اهمیت هشتگ گذاری در اینستاگرام

هشتگ اینستاگرام

دکمه هش یا هشتگ # (key hash)که در تمام تلفن های رومیزی و موبایل ها وجود دارد و ما آن را با نام مربع می شناسیم. یکی از دکمه های پرکاربرد در برنامه نویسی است. کاربرد هشتگ بیشتر برای بخش هایی که چت روم خاصی ندارند استفاده می شود. در واقع هشتگ یک علامت غیر کلامی است که امروزه در شبکه های اجتماعی استفاده زیادی دارد.

هشتگ اینستاگرام

هشتگ در شبکه های اجتماعی

 هشتگ # بیشتر یک نوع برچسب است که به موضوعات مختلف زده می شود. همچنین به عنوان یکی از گرامرهای زبانی در شبکه های اجتماعی استفاده می شود، که از طریق آن کاربران یک شبکه اجتماعی و یا در حالت کلی تر در فضای اینترنت با هم صحبت می کنند. اکنون کاربران اینترنت و شبکه های اجتماعی با استفاده از #  یک موضوع خاص را در فضای اینترنت پراکنده می کنند، نظرات و تجربیات خود را درباره موضوع #  بیان می کنند. معمولا این موضوع در پست ها و کامنت های اینستاگرام، فیسبوک و توییتر رواج بیشتری دارد. معمولا برای کمپین هایی که برگزار می شود و قصد دارند تا افراد زیادی در این کمپین شرکت کنند، #  را برای دعوت از افراد به کمپین قرار می دهند و افراد دعوت شده به کمپین نیز از این هشتگ پذیرش آن استفاده می کنند.

کلمه کلیدی با هشتگ

هنگامی که متن یا مقاله ای نگارش می کنیم برای این مقاله همیشه کلمات کلیدی در نظر می گیریم که سایر افراد از طریق سرچ این کلمات به مقاله ما دسترسی پیدا می کنند، هشتگ نیز چنین شرایطی دارد. وقتی ما یک عکس یا فیلم را در شبکه های اجتماعی بارگذاری می کنیم و نمی توانیم و یا نمی خواهیم راجع به آن توضیح دهیم، عموما با یک یا چند # موضوع تصویر را در پایین آن ذکر می کنیم، تا هنگامی که سایر افراد نیز در این # شرکت می کنند یا علاقه مند به دنبال کردن مطالب # مورد نظر هستند، عکس شما نیز در جستجو هایشان نمایش داده می شود.

هشتگ اینستاگرام

هشتگ در اینستاگرام

در اینستاگرام معمولا هشتگ ها در پایین پست اصلی بین جمله و یا در پایان جمله قرار می گیرد. هنگامی که # در میان متن اصلی قرار می گیرد، پیام کوتاهتر می شود. اما استفاده از # در انتهای متن زیبایی متن را حفظ خواهد کرد. در هشتگ ها چون اسپیس (space) یا همان فاصله قابل استفاده نیست، در تایپ انگلیسی حروف را بدون فاصله به هم می چسبانند. ولی در تایپ فارسی چون کلمات عموما متصل هستند با جدا کردن کلمات از هم از آندرلاین (underline) یا همان خط فاصله _ استفاده می شود.

مثلا: من حامی محیط زیست هستم. #محیط زیست #حامی

یا می توان به این شیوه نوشت: من #حامی #محیط زیست هستم.

 برای استفاده از # در اینستاگرام باید به این موضوع دقت کنید که هشتگ ها مرتبط با موضوع تصاویر و یا فیلم ها باشد و هر کلمه غیر مرتبطی را برای جذب مخاطب به عنوان # استفاده نکنید، این کار نه تنها باعث جذب فالوور نمی شود بلکه ممکن است بالعکس در لیست جستجو های اینستاگرام کمتر دیده شوید، کلا این سبک نوشتار که هرز نویسی می نامند، حتی اگر جذب مخاطب هم داشته باشد، مخاطب پس از ورود به پیج و چک کردن مطالب با نارضایتی آنجا را ترک می کند، چون منظور اصلی خود را در پیج پیدا نکرده است. البته هشتگ گذاری زیاد و افراطی نیز به همین شکل نتیجه معکوس به دنبال دارد، پس هنگام استفاده از # از کلیدی ترین و مرتبط ترین کلمات باید استفاده شود و در نهایت چند کلمه را باید به عنوان # مورد استفاده قرار داد.

فالو کردن هشتگها در اینستاگرام

یکی دیگر از ویژگی های خوبی که اینستاگرام به شما می دهد، قابلیت فالو کردن هشتگ ها است، اگر شما نیز به موضوع خاصی علاقه مند هستید و یا پیگیر یک کمپین هستید و با محدودیت فالو مواجه هستید بهترین روش فالو کردن # مورد نظر است، در این روش خود اینستاگرام هر روز مطالب جدیدی که با آن # منتشر شده است را برای شما نشان می دهد و بهترین مزیت این روش اینست که دیگر نیاز به فالو کردن چندین و یا شاید چند صد پیج را ندارید.

هشتگ اینستاگرام

هشتگ ها از دو جهت کمک کننده هستند؛

۱)  اینکه ما از طریق # می توانیم زمینه های فعالیت خودمان را به سایرین معرفی کنیم. مثلا در این تصویر فعالیت یک پیج را در زمینه بیت کوین و کریپتو کارنسی مشاهده می کنید، که تقریبا هشتگ های مرتبطی با موضوع خود انتخاب کرده است و در نتایج جستجوهای اینستاگرام نیز در بخش بیتکوین و کریپتو کارنسی نمایش داده می شود.

هشتگ اینستاگرام

۲) با این روش می توانیم سایر افرادی که در این زمینه مورد نظر ما فعالیت می کنند را راحت تر پیدا کنیم و با یک سرچ ساده در اینستاگرام با #  مورد نظر سایر افراد را پیدا کنیم. مثالی که می بینید با سرچ کلمه watercolor من می توانم کلیه افرادی که در اینستاگرام نقاشی آبرنگ انجام میدهند را ببینم.

هشتگ اینستاگرام

انواع کاربردهای هشتگ

۱- پیدا کردن مطالب مرتبط با یک موضوع خاص

۲- شرکت در کمپین

۳- طبقه بندی و دسته بندی مطالب پیج

۴- اعتراض

۵- برندسازی

۶- گفتگو در شبکه های اجتماعی

۷- شهرت

۸- تبلیغات و بازاریابی

۹- افزایش طرفداران و مشخص شدن هواداران

هشتگ اینستاگرام

استراتژی بازاریابی در اینستاگرام با استفاده از هشتگ

اگر به دنبال برند سازی، تبلیغ و بازاریابی از طریق اینستاگرام هستید با استفاده از # این امر ممکن است:

  • می توانید با استفاده از # در بیو پیج خود، زمینه فعالیت کاری خود را مشخص نمایید تا از این طریق سریعتر در لیست جستجوهای اینستاگرام قرار بگیرید.
  • با استفاده از # در کامنت پست های دیگران می توانید پیج یا برند خود را معرفی نمایید، اما نکته مهم این است که در هشتگ های پرکاربرد، پست شما خیلی سریع به پایین صفحه جستجو هدایت می شود، هشتگ های کم کاربرد هم از این لحاظ که کمتر سرچ می شوند، طرفداران زیادی ندارند
  • در بین هشتگ های اینستاگرام جستجو کنید و ببینید کدام # فالوور بیشتری دارد و در عین حال کلمات شبیه به آن کمتر است، این هشتگ  را می توان به عنوان یک هشتگ خوب و کلیدی در نظر بگیرید و در پست های خود از آن استفاده نمایید.
  • با استفاده از هشتگ ها می توانید هواداران و طرفداران خود را پیدا کنید، این موضوع برای سلبریتی ها و افراد مشهور اهمیت زیادی دارد و البته برای کسب و کارها می توان  از این طریق جامعه ای از مشتریان خود را بیابید.

در این مقاله از آریافن درباره هشتگ گذاری در اینستاگرام صحبت کردیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقالات ما در زمینه شبکه های اجتماعی را مطالعه بفرمایید.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام