نکات مهم در تولید محتوای صفحه اصلی

محتوای صفحه اصلی

امروزه صفحات وب از جمله اصلی ترین راه های ارتباطی یک مجموعه خدماتی با جامعه هدف خود است، وب سایت ها ویترینی هستند که خدمات شما را به نمایش میگذارند پس باید به بهترین وجه ساخته شوند، تولید محتوای صفحه اصلی یکی از اصلی ترین قسمت های ساخت این صفحات است، در متن زیر به بررسی نکات مهم در تولید محتوای صفحه اصلی یک وب سایت می پردازیم.

وقتی که صحبت از تولید محتوا می شود عموما برداشت ما تولید محتوای الکترونیکی برای صفحات اینترنتی یا شبکه های اجتماعی است. در حالی که تولید محتوا در بسیاری از موارد دیگر هم کاربرد دارد، برای مثال تولید محتوا برای یک مجله و یک شبکه رادیویی. اما در این مقاله ما به بررسی تولید محتوا یک سایت می پردازیم، محتوای سایت شالوده اصلی سایت است و تمام افرادی که وارد سایت می شوند به دنبال محتوای مورد نظر خود هستند و این محتوا است که سایت ها را از یکدیگر متمایز می کند، سایر موارد مانند گرافیک، رنگ بندی و انیمیشن در مراحل بعدی هستند. هر سایت باید یک استراتژی تولید محتوا مخصوص به خود داشته باشد، استراتژی تولید محتوا در واقع مشخص می کند که شما چه محتوایی را چگونه تهیه و در چه زمانی منتشر کنید تا بهترین اثر را داشته باشد. در مورد محتوای صفحه اصلی مورد سوم یعنی زمان انتشار حذف می شود و ۲ مورد، چه محتوایی و چگونگی تهیه آن می ماند، ما میتوانیم در ۶ گام به صورت خلاصه ترتیب مراحل تولید یک محتوا برای صفحه اصلی یک سایت را مورد بررسی قرار دهیم.

محتوای صفحه اصلی

قدم اول : بدانید که چه مطالبی را باید برای صفحه اول بنویسید.

زمانی که می خواهید محتوای صفحه اصلی را آماده کنید باید در نظر داشته باشید که این محتوا کاملا متفاوت از سایر اطلاعاتی است که شما در صفحات دیگر به کاربران ارائه می دهید. محتوای صفحه اصلی باید بسیار خلاصه تر و کلی تر از محتوای سایر صفحات باشد، در این صفحه باید به نقاط قوت کسب و کار یا خدمات خود تکیه کنید و آنها را بیشتر جلوه بدهید، کاربران نیازی به جزئیات ندارند آنها تنها دنبال کلمات کلیدی خود هستند.

شما باید تنها محتوایی که کاربر به آن نیاز دارد را بنویسید و از نوشتن مطالب غیر ضروری خودداری کنید، برای اینکه بدانید چه مطالبی واقعا ضروری است بهترین راه استفاده از پرسش و پاسخ های کوتاه است، خودتان را به جای مشتری بگذارید و سوالاتی که در ذهنتان در اولین برخورد با سایت به وجود می آید لیست کنید و برایشان پاسخ های کوتاه و کامل بنویسید، بسیار بهتر است که از چند فرد دیگر بخواهید که از وب سایت فرضی شما استفاده کنند و سوالات و ابهاماتی که برایشان بوجود می آید را به شما بگویند، سپس می توانید لیستی از اطلاعاتی که واقعا لازم است را در سایت قرار دهید.

محتوای صفحه اصلی

گام دوم : کلمه کلیدی را انتخاب کنید و در متن استفاده کنید.

کلمه کلیدی بسیار مهم است و نقطه ارتباط وب سایت شما با موتورهای جستجو می باشد، کلمه کلیدی می تواند از ترکیب چند کلمه ساخته شود اما سعی کنید تعداد این کلمات ترکیبی که در محتوای صفحه اصلی خود به کار می برید کم باشد ولی باید به دفعات زیاد در متن از آن استفاده کنید، قبل از انتخاب کلمه کلیدی باید توجه داشته باشید که:

  • کاملا متناسب با هدف سایت باشد.
  • کلماتی باشد که به راحتی به ذهن بیاید.
  • کلمه کلیدی را انتخاب کنید که کمتر در سایت های دیگر به کار رفته باشد.
  • به تعداد زیاد باید در متن تکرار شود.
  • لحن و آهنگ بیان آن مناسب و آسان باشد.

محتوای صفحه اصلی

گام سوم : از آمار و نمودار استفاده کنید.

نمودارها و آمارها ابزارهایی هستند که اطلاعات زیادی را به صورت کاملا خلاصه می توانند به مشتری بدهند، در تولید محتوای صفحه اول این نکته را باید رعایت کنید که اطلاعاتی که ارائه می دهید باید بسیار خلاصه باشند، بازدید کنندگان وقت و حوصله خواندن مطالب بلند را ندارند، آنها می خواهند بدانند شما چه تعداد مشتری یا محصول دارید یا اینکه محصولات شما چقدر طول می کشد تا به دست مشتری برسد، تمامی این اطلاعات را می توانید با یک گرافیک زیبا برای مشتری به نمایش بگذارید از جمله موارد مهم که به وسیله نمودارها ارائه می شوند عبارتند از:

  •  آمار بازدید
  •  تعداد اعضا
  •  لیست خدمات
  •  نحوه رشد کسب و کار شما

شما باید این موارد را در تولید محتوای صفحه اصلی بگنجانید، توجه داشته باشید که از آمار و نمودار ها نباید بیش از اندازه استفاده کنید، و تنها آماری که اهمیت بالایی دارند را به نمایش بگذارید، استفاده زیاد از نمودارها و آمار مختلف سبب سردرگمی مشتری می شود. به یاد داشته باشید که هدف آمارها و نمودارها این است که بیننده را به یک نتیجه مشخص برساند نه اینکه بیننده سردرگم شود و نتواند نتیجه ای بگیرد،  این نتیجه را شما معین می کنید، پس آمار مورد نظر برای هدفتان را در اختیار مشتری قرار دهید.

محتوای صفحه اصلی

گام چهارم : راهنمایی های مختصر و مفید ایجاد کنید

بسته به نوع وب سایت شما، ممکن است کاربر بعد از ورود به سایت شما قدری سردرگم شود و نداند که چگونه باید از سایت شما استفاده کند پس بهتر است در محتوای صفحه اصلی وب سایت خود بخش هایی را ایجاد کنید تا به صورت مختصر و مفید نحوه استفاده از خدمات وب سایت را توضیح دهد.

محتوای صفحه اصلی

گام پنجم : با سئو آشنا شوید و در هنگام تولید محتوای صفحه اصلی آن را در نظر بگیرید.

سئو مخفف جمله انگلیسی Search Engine Optimization(SEO) است و اشاره به سئو سایت و بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو دارد، در واقع هرچه سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه تر شده باشد به معنای این است که جزو گزینه های اول در جستجوی افراد در اینترنت قرار خواهد گرفت، توجه کنید که یکی از اصلی ترین راه های ورود افراد به سایت ها استفاده از موتورهای جستجو است، افراد زیادی تنها با یک جستجو در اینترنت به سایت های مورد نظر خودشان می رسند و روش های دیگر مانند تبلیغات برای ورود به وب سایت برای آنها موثر نیست، سئو و محتوا رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند، و این مساله دارای قواعد زیادی است که در این مقاله نمی گنجد. برخی از مهمترین این قواعد عبارتند از :

  • در تولید محتوا به خصوص محتوای صفحه اصلی هیچگاه از مطالب کپی شده استفاده نکنید.
  • کلمات کلیدی را چندین بار در محتوای صفحه اصلی خود تکرار کنید.
  • از تگ های <h1> , <title>و <h2> در محتوای صفحه اصلی خود استفاده کنید.
  • از meta description برای محتوای صفحه اصلی  خود استفاده کنید.

گام ششم: محتوای خود را پس از انتشار بررسی و ویرایش کنید

به یاد داشته باشید که محتوای صفحه اصلی که تولید می کنید همیشه بی نقص نیست، ممکن است در ابتدای امر اصلا متوجه نباشد، اما بعد از انتشار در سایت پی به اشتباه خود ببرید، این اشتباه می تواند از یک اشتباه املائی گرفته تا اشتباه در اطلاعات ارائه شده به بازدیدکنندگان باشد. بهترین راه برای جلوگیری از اشتباهات این است که از چند نفر بخواهید محتوای مورد نظر شما را بعد از انتشار در وب سایت مطالعه کنند و نظرات خودشان را در مورد آن محتوا ارائه کنند.

محتوای صفحه اصلی

جمع بندی

تولید محتوای صفحه اصلی نیازمند مهارتی است که از تجربه و اطلاعات نویسنده حاصل می شود، پس بسیار بهتر است که تولید محتوای صفحه اصلی را به افرادی که در این کار تخصص دارند بسپارید، شما هم می توانید محتوای صفحه اصلی سایت خود را بنویسید اما قطعا محتوای نوشته شده بهترین محتوا نخواهد بود.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام