نحوه محاسبه رتبه الکسا و اهمیت آن

الکسا یکی از زیر مجموعه های سایت آمازون است که پایگاه های اینترنتی را بر اساس معیارهایی رتبه بندی می کند. رتبه الکسا بر اساس معیارهای آماری و محاسباتی و تعداد بازدید کننده ها صورت می گیرد و نهایتا سایت های مختلف را بر این اساس و میزان دیده شدنشان رتبه بندی می کند.

آشنایی با سایت الکسا

سایت الکسا در سال ۱۹۹۶ توسط دو فرد به نام های  Brewster Kahle و Bruce Gilliat شروع به کار کرد و هدف آن معرفی صفحات اینترنتی به کاربران و دسترسی راحت تر بود. از آن سال به بعد تولبار الکسا که منبع اصلی جمع آوری اطلاعات الکسا است میلیون ها بار دانلود شده است و در واقع هر کاربر با دانلود آن در تبدیل شدن این سایت به بزرگ ترین دیتابیس جهان نقش داشته است. رتبه الکسا به شما کمک می کند که میزان بازدید و محبوبیت یک سایت را بدانید و در مورد آن سایت اینترنتی اطلاعاتی کسب کنید. الکسا هم رتبه بندی سایت ها را براساس کشور و زمینه کاری سایت ها انجام می دهد و بدین ترتیب اطلاعات مفیدی را به کاربران ارائه می دهد. مرتب کردن سایت ها بر اساس میزان محبوبیت توسط الکسا بسیار برای کاربران می تواند مفید واقع شود.

رتبه الکسا

نحوه محاسبه رتبه الکسا

این که چگونه رتبه بندی در سایت الکسا انجام می شود به طور کامل بیان نشده است اما می توان بر اساس اصولی که الکسا بر اساس آن ها اطلاعات را جمع آوری می کند تا حدودی با نحوه این رتبه بندی آشنا شد. این که در ۳ ماه گذشته چه تعداد بازدید کننده داشته اید و منابع اطلاعاتی مختلف و هم چنین اطلاعات تولبار الکسای کاربران شما می تواند در رتبه الکسا موثر باشد. میزان بازدید از صفحات و تعداد بازدید کنندگان هر سایت در طول یک روز محاسبه می شود و بر اساس دو فاکتور اصلی رتبه الکسای شما تعیین می گردد.

هم چنین استفاده کاربران از تولبار علاوه بر اینکه برای خود کاربر مفید خواهد بود، به الکسا نیز کمک خواهد کرد. به طور مثال استفاده از تولبار توسط کاربر در رابطه با اینکه چه سایت هایی مفید هستند و استفاده آنها، در اختیار سایت الکسا قرار می دهد. الکسا نیز از این اطلاعات استفاده می کند تا تعداد لینک ورودی سایت ها و به دست آوردن رتبه جهانی الکسا را از این طریق محاسبه کند. دقت و بهتر شدن عملکرد الکسا با استفاده بیشتر کاربران از این تولبار افزایش میابد.

با توجه به این نکات می توان نتیجه گرفت که برای به دست آوردن رنک الکسا علاوه بر اینکه به بازدید بالای کاربران نیاز داریم به بازدید کنندگانی که نرم افزار تولبار الکسا را نیز نصب کرده اند نیز نیاز داریم. گاهی ممکن است تعداد بازدید کننده های زیادی داشته باشید اما رتبه خوبی کسب نکنید، در این مواقع مشکل این است که کاربران شما اکثرا نوجوانان و افراد غیر حرفه ای هستند که نرم افزار تولبار الکسا را نصب نکرده اند.

دلیل اهمیت رتبه الکسا

  • در جهت بهبود رنک گوگل سایت: رنک گوگل و الکسا فعالیت مستقلی دارند و مدرکی بر تاثیر رتبه الکسا در رنک گوگل وجود ندارد اما ربط آن ها اثر مستقیمی است که فعالیت های مرتبط با بهبود رتبه الکسا بر پیج رنک گوگل دارد.
  • فروش تبلیغات بیشتر: کسانی که به تبلیغ اینترنتی می پردازند و همین طور مشتری های شما زمانی که می خواهند سایتی را برای تبلیغات خود انتخاب کنند رتبه الکسا آن سایت را مدنظر قرار می دهند. اگر رتبه الکسا شما زیر ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ باشد می توانید هزینه بیشتری نیز برای تبلیغات در سایت دریافت کنید.
  • بالا بردن کیفیت سایت: هر چه رتبه الکسا شما بهتر باشد کاربر به مفید بودن و به روز بودن سایت شما بیشتر اعتماد می کند. در واقع سایت الکسا از روی همین دو فاکتور یعنی مفید و به روز بودن، رتبه بندی سایت شما را انجام می دهد چون بازدید کنندگان بیشتری به خاطر این دو فاکتور از سایت شما دیدن خواهند کرد. اعتبار سایت شما از روی رتبه الکسا برای کاربران مشخص خواهد شد.

رتبه الکسا

چگونگی بهبود رتبه الکسا

ممکن است بازدید کنندگان سایت شما زیاد باشند ولی رتبه الکسا شما قابل قبول نباشد. در این صورت:

با نصب تولبار الکسا در مرورگر خود و همکارانتان تعداد بازدیدکننده هایی که تولبار را نصب می کنند افزایش دهید.

سعی کنید مطالبی که به کار می برید طولانی و مفید باشند.

برای انجام تبلیغات خود دقت زیادی داشته باشید.

با رفتن به سایت الکسا هویت خودتان را به عنوان صاحب سایت تایید کنید.

اطلاعات خودتان را در سایت الکسا تکمیل کنید.

نظر دادن مشتری ها در مورد شما در سایت الکسا موثر است، پس، از مشتری های خود بخواهید این کار را انجام دهند.

تشویق بازدیدکنندگان سایت به نصب نرم افزار تولبار را فراموش نکنید.

رتبه الکسا

مدت زمان لازم برای کسب رتبه الکسا

پس از راه اندازی یک سایت برای اینکه در قسمت نمایش اطلاعات سایت الکسا قرار بگیرید در آن عضو شوید و آدرس خود را ثبت کنید. مدت زمان ۱ تا ۳ ماه باید صبر کنید تا از ثبت سایت خودتان بگذرد. در این فاصله هر چه تعداد بازدید کننده ها از سایت شما بیشتر باشد شانس شما نیز بالاتر می رود. سعی کنید از مطالب مفید استفاده کنید. سایت الکسا به فعالیت مستمر و با کیفیت توجه دارد.

رتبه الکسا

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام