اهمیت انتخاب کلمه کلیدی مناسب در سئو سایت

کلمه کلیدی مناسب

آیا می دانید استفاده از کلمه کلیدی مناسب در متن و توضیحات متا چقدر در رتبه بندی سایت شما تأثیر دارد؟ آیا می دانید سئو سایت به کلمه کلیدی مناسب اهمیت ویژه ای می دهد؟ انتخاب کلمه کلیدی مناسب بر اساس پارامترهای مشخصی از قبیل ارتباط، میزان جستجو و رقابت می باشد. هر کدام از این فاکتورها دارای مشخصه های متمایز بوده و رعایت هر کدام سبب می شود که انتخابی صحیح تر داشته باشید.

انتخاب کلمه کلیدی مناسب

همانطور که می دانید انتخاب کلمه کلیدی مناسب  یکی از مسائل بسیار مهم و ضروری در سئو سایت می باشد. این موضوع می بایست به صورت گام به گام و مرحله ای پیش رود، در ابتدا می بایست لیستی از کلمات کلیدی تهیه نمایید، تعداد کلماتی که انتخاب می نمایید محدودیت خاصی ندارد. شما می بایست ایده ای مشخص در خصوص انتخاب کلمه کلیدی مناسب داشته باشید، به عنوان مثال سایت رقیب گزینه ای مناسب برای ایده گرفتن شما می باشد.

یکی از موضوعات مهم در این خصوص بررسی غلط املایی است، از این موضوع غافل نشوید. به عبارات یک کلمه ای قانع نباشید و از عبارت دو و یا سه کلمه ای نیز استفاده نمایید. در خصوص انتخاب کلمه کلیدی مناسب زمان کافی صرف نمایید، انتخاب کلمه کلیدی مناسب یکی از ارکان های اصلی در بهینه سازی سایت شما خواهد بود. تا به اینجای کار یک لیست ۴۰۰ کلمه ای دارید که شروع بسیار خوبی خواهد بود. اما موضوع مهم انتخاب درست از بین این حجم از کلمه می باشد.

کلمه کلیدی مناسب

بررسی شاخص بازدهی کلمه کلیدی

شاخص بازدهی کلمه کلیدی که با عنوان KEI شناسایی می شود یک یاری دهنده قدرتمند در انتخاب کلمه کلیدی مناسب خواهد بود. این شاخص مشخص می نماید که هر کلمه چه تعداد و یا چه میزان از ورودی موتور جستجو را شامل می شود، این موضوع به معنی اهمیت ویژه آن کلمه بوده و در واقع این شاخص هرچه بیشتر باشد آن کلمه کلیدی مناسب تر خواهد بود. در این شاخص عموماً از آمار دقیق ورود یک کلمه صحبت شده و هیچ گونه عدم کیفیت صحیح در آن دیده نمی شود. با توجه به بازده اعلام شده توسط این شاخص می توانید بهترین کلمه کلیدی را انتخاب نمایید. اما این موضوع تنها اول راه است. کلمه کلیدی مناسب دارای ویژگی های مشخصی است.

کلمه کلیدی مناسب

میزان ارتباط کلمه کلیدی

موضوع ارتباط از دسته مسائل پر اهمیت در انتخاب کلمه کلیدی مناسب می باشد، این پارامتر در خصوص میزان ارتباط کلمه کلیدی  شما با مطالبی که در صفحه فراهم شده است میزان وابستگی را مشخص می نماید. اهمیت ارتباط کلمه کلیدی بسیار بالا است. به طور کلی یک کلمه کلیدی با توجه به پارامتر ارتباط به سه دسته تقسیم می شود. هرچه میزان ارتباط کلمه کلیدی با متن بیشتر باشد به نمره یک نزدیک تر است، در صورت کم ارتباط بودن کلمه کلیدی شما با مطلب ارائه شده، نمره دهی به سمت ۲ و در نهایت ۳ خواهد رفت. البته نمره ۲ برای ارتباط متوسط اعلام می شود و میزان خطر پنالتی شدن توسط گوگل در این قسمت هنوز بسیار زیاد نخواهد بود. فاکتور ارتباط یکی از موضوعات مهم در دید بهینگی سایت می باشد و عدم توجه به آن با نتیجه نامناسبی همراه خواهد بود. دید ارتباطی خود را در انتخاب کلمه کلیدی مناسب بیشتر نمایید.

کلمه کلیدی مناسب

تعداد دفعات جستجو کلمه کلیدی

تعداد جستجو و یا Search Volume عموماً به صورت ماهانه بررسی می شود و به این صورت است که کاربر در طول یک ماه کلمه کلیدی مورد نظر را چند بار جستجو نموده است، در این خصوص نیاز به ابزارهای مناسب و کارآمد می باشد و البته ابزارهای مختلفی برای بررسی تعداد دفعات جستجو موجود است. یکی از ابزارهای مناسب برای اینکار وردتراکر می باشد. در این نرم افزار جدولی به شما ارائه می شود که دارای دو ستون بوده که در ستون سمت راست کلمه کلیدی مورد نظر و در ستون سمت چپ تعداد کلمه کلیدی تکرار شده در یک ماه درج شده است.

دقت نمایید که این جدول کلمات کلیدی دیگری که مشتق از کلمه کلیدی شما است را نیز معرفی می نماید. در نهایت تعداد کل جستجو به شما نمایش داده می شود. این نرم افزار مخصوص کلمه کلیدی انگلیسی بوده و شما برای بررسی تعداد جستجو کلمه کلیدی فارسی می بایست به سراغ سرویس رایگان گوگل ادواردز بروید. کار با این سرویس بسیار آسان بوده و از میزان دقت مناسبی نیز برخوردار است.

بررسی رقابت کلمه کلیدی

این فاکتور نشان دهنده بعد رقابتی کلمه کلیدی شما می باشد، به این معنی که چه تعداد از رقیبان از این کلمه کلیدی برای سایت و صفحه خود استفاده نموده اند. با یک حساب ساده مشخص می شود که هر سایتی که دارای کلمه کلیدی شما و یا مشابه شما هستند از دسته رقیب برای شما محسوب شده و قطعاً در جذب کاربر دخالت ویژه ای دارند. با توجه به توضیحات داده شده کلمه کلیدی که دارای رقیبان کمتری بوده می تواند انتخاب مناسب تری برای شما باشد و دارای شاخص بالاتری است.

شاید برایتان سؤال باشد که چطور می توان میزان رقابت را تشخیص و بررسی نمود؟ خوشبختانه این امر به سادگی قابل تحقق است. اگر شما کلمه کلیدی مورد نظر را جستجو نمایید عددی به شما در قسمت نتایج نشان داده خواهد شد که در واقع میزان رقابت آن کلمه کلیدی را مشخص می نماید.

کلمه کلیدی مناسب

بهترین کلمه کلیدی کدام است؟

با یک بررسی کلی می خواهیم روش انتخاب بهترین کلمه کلیدی را توضیح دهیم. همان طور که توضیح داده شده در ابتدا می بایست لیستی از تمام کلمه کلیدی را مرتب نمایید، این کار می بایست بر اساس شاخص بازدهی انجام شود، به این معنی که هرچه میزان شاخص بازدهی بالاتر باشد یعنی کلمه کلیدی مناسب تر است. برای داشتن رتبه بالا و یا افزایش میزان بازدید از سایت نیاز به کلمه کلیدی در تعداد بالا نخواهد بود، بنابراین ۵ کلمه کلیدی که دارای رتبه بالاتری هستند انتخاب نمایید، در انتخاب این کلمات زمان کافی را مبذول نمایید.

به عنوان مثال می توانید این کلمات را با رنگ سبز لیبل گذاری نمایید. در مرحله بعدی به سراغ ۳۰ کلمه دیگر رفته و آن را با رنگ زرد مشخص نمایید، در انتها شما نیاز به انتخاب ۶۵ کلمه دیگر دارید که اصطلاح کلمات کلیدی مکمل می تواند نام مناسبی برای آن باشد. این کلمات می بایست به رنگ قرمز مشخص شوند. این لیست بهترین گزینه برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب خواهد بود.

کلمه کلیدی مناسب

جمع بندی در خصوص کلمه کلیدی مناسب

با توجه به مسائل مطرح شده در این خصوص می توان اینطور نتیجه گیری نموده که هرچه میزان ارتباط کلمه کلیدی و تعداد جستجوی آن بیشتر باشد در نهایت شاخص شما برای کلمه کلیدی مناسب بالاتر می رود این موضوع در خصوص تعداد رقبای کمتر تکمیل شده و به سئو سایت بسیار نزدیکر هستید.

کلمه کلیدی مناسب

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام