئو بسیار مهم می‌باشد. برای ماندن در صفحه نخست گوگل مطالب خود را به‌روز نمایید.

اهمیت صفحه نخست گوگل

امروزه تلاش‌های بسیاری برای بهتر کردن وضعیت سئو برای معرفی اغلب سایت‌ها به کاربران توسط گوگل انجام می‌شود. درواقع اهمیت صفحه نخست گوگل بودن برای صاحبان وب‌سایت‌های مختلف تبلیغاتی به‌عنوان امری واجب تلقی می‌گردد. جست‌وجوهای مختلفی روزانه و ساعت‌ها روی موتورهای جستجوگر گوگل انجام می‌پذیرد. جالب است بدانید که اغلب جست‌وجوها در صفحات گوگل انجام می‌شود و شاید کمتر به جست‌وجوگرهای دیگری مانند یاهو و بینگ مراجعه شود؛ بنابراین این تعداد توجه به صفحات گوگل می‌تواند اهمیت صفحه نخست گوگل را در ذهن‌ها تداعی نماید.

 آیا تابه‌حال به شکست در سئو توجه کرده‌اید؟ آیا می‌دانید چه زمان این شکست سراغ وب‌سایت شما خواهد آمد؟ تحقیقات بسیاری در این زمینه صورت گرفته است و تمامی جواب‌ها به صفحه نخست گوگل معطوف می‌شود. درواقع اغلب مراجعه‌کنندگان به موتورهای جست‌وجوگر گوگل به صفحات اول آن‌ها توجه نموده و بسیار کم پیش‌آمده که جستجوی خود را در صفحات بعدی به انجام برسانند و حال تصور کنید که سایت شما در این صفحات وجود نداشته باشد و درواقع این همان مفهوم شکست سئو سایت شما در میان دیگر رقبا می‌باشد.

صفحه نخست گوگل

 نحوه رسیدن به صفحه نخست گوگل

برای اینکه بتوانید در صفحه نخست گوگل در میان رقبا خودنمایی کنید می‌بایست به موارد مهمی توجه نمایید. یکی از این موارد این است که مشخص کنید که چرا و به چه دلیل برای قرار گرفتن در صفحه نخست گوگل با دیگر وب‌سایت‌ها در حال مبارزه هستید. با مشخص شدن هدف شما از قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مورد بعدی در رابطه با توضیحات مناسب و مرتبط با متای شما است.

این توضیحات در اولین قسمت‌های وب‌سایت شما قرارگرفته و بیشتر موردتوجه مخاطبان و کاربران قرار می‌گیرد. از عنوان صفحه خود نیز غافل نباشید. موارد گفته‌شده در اولین جست‌وجو در مقابل دیدگان جست‌وجو کننده‌ها قرار می‌گیرد و هرچه جذابیت آن‌ها بیشتر باشد امکان افزایش نرخ کلیک سایت شما نیز به‌مراتب بیشتر خواهد شد. شما عزیزان می‌توانید از شبیه‌ساز گوگل برای نمایش وضعیت سایت خود در میان نتایج جست‌وجو آگاه شوید؛ بنابراین با کمی خلاقیت و ذکاوت می‌توانید عنوان و توضیحات متای مناسبی را تهیه نموده و جایگاه خود را در صفحه اول گوگل مشخص نمایید.

صفحه نخست گوگل

نحوه ماندن در صفحه نخست گوگل

با استفاده از سئو بهینه‌شده می‌توانید به صفحه نخست گوگل نزدیک شده و یا حتی یکی از وب‌سایت‌هایی باشید که در این صفحه توسط گوگل برای کاربران به نمایش درمی‌آیند؛ اما نکته مهم اینجاست که پس از رسیدن به این صفحه چطور بتوانید جایگاه خود را در آن حفظ نموده و مانع از رسیدن رقبا به آن شوید. توصیه‌های مهم و ضروری برای ماندن در جایگاه صفحه اول گوگل وجود دارند که توصیه می‌کنیم به این موارد بسیار توجه نمایید.

در وهله اول توصیه می‌کنیم هرچند وقت یک‌بار به جمع‌آوری اطلاعات مناسب و به‌روز شده اقدام کنید و از اطلاعات کامل برای جذب کاربر استفاده نمایید. هرروز به جایگاهی که مطلب شما در آن قرارگرفته توجه کنید، برای این منظور به نرخ کلیک کاربران و میانگین آن‌ها دقت نمایید. به معرفی لینک صفحات خود در وب‌سایت‌های مختلف اقدام کنید. از اشتراک گذاشتن صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید. پاسخ مناسبی برای نظر کاربران خود در رابطه با صفحات خود در نظر بگیرید. به‌صورت کلی با ورود به جایگاه برتر گوگل برای ماندن در آن به بررسی شرایط دیگر رقبای خود نیز اقدام نماید.

صفحه نخست گوگل

تأثیر تغییرات ایجادشده در صفحه نخست گوگل بر وضعیت سئو

جالب است بدانید که گوگل روزانه امکانات متنوعی را در نتایج جستجو قرار می‌دهد و همچنین در چگونگی نمایش آن‌ها نیز تغییرات مختلفی را به انجام می‌رساند. کاهش و یا افزایش میزان مخاطبان شما نیز به‌تمامی این تغییرات بستگی خواهد داشت. برای روشن شدن موضوع مثالی را برای شما عنوان می‌کنیم. تصور کنید که شما در حال جست‌وجوی عبارتی هستید و در جعبه جست‌وجوی گوگل با عناوین و عبارت‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوید و حال نکته مهم اینجاست که پاسخ خود را در میان آن‌ها بیابید، بنابراین دیگر سراغ وب‌سایت‌های صفحه اول گوگل نخواهید رفت و این می‌تواند در میزان مخاطبان آن‌ها تأثیرات منفی داشته باشد.

یکی از تغییراتی که گوگل برای نتایج مختلف مدنظر قرار داده و آن را اجرایی نموده است طولانی نمودن عنوان با استفاده از کاراکترهای بیشتر است. (از ۱۷۰ کاراکتر به ۳۲۰ کاراکتر طول عنوان تغییریافته است). با این عنوان شانس وب‌سایت‌های پایین‌تر برای افزایش نرخ کلیکشان کاهش خواهد یافت و درنتیجه مخاطبان کمتری را می‌توانند جذب نمایند.

صفحه نخست گوگل

چکیده‌ای از اهمیت صفحه نخست گوگل

  • صفحه نخست گوگل بودن برای بسیاری از صاحبان وب‌سایت‌ها به امری ضروری و حیاتی برای بهبود کسب‌وکارشان تبدیل‌شده است.
  • برای اینکه بتوانید در جایگاه صفحات نخست گوگل خودنمایی کنید نیازمند این هستید که به متای توضیحات و عنوان مطالب خود توجه نمایید تا گوگل شمارا به کاربران پیشنهاد نماید.
  • بعد از رسیدن به جایگاه اول گوگل می‌بایست تدابیری برای ماندن در این جایگاه در نظر بگیرید. یکی از این موارد عدم استفاده از مطالب قدیمی و تکراری است.
  • مطالب و صفحات خود را در شبکه‌های محبوب اجتماعی به اشتراک بگذارید تا جایگاه خود را در گوگل حفظ نمایید.
  • تغییرات مختلفی توسط گوگل در نتایج جست‌وجو انجام می‌شود که می‌تواند در نرخ کلیک وب‌سایت‌ها تأثیرگذار باشد.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام