آشنایی با ابزارهای سئو (SEO Tools)

ابزارهای سئو

ابزارهای سئو، افراد را قادر می سازد موفقیت چشمگیری در قرار گرفتن سایت بر روی صدر جستجو های گوگل داشته باشند که طبیعتا این کار به موفقیت در کسب و کار و افزایش فروش محصولات یا خدمات منجر می شود. تعداد شاخص های عملکرد کلیدی برای ایجاد ترافیک مناسب و آسان برای کسب و کار وجود دارد و این موارد همان ابزارهای سئو است که به کمک افراد می آید تا آسانتر در راه ایجاد ترافیک لازم گام بردارند. مجموعه های قدرتمندی از ابزار های مختلف برای بهینه سازی موتور های جستجو گر ارائه می شود که می توان گفت تمامی معیار های لازم جهت پیشبرد اهداف سایت را دارا است.

ابزارهای سئو

ویژگی های ابزار های سئو

مهمترین ویژگی ابزار های سئو این است که یک برنامه ی منظم و اصولی برای ایجاد بهترین شیوه ها برای هدایت ترافیک به سمت سایت در اختیار شما قرار می دهد. این محصول تلاشش جهت ایجاد موجی از کاربران و بازدید کننده برای سایت است بدین معنا که داشبورد طراحی شده و ساده ای دارند تا به شما در شناخت جایگاه تان کمک کند و به سوی جایگاهی که در آینده می خواهید در آن مکان قرار بگیرید سایت را سوق می دهد. ابزارهای سئو موقعیت فعلی طرح شما را برای توسعه آماده می کند و این چنین زمینه ساز ارتقا جایگاه بعدی شما می شود. عمده ی کار ابزار های سئو ایجاد پروفایل اجتماعی و فعال کردن یک گواهینامه ssl است این بدان معناست که سایت را در میان موتور های جستجوگر شناسنامه دار می کند.

ابزارهای سئو

 نحوه عملکرد ابزارهای سئو

مهمترین اقدام کلیدی ابزارهای سئو در آنالیز موقعیت سایت در موتور جستجوگر است. بررسی تمامی دسته بندی صفحات در جستجوگر، که این موارد شامل بررسی عناوین سایت و کلمات کلیدی و تگ های مختلف است. ابزارهای سئو به تحلیل و بررسی این که بیشترین شاخص ترافیک را کدام کلمات کلیدی، عناوین و تگ ها داشته اند نیز می پردازد. این ابزارها همچنین در دسته بندی بررسی های خود سراغ لینک های خارجی که به سایت وارد می شوند؛ می روند و منشن های شبکه های اجتماعی را مورد ارزیابی قرار می دهند. در گام بعد به بررسی صفحاتی از سایت که بیشترین تاثیر را در جذب ترافیک و لینک های ورودی دارند؛ می پردازد و آن ها را در تک تک اجزا مورد ارزیابی قرار می دهد. در گام بعد بررسی می کند لینک های ورودی و ترافیک  ایجاد شده تا چه حد اهداف سایت را عملی کرده و منجر به افزایش سطح فروش شده است، و در نهایت روان بودن و سطح دسترسی منابع سایت برای موتور های جستجو را مورد ارزیابی قرار می دهد.

ابزارهای سئو

مهمترین عمل ابزارهای سئو

کلیه ی اعمالی که ابزارهای سئو انجام می دهند در رتبه بندی سایت نزد موتورهای جستجوگر مهم تلقی می شود اما سه عمل مهمی که در ارتباط با افزایش رتبه بندی با برنامه ریزی قبلی تاثیر بسزایی در سئو حرفه ای سایت دارند، مواردی از قبیل نرخ فروش سایت است که ارتباط مستقیمی به رفتار کاربران دارد و زیر ذره بین دقیق ابزارهای سئو قرار دارد؛ نکنه ی بعد منابع سایت است. منابع سایت؛ قابلیت دسترسی برای ترافیک بالا برای کاربر و موتور جستجو را داشته باشد و سپس سایت از اصول حرفه ای تنظیم محتوا و کاربرد امکاناتی از قبیل تگ های قدرتمند و کلمات کلیدی موسوم به کلیدی طلایی نهایت بهره را برده باشد. که ابزارهای سئو پس از بررسی این موارد فوق را برای حل مشکلات سایت در قالب نمودارهایی ذخیره نموده و سپس به مدیریت مسایل تا رفع قطعی مشکلات سایت برای رتبه بندی مد نظر می پردازد؛ این امر باعث افزایش سرعت رتبه بندی سایت و رسیدن به جایگاه مورد نظر در موتور های جستجوگر می شود.

ابزارهای سئو

کارایی ابزار سئو

افزایش سرعت رتبه بندی سایت در موتور های جستجوگر و دستیابی به آمار دقیق رتبه سایت برای مالکان از مهمترین کارایی های ابزار های ساده ی سئو است. که دست یابی به این اطلاعات ساعتها وقت صاحبین سایت را برای ثبت اطلاعات به صورت شخصی می گیرد پس علاوه بر صرفه جویی در وقت، تحلیل دقیق و جامعی از سایت به صاحبین سایت برای برنامه ریزی اصولی و به کار گیری متد های سئو می دهد. این ابزار ها به پایش ایندکس پرداخته و اتریبیوتهای لانگ و ریلیشن های مختلف را در راستای اهداف سئو قرار داده و سایت را در تطبیق با معیار های مختلف موتور های جستجو برای بهبود جایگاه و قرارگیری در سطح مناسب و اول یاری می رساند. دقت در این که ابزارهای متنوعی برای سئو وجود دارد که هر کدام تلفیقی از پایش موارد مختلف سایت و ترمیم و ساخت این موارد با آنچه جستجوگر ها آن را مطابق با اصول خود برای رتبه بندی می دانند؛ است. اما ابزار خوب و کاربردی ابزاری است که این اصول را با قدرت و با صرف زمان کوتاه انجام دهد، پس از همان ابتدا برای کوچکترین ویو پورتی که ارتباط با سایت شما دارد؛ هم برنامه ریزی ویژه ای کنید. در بدو استارت سایت آن را به صورت بهینه ای پا ریزی کنید و معماری دقیق با استفاده از دیسکریپشن های مناسب برای سئوی موفق داشته باشید.

ابزارهای سئو

آشنایی با ابزارهای مختلف سئو

ابزار های مختلفی برای سئو وجود دارد که هر کدام معیارهای مختلفی را می سنجند به عنوان مثال برخی به تخمین مدت زمان بارگذاری سایت در دیوایس های مختلف پرداخته و تاثیر این امر را در موتور های جستجو مورد ارزیابی قرار می دهند، در این شیوه ابزارهای سئو سلامت سایت را با توجه به پارمتر های مختلف بررسی می نمایند. اسکریپت استایل های کند کننده سایت را معرفی می کنند. ابزار های دیگر سئو مشخص کننده این هستند که سایت چه میزان توسط جستجوگر ها از ابعاد مختلف تست می شوند زمان تست ها در آخرین مرتبه در تصمیم گیری جستجوگر برای رتبه بندی تاثیرگذار است، برخی از ابزارها  اطلاعاتی از ربات های گوگل می دهند که آخرین زمان پایش کی بوده است از لحاظ کاربردی ابزار های مختلفی برای رشد سایت در زمینه ی سئو وجود دارد.که به دو مورد آن اشاره ی کوتاهی می کنیم، اغلب در افزایش رتبه الکسا در سایت بالاترین سرعت عمل را دارند. google Trends این ابزار محبوب کلمات کلیدی موثر را ارائه می دهد و این که چه میزان این کلمات توسط کاربران فراخوانی شده است و مهمترین ابزاری است که شما را با رقبایتان مورد ارزیابی قرار می دهد. گوگل سرچ کنسول یا وبمستر تولز لینک های خارجی را ارزیابی می کند و معیارهای کاملی را که مد نظر جستجوگر ها است را اطلاع رسانی می دهد. تعداد ابزار برای سئو زیاد است و اغلب سعی شده تمامی معیار های جستجوگر ها را برای افزایش رتبه سایت مورد بررسی قرار دهند مهم نحوه ی استفاده ی شما از این ابزار ها است.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام