با سئو درون صفحه ای بیشتر آشنا شویم

سئو درون صفحه ای

سئو درون صفحه ای یا سئو on page را می توان مهمترین اقداماتی دانست که بر روی کدها، متن ها، تصاویر و هر چه درون سایت شما قرار دارند باید انجام داده شود تا بهینه سازی سایت شما به بهترین نحو ممکن انجام داده شود. در صورتی که می خواهید طراحی سایتی را انجام دهید و یا آن را طراحی داده اید باید اقدام به انجام بهینه سازی سایت خود کنید تا در نتیجه موتورهای جستجو، به عنوان یک پیشنهاد در میان چند سایت اول باشید. در کل می توان گفت که سئو درون صفحه ای از مهمترین کارهایی است که تضمین کننده موفقیت شما در زمینه تجارت الکترونیک می باشد. در این مقاله سعی کرده ایم که شما را با سئو درون صفحه ای، راهکار های انجام و اهمیت آن آشنا کنیم تا پس از مطالعه متن بتوانید بهترین سایت را داشته باشید و در میان رقبا بهترین رتبه را به دست آورید.

سئو درون صفحه ای به چه معناست؟

سئو on page به معنای انجام کارهایی است که در طی آن سایت شما از لحاظ سرعت و امنیت، دسترسی و وجود مطالبی که قابل فهم توسط موتورهای جستجو هستند می شود. در صورتی که سئو درون سایت شما به خوبی انجام داده شود، می توانید به بهینه سازی off page سایت خود بپردازید و در نهایت می توانید سایتی داشته باشید که همیشه در دسترس کاربرانی است که به دنبال سایت شما هستند. در ادامه شما را با بهترین روش های سئو درون صفحه ای آشنا می کنیم. همانطور که در شکل زیر ملاحظه می کنید، انجام بهینه سازی سایت باید در تمامی بخش های سایت انجام داده شود.

سئو درون صفحه ای

انتخاب کلمه کلیدی

در صورتی که در زمینه خاصی تجارت می کنید باید کلمه کلیدی را انتخاب کنید که بیشترین شباهت را به موضوع سایت تجاری شما داشته باشد. انتخاب کلمه کلیدی اصلا ساده نیست و باید دقت زیادی را در انجام آن در نظر داشت. بهتر است برای انتخاب کلمه کلیدی سایت از ابزارهایی مانند گوگل کیبورد استفاده کنید که این راه باعث می شود بر اساس بیشترین میزان سرچ در این موتور جستجو کلمه کلیدی خود را انتخاب کرده و بر اساس آن اقدام به تولید محتوا کنید. بهتر است چگالی کلمه کلیدی اصلی سایت شما در تمامی محتوا احساس شود که در این مورد در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

سئو درون صفحه ای

انتخاب عنوان

هر مطلبی که در سایت شما پست می شود اعم از مطلب، عکس، فیلم و غیره نیاز به یک عنوان دارد که به مخاطب نشان داده شود و بر اساس جذابیت آن وارد سایت شما می شود. البته در صورتی که بخواهید سئو کردن سایت خود را به بهترین نحو انجام دهید بهتر است در متن عنوان شما کلمه کلیدی استفاده شود. این کار باعث می شود تا بهینه سازی سایت شما به بهترین نحو انجام داده شده و پست رتبه مناسبی را برای نشان داده شدن به کاربران بگیرد.

سئو درون صفحه ای

URL

هر پست و هر صفحه ای از سایت شما دارای یک URL می باشد. قسمتی از لینک سایت شما بهتر است به قرار گرفتن کلمه کلیدی اختصاص پیدا کند. در صورتی که لینک شما به صفحه های خراب یا ناقص هدایت شوند شما در واقع سئوی سیاه انجام داده اید و این به معنای آن است که سایت شما رتبه خوبی نخواهد گرفت. برای قرار دادن کلمه کلیدی در URL میتوانید از ابزارهای ویرایش لینک استفاده کنید و یا خودتان در صورتی که دانش کد نویسی داشته باشید می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. البته در بیشتر ویرایشگرهای صفحه HTML که در بازار وجود دارد عنوان به صورت کامل در لینک قرار داده می شود و در صورتی که کلمه کلیدی شما در عنوان وجود داشته باشد ممکن است درون URL نیز کپی شود.

سئو درون صفحه ای

محتوا نویسی

تولید محتوا یا همان محتوا نویسی را می توان به عنوان مهم ترین رکن در بهینه سازی درون پیج دانست که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و موتورهای جستجو بیشترین اهمیت را به آن می دهند. محتوایی بنویسید که همانطور که گفته شد برای موتورهای جستجو کاملا قابل فهم باشد و همچنین کاربر بتواند آن را درک کند. حتما باید تمامی کلمات کلیدی مدنظر خودتان در متن استفاده کنید و اگر خودتان دانش زیادی در زمینه تولید محتوا مناسب برای وب سایت با قوانین سئو ندارید می توانید از وبلاگ نویس ها استفاده کنید چرا که تولید محتوا یا محتوانویسی دارای اهمیت بسیار زیادی در افزایش بهینه سازی سایت را دارا می باشد. همچنین قوانین تولید محتوا به صورت سئو روز به روز در حال پیشرفت هستند و باید از محتوای دست اول و استاندارد برای بهینه سازی سایت خود استفاده نمایید.

سئو درون صفحه ای

ALT و TAG برای عکس ها

آخرین نکته ای که در زمینه راهکارهای سئو می توان توضیح داد، ALT و TAG گذاشتن بر روی عکس ها می باشد. در صورتی که این کار را برای عکس ها انجام دهید، سایت شما در قسمت جستجوی عکس های موتورهای جستجو رتبه های بهتری کسب می کند و امکان اینکه کاربر بتواند به سایت شما وارد شود بالاتر است. بهتر است توجه داشته باشید که آلت و تگ بهتر است به صورت یکنام گذاشته شوند و حتما در آنها از کلمات کلیدی مورد استفاده در محتوا استفاده شود. تمامی این راهکارهایی که در این بخش به شما گفته شد اهمیت بسیار زیادی در افزایش بهینه سازی درونی سایت شما خواهد داشت و سئو درون صفحه ای شما را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

سئو درون صفحه ای

نتیجه گیری

همه روزه استانداردهای جدیدی در مورد موتورهای جستجو برای بهینه سازی سایت ها ارائه داده می شود که می توان با رعایت کردن آنها به رتبه های بهتری دست پیدا کرد و در نتیجه در میان رقبا بهترین نتیجه را گرفت. چند نمونه از مهمترین کارهایی که برای سئو درون صفحه ای ارائه شده است را برای شما دادیم که بیشترین بازده را می تواند برای شما داشته باشد. سئو درون صفحه ای می تواند کسب و کار شما را دگرگون کرده و شما را به عنوان یکی از موفق ترین سایت هایی معرفی کند که در زمینه کسب و کار اینترنتی فعالیت می کنید. سئو درون صفحه ای باید به صورت اصولی و توسط کسانی انجام داده شود که به آن به خوبی مسلط باشند گرچه آموزش دیدن آن هم زیاد سخت نیست و می توانید به راحتی سئو درون صفحه ای را خودتان پیاده سازی نمایید. البته بسیاری از روش های دیگری از بهینه سازی درون سایت وجود دارد که از اهمیت کمتری برخوردارند ولی در صورتی که به آنها توجه شود می توان گفت که تاثیر بسیار زیادی در بهینه سازی و موفقیت سایت شما داشته باشند.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام