چگونه برای کانال تلگرام محتوای مناسب تولید کنیم

تولید محتوا برای کانال تلگرام

تولید محتوای مناسب در فضای وب یکی از موارد جذب مخاطب می باشد. امروزه علاوه بر سایت ها، تولید محتوا برای کانال تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی نیز امری مهم و حیاتی تلقی می شود. چرا که رقابت در این شبکه ها بسیار زیاد بوده و هر کانالی که دارای محتوای مناسب تر باشد مسلمأ مخاطبان بیشتری را به سمت خود می کشد. تولید محتوا اصولی دارد که باید رعایت شود، در غیر این صورت هم ارزش محتوا، و هم ارزش وب سایت و یا کانال پایین آمده و مخاطب خود را از دست خواهد داد.

کمی در مورد تلگرام

یکی از شبکه های اجتماعی که چند سالی است در بین شبکه های گوناگون در کشور ما مخاطب بسیار دارد، تلگرام است. تلگرام توسط برادران دورف طراحی و ایجاد شد و مهمترین هدف و شعار آن ها را می توان گفت “حفظ اطلاعات شخصی” دانست. حفظ و نگهداری اطلاعات شخصی به صورتی که در اختیار کسی جز خود شما قرار نمی گیرد و به عبارتی امنیت بالای این شبکه اجتماعی را می توان از نکات بسیار مثبت و حائز اهمیت دانست. چرا که حفظ اطلاعات شخصی همواره برای ما مهم بوده و اگر کسب و کار خود را بخواهیم در تلگرام پیش ببریم، اهمیت آن دو صد چندان خواهد شد. ایجاد یک کانال در تلگرام و عضو گیری بسیار راحت و ساده بود. سرعت بالا و اضافه کردن امکانات به روز  و بروز رسانی های مکرر برای رفع باگ های احتمالی از جمله نکات مثبت استفاده از تلگرام برای راه اندازی یک کسب و کار است.

تولید محتوا برای کانال تلگرام

اولین گام تولید محتوا برای کانال تلگرام

در درجه اول برای اینکه بتوانید مطالب و یا محصول خود را در شبکه اجتماعی تلگرام به اشتراک بگذارید تا دیده شود، ایجاد یک کانال است که به راحتی با مراجعه به داشبورد یا لیست امکانات تلگرام خود گزینه New Channel را انتخاب کرده و یک نام مناسب و جذاب که حتما مرتبط با موضوع مورد نظر شماست وارد کنید. به این سادگی می توانید کانال تلگرام خود را ایجاد کنید و بعد تصویر مورد نظر را به عنوان پروفایل کانال خود قرار دهید. در مرحله بعد می توانید عضو گیری را انجام دهید که از لیست مخاطبان شماست. در هنگام ایجاد کانال شما می توانید لینکی برای کانال خود تعریف کنید و از اعضای دیگر بخواهید با به اشتراک گذاری لینک، دیگران را به کانال شما دعوت کنند. شما به هر میزان که بخواهید می توانید عضوگیری کنید. نکته ای که برای افزایش عضوگیری باید در نظر داشته باشید و مهمترین نکته است، این است که یک کانال خوب را محتوای خوب آن معرفی می کند.

تولید محتوا برای کانال تلگرام

یک محتوای خوب برای کانال تلگرام

همانطور که گفته شد، تولید محتوا برای کانال تلگرام رکن اصلی و اساسی برای حفظ و نگهداری کانال است. اما این محتوا باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ در دنیای امروز که اطلاعات به سرعت به روز می شوند و افراد بعضأ زمان کافی برای خواندن مطالب طولانی را ندارند، یک محتوای مناسب در درجه اول باید بتواند در کوتاه ترین صورت ممکن و با جملات اندک و روان و ساده به صورتی که اصل مطلب حفظ شود، محتوای خود را منتشر کند. جملات به کار برده شده بهتر است مناسب با نوع موضوع باشد. برای مثال شما می توانید اگر محصول آموزشی را ارئه می دهید با زبانی دوستانه بیان کنید که مخاطب احساس نکند مطلب سنگین و غیر قابل فهم است.

تولید محتوا برای کانال تلگرام

تولید محتوا برای کانال تلگرام با استفاده از تصاویر

علاوه بر محتوای متنی که برای کانال خود قرار می دهید، استفاده از تصاویر مناسب بدون پیچیدگی، کم حجم، که به راحتی به اصطلاح برای مخاطب لود شود، به جذب مخاطب کمک می کند. استفاده از تصاویر، بیشتر برای افرادی که محصولی را برای فروش ارائه می دهند باید قابل توجه باشد. چرا که تصاویر، برای چنین کانال هایی بیشتر گویای مطلب است. هرچند هر شخصی که کانال تلگرامی را ایجاد می کند باید از تصاویر مناسب استفاده کند تا مطلب به خوبی برای مخاطب قابل فهم تر باشد. یکی از نکاتی که برای انتخاب تصاویر باید رعایت شود، حق کپی رایت است، بنابراین بهتر است قبل از انتشار تصاویر از این قضیه مطمئن شده تا بعدها با مشکل مواجه نشوید. برخی از تصاویری که استفاده می شود بعضا دستکاری شده و تصویر اصلی نیست. بنابراین در انتخاب تصویر و صحت آن برای انتشار مطلب خود دقت لازم را داشته باشید.

تولید محتوا برای کانال تلگرام

زمان مناسب برای انتشار مطالب

یکی از موارد مهم برای تولید محتوا برای کانال تلگرام، زمان انتشار محتوا می باشد. تولید محتوا برای کانال تلگرام غیر از عوامل فنی که باید رعایت شود، برای مثال کپی نباشد، صحت داشته باشد و … باید در زمان مناسب منتشر شود. نوع مطلبی که شما منتشر می کنید می تواند یک معیار برای انتخاب زمان مناسب باشد. برای مثال اگر خبری باشد در اوایل صبح و اوایل شب زمان مناسبی است. اما به طور کلی بین ساعت های ۶ صبح تا ۱۰ شب را زمان مناسب برای انتشار قرار داده اند و همانطور که گفته شد، در صورتی که جامعه هدف خود را بشناسید بهتر می توانید تصمیم بگیرید. حتی بازخوردهایی که برای شما ارسال می شود، می تواند کمکی برای تعیین ساعت باشد. یکی از نکاتی که باید برای تولید محتوا برای کانال تلگرام خود در نظر داشته باشید، تعداد مطالب است. حجم بالای مطالب نه تنها مخاطبان را جذب نمی کند بلکه باعث می شود کانال شما را ترک کنند. بنابراین این نکته را در نظر داشته باشید که محتوای کانال تلگرام خودتان در چه حوزه ای است و براساس آن تعداد مطالب ارسالی را مشخص کنید. اگر مباحث آموزشی را مطرح می کنید مسلمأ ۱۰۰ پیام در روز بسیار زیاد خواهد بود.

تولید محتوا برای کانال تلگرام

استفاده از آدرس کانال و هشتگ

از جمله عواملی که برای تولید محتوا برای کانال تلگرام خود باید در نظر بگیرید، این است که در پایان هر مطلبی که برای کانال خود تولید می کنید، آدرس کانال، یا لینک کانال را هم قرار دهید. این کار باعث می شود که اگر مطالب شما توسط افراد به اشتراک گذاشته شد، بقیه مخاطبان با کلیک روی لینک کانال شما، وارد کانال شده و عضو شوند و این یعنی یکی از راه های عضوگیری در کانال تلگرام. استفاده از هشتگ هم در کنار برخی عبارات کلیدی از جمله نکات تولید محتوا برای کانال تلگرام است که باعث می شود در جستجوهای تلگرامی مطلب مورد نظر شما هم نمایش داده شود.در پایان مهمترین نکته ای که برای تولید محتوا برای کانال تلگرام می توان گفت این است که همواره مخاطب خود را در نظر بگیرید و سعی کنید مطالب درست و با صحت کامل در اختیارش قرار دهید. وجود مطالب کذب و بی پایه و اساس، منجر به خروج مخاطب و بعضا بسته شدن کانال شما می شود.

محتوای صوتی یا پادکست تولید محتوا برای کانال تلگرام

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام