نکته های ضروری در خصوص تولید محتوا ناب

تولید محتوا ناب و مناسب یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین راه‌های موفقیت و بازاریابی محتوایی است. هر چقدر محتوای تولید شده توسط تولیدکنندگان و وب‌سایت‌های مختلف، یونیک‌تر و جذاب‌تر باشد، تعداد مخاطبین و بازدیدکنندگان سایت افزایش یافته و تأثیر فراوانی بر موفقیت و به هدف رسیدن سایت مورد نظر خواهد داشت. تولید محتوا ناب علاوه بر تأثیر بسیار زیاد ذوق، قریحه و تجربه نویسنده، به رعایت اصول و قواعد نگارشی و باید‌ها و نباید‌های تولید محتوا بستگی داشته  و با پیروی از برخی اصول و نکات می‌توان به تولید محتوا ناب پرداخته و از حرفه‌ای‌های این شغل به شمار آمد. در این مقاله به بررسی اصول و روش‌های تولید محتوا ناب و مناسب و تأثیر آن بر بازاریابی محتوایی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

تولید محتوا چیست؟

امروزه به دلیل گسترش و رونق یافتن اینترنت، فضای مجازی، استفاده از نرم‌افزار‌های مختلف و افزایش یافتن کسب‌و‌کار و تجارت‌های اینترنتی، تولید محتوا یکی از مشاغل و مهارت‌های پرطرفدار و بسیار کاربردی به شمار می‌آید. تولید محتوا، به مطالب نوشته شده در خصوص یک محصول و موضوعات مختلف در علوم گوناگون گفته می‌شود که می‌تواند در فضای مجازی، کتاب‌ها، بروشور‌ها و وب‌سایت‌های مختلف اینترنتی در اختیار متقاضیان و مخاطبان خاص و عام قرار گرفته و پاسخگوی سؤالات مختلف در زمینه‌های مختلف خواهد بود. آنچه که اهمیت بسیار زیادی داشته و همواره تمامی نویسندگان وب‌سایت‌ در جهت رسیدن به آن در تلاش هستند تولید محتوا ناب، اصولی و مناسب با موضوع مورد نظر است. توجه داشته باشید که محتوای تولید شده، مطلبی معرف کالا و موضوع مورد نظر بوده  و در برخی موارد به عنوان نخستین مطلب در سایت مورد نظر منتشر می‌گردد، از اینرو توجه به برخی اصول جهت تولید محتوا ناب و بویژه مناسب اهمیت بسیار زیادی داشته و گام نخست در موفقیت وب‌سایت مورد نظر خواهد بود.

 

 تولید محتوا ناب

نکات مهم در تولید محتوا ناب

  • ایده‌پردازی مناسب

ایده‌پردازی و خلاقیات یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین اصول مهم در تولید محتوا ناب است. داشتن این ویژگی برای نویسندگان وب‌سایت یک امتیاز مثبت محسوب شده و کمک بسیار زیادی به جذب مخاطب و موفقیت سایت مورد نظر خواهد نمود. منظور از ایده‌پردازی موفق، در نظر گرفتن عناوین، مطالب، تصاویر و چگونگی قرار دادن تمامی این فاکتورها در کنار یکدیگر و تولید محتوا ناب است.

  • توجه به کلمات کلیدی اصلی و عنوان مقاله

از جمله موارد بسیار مهم و تأثیرگذار در تولید محتوا ناب توجه به انتخاب کلمات کلیدی و عنوان مقاله است. عنوان نخستین فاکتور از جستجو و جلب توجه مخاطبین است که می‌تواند افراد جستجو‌گر را به خود جلب کرده و یا دفع نماید، از اینرو انتخاب عنوان نوین، مرتبط با موضوع، نه خیلی کوتاه و نه خیلی بلند و ترجیحاً سؤال گونه اهمیت بسیار زیادی دارد. کلمات کلیدی همان عباراتی هستند که بسته به تعداد کلمات مقاله بارها در متن تکرار شده و تا حد بسیار زیادی تفسیر کننده موضوع اصلی مقاله می‌باشند.

  • تمرکز در موضوع مورد نظر

متمرکز شدن بر موضوع اصلی اهمیت فراوانی داشته و به تولید محتوا ناب کمک بسیار زیادی می‌نماید. اضافه‌گویی و هجو به منظور افزایش دادن تعداد کلمات مقاله، منجر به گمراه شدن و فاصله گرفتن مخاطبان از موضوع اصلی شده و کیفیت مقاله را کاهش خواهد داد. توصیه می‌شود کلمات کلیدی، عناوین و سر‌فصل‌ها را با توجه و مرتبط با موضوع اصلی انتخاب نموده و یک محتوا ناب و اصولی تولید نمایید.

  • رعایت تکنیک‌های سئو و اصول نگارشی

سئو به مجموعه اصول و قواعد نگارشی و غیر‌نگارشی در تولید محتوا گفته می‌شود. پیروی از تکنیک‌های سئو و در نظر گرفتن اصول نگارشی مانند جایگاه صحیح علامت‌های نگارشی، تأثیر بسیار زیادی در تولید محتوا ناب خواهند داشت.

 تولید محتوا ناب

جلوه‌ های بصری در تولید محتوا ناب

جلوه‌های بصری، تصاویر مناسب و استفاده همزمان از علم گرافیک به منظور تولید محتوا بسیار مهم است. امروزه اینفوگرافیک به معنای ترکیب محتوای متنی و تصویری، بسیار پرطرفدار بوده و تأثیر بسیار زیادی در جلب توجه مخاطبین عام و خاص خواهد داشت. تأثیر بسیار زیاد این شاخه از علم گرافیک، بواسطه ایجاد رنگ‌ها، تصاویر و طرح‌های زیبا، جذاب و کاربردی است که می‌توانند یکنواختی و تکرار خواندن مطالب را از مخاطب کسب نموده و تازگی، تنوع و جذابیت را به آن‌ها هدیه نماید.

 محتوای یونیک و غیر کپی

یونیک و منحصر به فرد بودن متن محتوا اهمیت بسیار زیادی در موفقیت سایت و هدف اصلی آن داشته و از امتیازات بسیار مثبت و تأثیرگذار در موفقیت وب‌سایت به شمار می‌آید. توجه داشته باشید استفاده از مطالب مرتبط با موضوع مورد نظر در تولید محتوا، امری طبیعی و کاربردی است که از اصل غیر کپی بودن تبعیت نموده و احتیاج به خلاقیت نویسنده و اعمال تغییرات اصولی خواهد داشت. توجه به این نکته بسیار مهم است که تنها جابه‌جا کردن خطوط و پارگراف‌های مقاله، تغییرات و یونیک بودن تلقی نشده و به منظور تولید محتوا ناب، بازنویسی مجدد مقاله به منظور بازاریابی محتوایی بسیار اهمیت دارد.

 تولید محتوا ناب

تأثیر تولید محتوا ناب بر بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی شاخه‌های متفاوتی داشته و نوعی تجارت به شمار می‌آید. نویسندگان تولید محتوا باید حتماً به نوع بازاریابی محتوایی توجه داشته و با توجه به نوع آن، راه‌کارهای مفید و مؤثر در تولید محتوا اصولی را مورد استفاده قرار دهند. آنچه اهمیت بسیار زیادی در تولید محتوا خوب خواهد داشت، استفاده از نظرات و ایده‌های مخاطبین در وب‌سایت‌های متفاوت است. نظرات مختلف در شما ایده‌ها و خلاقیت‌های جدید ایجاد نموده و قدرت ابتکار شما را افزایش خواهند داد.

 تولید محتوا ناب

دائماً محتوا تولید نمائید

یکی از راه‌های بسیار مهم  و مؤثر در تولید محتوا مناسب، تکرار و تمرین مکرر است. سعی کنید در زمان‌های بیکاری و اوقات فراغت با موضوعات متنوع به تولید محتوا بپردازید. این کار، شما را باتجربه‌تر کرده و ایده‌های جدیدی به شما خواهد داد. بدین منظور از محتواهای قدیمی خود کمک گرفته و آن‌ها را پخته‌تر و جذاب‌تر نمائید. امروزه بیشتر کلمات و عبارات مورد استفاده توسط جستجو‌گران وب‌سایت‌های مختلف به شکل پرسش همراه با علامت سوال جستجو می‌شوند. بهتر است عناوین و سرنویس‌هایی که در متن مقاله استفاده می‌نمایید، سوالی باشند.

 تولید محتوا ناب

به زبان نوشتاری محتوا توجه نمایید

منظور از محتوا ناب علاوه بر جدید و غیر کپی بودن آن، اصولی بودن و نوشتار صحیح آن است. بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که محتوای تولید شده را برای چه سایتی، چه موضوعی و چه نوع مخاطبی بیان نموده اید. حتما زبان نوشتار مقاله و محتوای شما با فاکتورهای ذکر شده همخوانی داشته باشد تا یک محتوای یونیک و ناب اصولی تولید نمایید.

 

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام