چگونگی محافظت از سایت در برابر سئوی منفی

سئو منفی یکی از مباحث مهمی است که در دنیای وب برای بسیاری سایت ها پیش می آید سئو منفی یک رویداد و نوعی حمله مخرب واقعی در دنیای وب است و اگر نتوانید آن را از بین ببرید و یا کنترل کنید این حملات از طریق استفاده از لینک های مخرب و اسپم کردن و لینک های تهاجمی به سایت تان  آسیب می رساند و نه تنها موجب کاهش رتبه بندی سایت شده ، سایتتان را به پایان حیاطش نزدیک می کند

سئو منفی چیست؟

سئو منفی یک خطر قانونی است یعنی گوگل صادقانه توضیح نمی دهد به چه دلیل افراد این امکان را دارند با استفاده از تکنیک هایی با تغییر و دستکاری لینک ها سیگنال های کاربران ومحتوا را دستکاری کنند و در این راه موفق اند. این افراد با استفاده از این تکنیک ها دامنه میزبان ونشانی وب سایت را هک می کنند در واقع این عمل اجرای تکنیک های کلاه سیاه در سایتی دیگر است که هر روزه برای سایت های مختلف اتفاق می افتد معمولا یه حمله توسط یک رقیب ناراضی وبا دام های مین مانند با هدف کاهش رتبه بندی سایت است شاید هم وب مستر ها برای ارتقا سریع سایت خود از این سئو منفی یا کلاه سیاه استفاده می کنند.

مرورگرها هر بار الگوریتم های مختلفی برای رتبه بندی سایت ها در نظر می گیرند و شما زمانی که محتوای خود را منتشر می کنید گوگل محتوا را با الگوریتم های جدید ارزیابی می کند اما گاهی به اشتباه اسیر تبلیغات و بهتر بگوییم بازی کثیف کلاه سیاه ها خواهد شد. صدها لینک اسپم، بررسی های تقلبی وب سایت، بدین معنی که سایت شما هک شده است. با کمی تلاش می توانید از حملات مخرب جستجو گر های سئو منفی جلوگیری کنید تا آسیبی جدی به بار نیاورد ممکن است این مورد برایتان پیش آمده باشد و یا در آینده با آن مواجه شوید در این مطلب سعی شده تا برخی موارد محافظت از وب سایت در برابر سئو منفی را توضیح دهیم.

 

 سئو منفی

حسابرسی پیوندی منظم

ممیزی های پیوسته جهت پیشتازی برای کسب و کارها مفید است. اگر همیشه قربانی یک حمله سئو منفی هستید می توانید بیکن ذخیره کنید یکی روش موثر برای این کار نظارت بر تغییرات و جهش لینک پروفایل است که بهترین راه مشخص کردن فعالیتهای مشکوک قبل از این که این فعالیت ها از کنترل  خارج شوند می باشد اغلب وب سایت ها برای این کار از نمودارهایی استفاده می کنند که با شاخص و یا فلشی قرمز رنگ بالاترین سطح فعالیت های پیوندی مشکوک نمایش داده می شود. بسیاری از سایت ها به دلیل سئو منفی رتبه بندی سایت را از دست می دهند علیرغم حملات کوتاه هرزنامه ها می توانند یک پرونده دیس آویو را که حاوی دامنه های حمله است ارسال کند پیوندهای شما ممکن است ضعیف باشند و به همین دلیل زمینه خوبی برای هک شدن دارند.

مهاجم به راحتی می تواند محتوای سایت را تغییر دهد تا پیوندهای هرزنامه تغییر یابد یا لینک های شما را تغییر داده تا به آنها تغییر مسیر دهد. این حملات موذیانه هستند و ممکن است کنترل آنها مشکل باشد تنها راه حفاظت وب سایت این است که به طور منظم پیوندها مورد بررسی قرار گیرد. پس مهم است بر تغییر پروفایل پیوندتان نظارت داشته باشید تا بتوانید حمله را قبل از این که هزینه زیادی داشته باشد کنترل نمایید، از نرم افزارهای حسابرسی پیوند استفاده نمایید یا حسابرسی دستی انجام دهید تا از سلامتی درونی پیوندهایتان مطمئن شوید.

 

 سئو منفی

چشم از سرعت سایت برندارید

سرعت سایت یکی از عوامل رتبه بندی کلیدی و مهم است اگر وب سایت بی هیچ دلیلی کند می شود، نرم افزارهای مختلفی برای بررسی این مشکل وجود دارد. اگر نرم افزارها چیزی نشان ندهند قربانی سئو منفی شده اید. این حمله که سرعت سایت را مورد تهاجم قرار داده باعث بار سنگین سرور می شود و این به معنی سقوط تدریجی سایت شما خواهد بود اگر با این مورد روبرو شدید با میزبان یا مدیریت هاست خود تماس بگیرید تا بتوانید جایی را که “بار مهاجم” از آن می آید مشخص کنید. اگر هوشمندانه و با تکنولوژی عمل کنید به راحتی می توانید مجرمان سئو منفی را که سایت تان را مورد هدف قرار داده اند پیدا کنید.

 

 سئو منفی

محتوای اسکرپید را پیدا کنید

بازاریابی محتوا در چند سال اخیر به شیوهای نه چندان خلاقانه زمینه ساز حملات سئو منفی می شود و مکررا از این بعد دچار باگ است اسکرپیدینگ روند جابجایی محتوا از وب سایت شما و کپی کردن آنها به صورت صحیح به وب سایتهای دیگر است معمولا مهاجم سعی می کند محتوای ضعیف خود را از بین ببرد اما گاهی اوقات با یک حمله بی موقع لینک به سایت خود را با اسپم ترکیب می کنند. اگر محتوای کپی شده قبل از محتوای شما نمایش داده شود رتبه سایت شما به شدت دچار افت می شود برای این مشکل از ابزاری به نام کپیس کاپس استفاده نمایید، این نرم افزار مشخص می کند کدامیک از محتواهای شما سرقت شده ست و اینگونه از وبمستر ها می خواهید محتوایتان را از سایت مهاجم حذف کنند و اگر آنها امتناع کردند می توانید با تکمیل فرم کپی رایت به گوگل گزارش دهید.

 

 کلمات کلیدی خود نظارت داشته باشید   ctrبر

در سئو منفی ctr را مورد هدف قرار می دهند. به این صورت که سایت بارها مورد بازدید قرار می گیرد و پیامهای بیهوده بر روی سایت ظاهر می شود؛ تجربه کاربر از ورود به سایت در رتبه بندی سایت تاثیر دارد و برای وبسایت بسیار بد است که محتویاتی بیهوده بر روی سایت به نمایش درآید. در واقع کلمات کلیدی خاصی در سایت های رقیب با محتوای گزاف میزان سریپ کاذب ایجاد می کند اگر شما بر CTR کلمات کلیدی نظارت نکنید کنترل این حمله موذیانه بسیار دشوار می شود برای بررسی سی تی آر وارد serch Traffic> Analytics  و CTR خود را در همه کلمات کلیدی ببینید اگر بدون هیچ دلیلی متوجه شدید از سمت شما پیامک ارسال شده با گوگل تماس بگیرید و از ارسال این پیامک های مجرمانه جلوگیری نمایید.

امنیت سایت تان را ارتقا دهید

حملات سئو منفی و سایبری سال به سال رو به افزایش است برای این که از این موارد دور باشید نرم افزار های خود را به روز کنید تمام قطعات و تکه های امنیتی را روی نرم افزارهای خود اعمال کنید و نرم افزار CMS را با رمز گذاری قدرتمند تجهیز کنید شما می توانید برای امنیت بیشتر به httpsسایت خود را منتقل نمایید به خصوص اگر وب سایت تان در زمینه تجارت الکترونیک فعال است و یا اطلاعات حساس مشتری را در سایت خود ذخیره دارید. رمزگذاری https علاوه براینکه امنیت بیشتری فراهم می کند یک سیگنال رتبه بندی است که می تواند سئو سایت را بهبود بخشد.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام