چگونه کلید واژه کانونی انتخاب کنیم

انتخاب کلید واژه کانونی یکی از مهم ترین مواردی است که باید در نوشتن یک متن با سئو مناسب رعایت شود، به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به ارائه اطلاعاتی در مورد انتخاب کلید واژه کانونی بپردازیم اگر می خواهید برای مطالب خود انتخاب کلید واژه کانونی را انجام دهید حتما پیش از انجام این کار، این مقاله را مطالعه کنید تا اطلاعات لازم را بدست آورید. با انتخاب کلید واژه کانونی مناسب و بهینه سازی مناسب آن با متن در نهایت شاهد این خواهیم بود که مطلب مورد نظر شما در صدر جستجوها قرار بگیرد و ترافیک سایت شما بیشتر شود.

کلیدواژه کانونی چیست؟

پیش از پرداختن به نحوه انتخاب کلید واژه کانونی لازم است که تعریفی مختصر از کلید واژه کانونی ارائه دهیم. کلید واژه کانونی که به آن کلمه کلیدی کانونی هم گفته می شود در زبان انگلیسی به معنای Canonical Keyword است و به طور کلی به کلمه و یا عبارتی گفته می شود که موتورهای جست و جو از جمله گوگل از طریق آن در نتایج جست و جو محتوای منتشر شده در سایت شما را پیدا می کند. به همین دلیل است که در انتخاب کلید واژه کانونی باید نهایت دقت به کاربرده شود چرا که کوچکترین تغییر در واژه کانونی می تواند شما را از هدفتان دور کند، اگر سئو سایت را به عنوان یک بنا در نظر بگیریم می توانیم از کلید واژه کانونی به عنوان اولین خشت این بنا نام ببریم.

انتخاب کلید واژه کانونی

نحوه انتخاب کلید واژه کانونی مناسب

در گذشته انتخاب کلید واژه کانونی چندان دشوار نبود و کسانی که می خواستند برای سایت خود تولید محتوا انجام دهند و به دنبال انتخاب کلید واژه کانونی مناسب بودند از پلاگین یوست سئو استفاده می کردند و استفاده از آن نیز بسیار آسان بود و کافی بود که کلمه کانونی مرتبط با متن خود را وارد پلاگین کنید تا لیستی از کلماتی را بیاورد که بیشترین جست و جو از سوی کاربران اینترنتی شده است و سپس از آن ها برای کلمه کانونی استفاده می شد اما در حال حاضر گوگل این امکان پلاگن یواست را حذف کرده است و دیگر در این زمینه کارایی ندارد.

در حال حاضر برای شروع انتخاب کلید واژه کانونی باید از خود گوگل استفاده کنید به همین منظور در کادر جست و جوی گوگل لازم است که در ابتدا کلمه کانونی مورد نظر خود را که مرتبط با متن تولید محتوا است را وارد کنید، با وارد کردن کلمه مورد نظر لیستی از کلمات و عبارت های مرتبط با کلمه انتخاب شده شما خواهد آمد و این کلمات همان هایی هستند که بیشترین جست و جو را از سوی کاربران اینترنت داشته است. در اینجا گوگل همان کاری را انجام می دهد که قبلا پلاگین یواست انجام می داد، با این روش ایده اولیه شما برای انتخاب کلید واژه کانونی شکل می گیرد و شما در مراحل بعدی می توانید نتایج بدست آمده را به منظور انتخاب کلید واژه کانونی مورد ارزیابی قرار دهید.

انتخاب کلید واژه کانونی

پیدا کردن اطلاعات در مورد حجم جستجو انجام شده برای کلمه کانونی

بعد از این که اولین مرحله انتخاب کلید واژه کانونی را انجام دادید نوبت به مرحله بعدی انتخاب کلید واژه کانونی می رسد برای همین منظور باید کلید واژه های کانونی را که از نتایج جست و جو گوگل پیدا کرده اید ارزشگذاری کنید برای این که متوجه ارزش کلمه کانونی انتخاب شده خود باشید نیاز به وقت و انرژی بیشتری دارید که ما روش های ارزشگذاری برای انتخاب کلید واژه کانونی را بررسی خواهیم کرد.

انتخاب کلید واژه کانونی

بررسی در سرویس تبلیغاتی گوگل (Google Adwords)

در ادامه انتخاب کلید واژه کانونی می توانید کلید واژه های کانونی برگزیده را با استفاده از سرویس تبلیغاتی گوگل بررسی کنید، برای همین منظور می توانید یک سرویس تبلیغاتی در گوگل راه اندازی کرده و کلمات کلیدی منتخب را در آن قرار دهید. پس از گذشت یک بازه زمانی می توانید نتایج بدست آمده برای انتخاب کلید واژه کانونی را بررسی کنید. Google AdWords برای هر کدام از کلید واژه هایی که انتخاب کرده اید اعداد و ارقامی را اعلام می کند که با استفاده از آن ها به راحتی می توان برای انتخاب کلید واژه کانونی اقدام کرد. برای استفاده از سرویس تبلیغاتی گوگل شما نیازمند صرف هزینه هستید.

انتخاب کلید واژه کانونی

بررسی در سرویس (Google Trends)

یکی دیگر از روش های انتخاب کلید واژه کانونی بررسی کلید واژه های انتخابی در گوگل ترند است با استفاده از این امکان گوگل به راحتی می توانید کلمات برگزیده خود را ارزش گذاری کنید. ویژگی گوگل ترند این است که رایگان است و هم این که شما می توانید کلمه کانونی مورد نظر خود را از گذشته تا به امروز بررسی کنید.

اگر از قبل مطالبی را در سایت خود  منتشر کرده اید که شباهت زیادی به مطلب جدیدی که به تازگی می خواهید منتشر کنید دارد، می توانید کلمه کلیدی مطلب قبلی را با کلمات کلیدی مطلب جدید خود مقایسه کنید در این صورت می توانید پی ببرید که کلمه کلیدی مطلب مورد نظرتان از لحاظ جذب مخاطب می تواند چقدر کارایی داشته باشد.

انتخاب کلید واژه کانونی

کلمه کانونی پیشنهادی خود را در گوگل جستجو کنید

آخرین مرحله در انتخاب کلید واژه کانونی این است که کلمات کانونی پیشنهادی را در گوگل جست و جو کنید پس از این که از روش های فوق برای ارزش گذاری کلمات هدف خود استفاده کردید برای انتخاب کلید واژه کانونی لازم است که آن ها را تک تک در گوگل جست و جو کنید و نتایج  بدست آمده را مورد بررسی قرار دهید. بر این اساس باید دقت داشته باشید که زمانی که یکی از کلمات یا عبارات هدف را سرچ می کنید نتایج  بدست آمده از نظر ویژگی شبیه مطلب مورد نظر شما باشد و با وب سایت شما تناسب داشته باشد. پس از بررسی نتایج ارزشگذاری و جست وجوی نهایی می توانید با توجه به نتایج اقدام به انتخاب کلمه کلیدی کانونی بکنید.

انتخاب کلید واژه کانونی

انتخاب کلید واژه کانونی برای هر صفحه ضروری است؟

همان طور که مطلع هستید وب سایت ها دارای صفحات گوناگونی هستند و یکی از سوالاتی که به طور معمول پرسیده می شود این است که انتخاب کلید واژه کانونی باید برای تمامی صفحات انجام بپذیرد؟ پاسخ این سوال آسان است هر چند اکثر مطالب تولیدی در سایت نیازمند داشتن کلید واژه کانونی هستند ولی لازم نیست که همه صفحات دارای واژه کانونی باشد، صفحاتی مثل تماس با ما، درباره ما نیاز به داشتن این کلمات نیستند.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام