آشنایی با اهمیت لینک سازی داخلی سایت

لینک سازی داخلی سایت یکی از راه های مؤثر در زمینه سئو سایت به حساب می آید که امروزه کمتر متخصصین و طراحان سایت به سراغ آن می روند. حالا چرا می گوییم لینک سازی داخلی سایت راه مؤثری در این زمینه است؟ به این خاطر که دلایل مشخصی داریم. دلایلی که می تواند این نکته را ثابت کند که علیرقم استفاده محدود طراحان از لینک سازی داخلی، این نکته چقدر می تواند اثرگذار باشد. پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

چرا لینک سازی داخلی سایت اهمیت بالایی دارد؟

وقتی از طراحان سایت درباره لینک سازی درونی سایت سؤال می کنید معمولاً جواب می دهند، این مسئله زیاد کارساز نیست. و اغلب ترجیح می دهند وقتشان را صرف لینک سازی خارجی کنند. و اینقدری که به لینک سازی خارجی اهمیت می دهند به لینک سازی داخلی سایت اهمیت نمی دهند. تا حدودی نیز حق با آن ها است. ولی با همه این توصیفات، یکی از راه های افزایش بازدید سایت و عوامل تأثیرگذار روی سئو سایت استفاده از همین لینک سازی داخلی سایت است. تکنیکی که شاید در لحظه اول یک کار خسته کننده، طاقت فرسا و نه چندان به روز به نظر بیاید. ولی اگر به شکل صحیحش انجام داده شود کارآمدی آن را می توان به خوبی مشاهده کرد. نکته ای که وجود دارد این است که لینک سازی داخلی سایت، در ابتدای کار و ابتدای طراحی سایت شاید آن چنان کارآمد به نظر نیاید. ولی با گذشت زمان، مثلاً پس از گذشت شش ماه تا یک سال که مطالب زیادی را در سایت و یا وبلاگ خود منتشر کردید می توانید تأثیر آن را ببینید. می توانید ببینید که وقتی کاربری به یکی از صفحات سایت شما وارد می‌شود، اگر احیاناً در آن صفحه از لینک سازی داخلی استفاده کرده باشید، روی لینک موجود در صفحه نیز کلیک می کند. و به این شکل به مطلب دیگری می رود. این اتفاق می تواند به صورت زنجیره ای برای چند مطلب تکرار شود. و به این شکل آمار بازدیدکنندگان شما به شکل چشمگیری افزایش می یابد. این مهم ترین دلیل برای اهمیت بالای لینک سازی داخلی سایت شماست.

لینک سازی داخلی سایت

لینک سازی داخلی سایت چیست؟

حالا برویم سراغ توضیحات. اولین سؤال این است که اساس لینک سازی داخلی سایت و یا به طور اختصاری تر بخواهیم بگوییم لینک داخلی چیست؟ لینک داخلی در واقع لینکی است که می توانید در متن قرار دهید و آن لینک به یکی از مطالب داخلی سایت خودتان مربوط باشد. و کاربر با کلیک روی آن به صفحه دیگری برود. معمولاً وبلاگ ها و سایت ها صفحات متعددی دارند. لینک سازی داخلی سایت یکی از اصول ساده در معماری وب سایت است که این صفحات را به هم متصل می کند.

لینک سازی داخلی سایت

معماری داخلی سایت ها چگونه است؟

معمولاً هر سایت از یک صفحه اصلی تشکیل می شود که در ساختار هرمی معماری سایت در راس آن قرار می گیرد. سپس به دسته بندی پست های وبلاگ و یا سایت می رسیم. هر سایت می تواند تعداد مشخصی دسته بندی داشته باشد. حال، به پست ها می رسیم. پست ها می توانند زیر مجموعه یک دسته یا چند دسته باشند. همین طور می توانند با پست های دیگر مرتبط باشند. کاربرد لینک سازی داخلی سایت در همین جاست. وقتی که پست ها با هم از نظر محتوایی مرتبط هستند شما می توانید با لینک دادن در داخل متن کاربر را به مطلب جدیدی راهنمایی کنید. شکل زیر یک ساختار محتوایی وب سایت را به نمایش گذاشته است. البته بعضی سایت ها نیز معماری پیچیده تری دارند. به شکلی که ممکن است یکی دو محتوای اصلی داشته باشند و دیگر محتواهای تولیدی مرتبط با همان چند محتوای اصلی باشد. در حقیقت معماری سایت می تواند به شکل های متفاوتی انجام شود.

لینک سازی داخلی سایت

آشنایی با مدل سیلویی در طراحی معماری سایت و معماری های پیچیده تر

وقتی از یک وب سایت بازدید می کنید، حتماً متوجه این موضوع می شوید که سایت مورد نظر یک صفحه مرکزی و اصلی داشته و دیگر صفحات سایت به صورت شاخه ای به همان صفحه مرکزی مرتبط هستند. موضوع اینجاست که در گذشته طراحان برای اینکه بتوانند تعداد کلمات کلیدی هدف را افزایش دهند از ساختاری استفاده می کردند که اصطلاحاً به آن مدل سیلویی یا انباری می گویند.ساختاری منظم و منطقی که اتفاقاً برای لینک سازی داخلی سایت نیز بسیار مناسب بود و کار را برای طراحان راحت می کرد. امروزه ولی ممکن است از معماری های پیچیده تری برای لینک سازی داخلی سایت استفاده شود. خیلی از طراحان نیز تمایل به استفاده از ساختارهای پیچیده دارند. و معتقدند در این صورت لینک سازی داخلی سایت مؤثرتر است. ولی واقعیت این است که لینک سازی در وب سایت به این سختی ها هم نیست. و بسیار ساده تر از این حرف هاست.

لینک سازی داخلی سایت

تأثیر لینک سازی داخلی سایت روی سئوی آن

همین طور که گفته شد لینک سازی داخلی سایت روی میزان بازدید سایت می تواند اثر زیادی بگذارد. حال بگذارید بهتر به این مسئله بپردازیم. لینک سازی داخلی سایت یکی از مناسب ترین سلاح های موجود برای بهبود سئوی سایت است. از روزی که گوگل شروع به کار کرده تا امروز، بارها و بارها الگوریتم رده بندی این وب سایت تغییر کرده و همین موضوع کار را برای طراحان متقلب سخت کرده است. امروزه گول زدن گوگل تقریباً کاری غیرممکن است. به همین خاطر است که می بینید بسیاری از سایت ها رو به تولید محتوای مرتبط آورده اند. و سعی می کنند با تولید محتوا رتبه خود را در گوگل بهبود دهند. اینجاست که لینک سازی داخلی سایت اهمیت خودش را نشان می دهد. لینک سازی در داخل سایت برخلاف ادعای برخی طراحان کلاه گذاشتن سر گوگل نیست و تنها روش ساده ای است که می توان از آن سود برد.

لینک سازی داخلی سایت

مزایای لینک سازی داخلی سایت

اگر قرار باشد مزایای لینک سازی داخل سایت را به طور کامل بررسی کنیم، برای هر کدام نیاز به یک مقاله جداگانه است. ولی به طور مختصر هر کدام را شرح می دهیم.

الف- ایندکس شدن سایت

ساخت لینک داخلی در سایت، کمک می کند تا ایندکس شدن آن بهتر و راحت تر انجام شود. ربات های گوگل با استفاده از لینک های موجود در سطح اینترنت ایندکس کردن را انجام می دهند. اگر لینک سازی داخلی سایت خیلی خوب انجام شده باشد شما از رقبای خود چند مرحله جلویید.

لینک سازی داخلی سایت

ب- افزایش بازدید از مطالب قدیمی

با استفاده از لینک سازی داخلی سایت می توانید شانس بازدید از مطالب قدیمی وب سایت تان را افزایش دهید.

ج – مفید بودن برای کاربران

لینک سازی داخلی به کاربران سایت برای یافتن مطالب مرتبط و مفید کمک کرده و باعث می شود آن ها وقت بیشتری را در سایت شما بگذرانند.

در این مقاله از آریافن درباره لینک سازی داخلی سایت صحبت کردیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقالات ما در زمینه سئو را مطالعه بفرمایید.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام