آشنایی با بک لینک و تاثیر بک لینک ها

تاثیر بک لینک ها

تاثیر بک لینک ها بر روی سئو یکی از مهمترین بحث هایی است که می توان به آن پرداخت. ایجاد بک لینک در صفحات مختلف به خصوص در رپورتاژها و وب سایت های معتبر نه تنها سبب افزایش ترافیک و اعتبار وب سایت شما می شود، بلکه باعث افزایش شهرت و برندینگ آن نیز خواهد شد. در این مقاله قصد داریم تا با معرفی بک لینک ها، به تاثیر بک لینک ها بر سئوی سایت بپردازیم.

بک لینک چیست؟

بک لینک ها، لینک هایی هستند که در ساختار یک سایت وجود دارند و ربات های گوگل در هنگام بررسی صفحات مختلف وب سایت ها، به آنها نیز مراجعه می کنند. این لینک ها می توانند تصویری یا متنی باشند. طبق تعریفی که از ویکی پدیا می توان گفت، بک لینک ها همان لینک های خروجی هستند که ما را از یک صفحه به صفحه دیگر هدایت می کنند. در واقع بک لینک ها پلی میان شبکه های مختلف از وب سایت ها می تواند باشد.

بک لینک ها می توانند در انواع مختلفی از سایت ها وجود داشته باشند. این سایت ها ممکن است نسبت به سایت شما بی ربط نیز باشند اما باید بدانید که سایت هایی که به وسیله بک لینک به سایت شما متصل هستند، می توانند مهم باشند. به عنوان مثال می توان به کد زیر که ساختار بک لینک ها را در قالب زبان HTML بیان می کند اشاره نمود:

<a href=”Link Adress” title=”” rel=”” target=””>Anchor Text</a>

 تاثیر بک لینک ها

انواع بک لینک ها

بک لینک ها می توانند انواع مختلفی داشته باشند که از جمله آنها می توان گفت:

  • لینک های dofollow و nofollow: این لینک ها از نظر ساختاری در قسمتی از کد html خود با یکدیگر فرق دارند. تفاوت دوم این لینک ها این است که در لینک های شامل rel=nofollow، ربات های گوگل این لینک ها را دنبال نمی کنند و از کنار آن می گذرند اما لینک هایی که در ساختار خود عبارت rel=dofollow دارند، توسط این ربات ها بررسی و دنبال خواهند شد. بک لینک ها معمولا به صورت پیشفرض در حالت dofollow قرار دارند.
  • لینک های طبیعی و هدفمند: از آنجایی که بک لینک ها می توانند در سئو نیز موثر باشند، می توان بک لینک ها را به دو قسمت هدفمند که در راستای بهبود سئو هستند و طبیعی که توسط دیگران و سایت های مرتبط نسبت به سایت شما ایجاد می شود اشاره نمود.
  • لینک های دائمی و اجاره ای: بک لینک ها را می توان به دو دسته دیگر نیز تقسیم بندی نمود. این تقسیم بندی نیز در راستای بهبود سئو انجام می شود و می تواند به صورت دائمی مانند بک لینک های طبیعی و یا اجاره ای ( به منظور بهبود سئو از طریق سایت های دیگر ) باشد.

در ادامه به بیان اهمیت بک لینک ها  می پردازیم.

 تاثیر بک لینک ها

ویژگی های بک لینک ها

از جمله ویژگی های بک لینک ها می توان به مواردی اشاره کرد که داریم:

بک لینک ها می توانند در وب سایت ها و صفحات مختلفی از فضای مجازی قرار گیرند. این بک لینک ها می توانند در سایت های بزرگ و معتبر و یا سایت هایی ساده، سایت های با موضوعات بی ربط و یا مرتبط با موضوع وب سایت شما، سایت های خبری و شبکه های اجتماعی قرار گیرند.

بک لینک ها می توانند به کمک کلمات کلیدی غنی شوند و تاثیر بیشتری داشته باشند. همچنین از دیگر ویژگی بک لینک ها می توان به قرار گرفتن آن در قسمت های مختلف صفحه و بیان آن به صورت های مختلف برای افزایش تاثیر بک لینک بر سئو اشاره نمود.

 تاثیر بک لینک ها

تاثیر بک لینک ها بر سئو سایت

با اینکه نظرات زیادی در مورد بک لینک ها و تاثیر آن بر سئو گفته شده است، اما همواره بک لینک ها، بیشترین توجه و بحث را در رابطه با سئو داشته اند. به طور کلی بک لینک ها می توانند کاربران را از سایت های دیگری به سایت شما هدایت کنند و این سبب می شود تا محبوبیت وب سایت شما افزایش یابد.

به طور کلی از نظر کارشناسان سئو، بک لینک ها می توانند در چهارچوب شرایطی تاثیرات خوبی بر سئو و ارزش سایت ها بگذارند. کما اینکه ما شاهد تاثیرات منفی از آنها نیز بوده ایم. در واقع بک لینک ها نشان دهنده اعتماد سایت ها به یکدیگر می باشند و می توانند بیانگر ارزش بالای محتوای وب سایت شما باشند. در ادامه به بررسی روش هایی که سبب می شود تا تاثیر بک لینک ها به صورت مفید بر روی سئو سایت اعمال شود، می پردازیم.

 تاثیر بک لینک ها

روش های موثر تاثیر بک لینک ها بر سئو

یکی از روش های موثر استفاده از بک لینک ها، بکار بردن آنها در وب سایت های معتبر و مرتبط می باشد. در واقع شما می توانید با این کار بخشی از ترافیک ورودی این وب سایت ها را به کمک بک لینک ها به سایت خود هدایت دهید و این باعث می شود تا تاثیر بک لینک ها به صورت مفید توسط موتورهای جستجو ارزیابی شود.

استفاده از بک لینک ها در رپورتاژهای خبری و سایت های پربازدید می تواند به عنوان یکی از راه های تبلیغاتی و برندینگ شما نیز استفاده شود. شما می توانید برای افزایش تاثیر بک لینک ها، از طریق انتشار آنها در فروم ها و وب سایت ها به صورت اظهار نظر نیز استفاده کنید.

یکی دیگر از راه های استفاده بهینه از بک لینک ها و افزایش تاثیر بک لینک ها، استفاده از آنها در شبکه های اجتماعی مختلف است. شما می توانید با تولید محتوای با کیفیت، مخاطبان بسیاری را از دیگر شبکه ها به پروفایل یا صفحه خود جذب نمود و در نهایت با ذکر بک لینک ها در قسمت پروفایل و انتهای مقالات خود آنها را به وب سایت خود هدایت نمایید.

نکته دیگری که می توان در مورد تاثیر بک لینک ها گفت می توان به زمان بندی استفاده از بک لینک ها اشاره نمود. برای بهبود تاثیر بک لینک ها لازم است تا تعداد ایجاد بک لینک ها به صورت متعادل و در طول هفته (در تمامی روزها) انجام شود. استفاده از بک لینک هایی با بکارگیری طیف های مختلفی از کلمات کلیدی یکی دیگر از راه حل های افزایش تاثیر بک لینک ها می باشد.

 تاثیر بک لینک ها

اهمیت سئو

از آنجایی که امروزه طبق آمارها می توان گفت که دست کم بیش از ۹۰ درصد از کاربران فضای مجازی از موتورهای جستجو برای بدست آوردن اطلاعات مورد نیاز خود اقدام به جستجو می کنند، به راحتی می توان به اهمیت سئو پی برد. در واقع سئو متشکل از عواملی است که سبب می شود تا میزان اعتبار و شهرت یک وب سایت در میان سایر وب سایت ها افزایش یا کاهش یابد و این عامل سبب می شود تا موتور جستجو بهتر بتواند وب سایت ها را برای بازدید کاربران اولویت بندی نماید.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام