بهبود سئو سایت از طریق بررسی وضعیت سئو سایت های رقیب

بررسی وضعیت سئو

شاید برایتان پیش آمده باشد که پس از بررسی وضعیت سئو سایت خود دست به هر کاری می زنید تا بتوانید وضعیت سئو سایت خود را بهبود ببخشید، اما متأسفانه هر تلاشی که در راستای بررسی و بهبود سئو سایت خود انجام می دهید، بی نتیجه می ماند و موتورهای جستجو هیچ بهبودی را در سئو سایت شما نشان نمی دهند؛ اما شاید در بررسی سئو سایت خود و وضعیت سئو آن در موتورهای جستجو دچار اشتباهاتی شده باشید و یا ممکن است در این بررسی، رتبه بالای سئو در سایت های رقیب سبب کاهش رتبه سایت شما شده باشد. از آنجایی که رقابت در رتبه  بندی سئو امری بسیار پیچیده است؛ لذا حتماً برای موفقیت در این رقابت باید به طور دائم و پیوسته به بررسی سئو سایت دیگر رقیبان در موتورهای جستجوگر پرداخت. شاید رتبه بد سایت شما به خاطر سئو بهتر رقبا و پیچیدگی‌های این رقابت باشد.

اهمیت بررسی سئو سایت های رقیب

برای گرفتن جایگاه در موتورهای جستجو و بهبود سئو سایت خود باید حتماً به بررسی سئو سایت های رقیب بپردازید. بررسی سئو سایت های رقیب در مواقعی که رقابت شدید است بسیار اهمیت دارد اما حتی اگر رقابت زیادی در میان سایت شما و سایت های رقبا وجود ندارد؛ باز هم بررسی وضعیت سئو سایت رقبا و بهره گیری از جنبه های مثبت و موفقیت آمیز سایت های رقیب و یا جنبه های منفی که سبب شکست سایت رقیب و از دست دادن رتبه سایت می شود می تواند در بهبود وضعیت سایت شما تأثیر بسزایی داشته باشد. از این رو بررسی وضعیت سئو سایت رقبا یکی از امور مهم و اساسی در کسب رتبه سئو سایت شما می باشد. به همین دلیل در این بخش به بررسی وضعیت سئو سایت های رقیب در طی ۷ مرحله می پردازیم و هر مرحله را به صورت جداگانه آموزش می دهیم.

بررسی وضعیت سئو

شناخت رقبا، مرحله اول بررسی وضعیت سئو سایت های رقیب

یکی از اصول مهم و حیاتی در بررسی وضعیت سئو رقبا شناخت صحیح رقبا در زمینه کاری شما در دنیای مجازی است؛ چرا که بدون شناخت رقبا امکان بررسی وضعیت سئو رقبا امکان پذیر نمی باشد. شاید در برخی موارد شناخت رقبا و بررسی سئو سایت آن ها کاری بسیار آسان باشد اما گاهی اوقات شناخت رقبای رده اول و اصلی به آسانی امکان پذیر نخواهد بود و نیاز به تخصص و تبحر خاص دارد. برای شناخت سایت های رقیب در زمینه کاری تان کافی است که بدانید رقبای اصلی شما در واقع سایت هایی هستند که در زمینه کلمات کلیدی اصلی و نتایج جستجوی گوگل رتبه خوبی دارند و یا از طریق عبارت های کلیدی چند کلمه ای توانسته اند جایگاه خوبی در گوگل کسب کنند و با شما به رقابت بپردازند. قطعاً یافتن تمامی رقبای خود و لیست کردن آن ها کاری غیر ممکن و دشوار است؛ از این رو بهتر است پس از جستجوی کلمات کلیدی و مهم در گوگل سایت هایی را که در رتبه های بالا قرار گرفته اند رقبای اصلی خود بدانید و به بررسی وضعیت سئو این سایت ها بپردازید.

بررسی وضعیت سئو
SEO magnet

مشاهده و بررسی سایت رقبا، مرحله دوم بررسی وضعیت سئو سایت های رقیب

بعد از پیدا کردن سایت های رقیب اصلی، بهتر است لیستی از آن ها تهیه کنید و سپس به بررسی وضعیت سئو آن ها بپردازید. دقت کنید که در این مرحله باید به موارد مهم و گوناگونی توجه کنید، از جمله این موارد می توان به امور ذیل اشاره نمود:

بررسی ظاهر سایت های رقیب و نحوه طراحی آن ها که آیا طراحی خوبی دارد یا خیر؟

بررسی حجم و میزان محتوای تولید شده در سایت های رقیب

بررسی و ارزیابی محتوای سایت از نظر کیفیت

بررسی این امر که آیا از آدرس دهی پویا استفاده می کنند یا خیر؟

با توجه به بررسی این امور و بررسی این موارد در سایت های رقیب می توانید به میزان عملکرد رقبای خود پی ببرید و بدانید که تا چه اندازه توانسته اند به صورت حرفه ای و تخصصی به کسب رتبه در گوگل بپردازند و تا چه اندازه محتوای سایت خود را مطابق با کاراکترهای مورد تأیید گوگل پیش برده اند.

بررسی وضعیت سئو

بررسی کلمات کلیدی، مرحله سوم بررسی وضعیت سئو رقبا

شاید به جرأت بتوان گفت که کلمات کلیدی مهم ترین عامل موفقیت برای کسب رتبه در موترهای جستجو است. به همین دلیل اگر در سایت های رقیب از کلمات کلیدی مناسب و پر کاربرد استفاده شده باشد، قطعاً رتبه بهتری را در نتایج جستجو کسب نموده اند. در صورتیکه برای بررسی وضعیت سئو رقبا به مشکل برخوردید و نتوانستید کلمات کلیدی را به خوبی بیابید می توانید از طریق بررسی محتوای سایت رقبا به کاربرد کلمات کلیدی پی ببرید.

یکی دیگر از روش های بررسی کلمات کلیدی در سایت های رقیب استفاده از Website Keyword Suggestion است. با استفاده از این روش می توانید تمامی کلماتی را که در کسب رتبه سایت مورد نظرتان مؤثر بوده است، بیابید و حتی می توانید در طی بررسی وضعیت سئو سایت های رقیب از طریق Website Keyword Suggestion کلمات کلیدی مهمی را بیابید که شاید هیچ گاه به ذهن شما خطور نکرده باشد و از این طریق به بهبود وضعیت سئو سایت خود کمک شایانی بکنید.

یکی دیگر از خدماتی که Keyword Density Cloud می تواند به شما ارائه بدهد، محاسبه تراکم کلمات کلیدی در محتوای سایت های رقیب است که این امر می تواند به بهبود وضعیت سئو سایت شما کمک شایانی بکند. در این میان می توانید به محل قرارگیری کلمات کلیدی، نحوه کاربرد تگ های متا، عناوین صفحه، تگ تصاویر یا آدرس صفحات بپردازید.

بررسی وضعیت سئو

لینک‌های ورودی، مرحله چهارم بررسی وضعیت سئو رقبا

بک لینک ها یا همان لینک های ورودی در سایت ها به عنوان فاکتوری اصلی در بهینه سازی سایت و بهبود وضعیت سئو سایت مؤثر است. از این رو یکی از مهم ترین موارد در بررسی سئو سایت رقبا، بررسی لینک های ورودی است. برای کسب رمز موفقیت در زمینه بهینه سازی سئو سایت خود سعی کنید مبدأ لینک‌ها، تعداد آن ها و متن مورد استفاده در بک لینک سایت های رقیب را به دست آورید. از آنجایی که بررسی لینک های ورودی سایت های رقیب می تواند به شما ایده های جالبی در زمینه بهینه سازی سایتتان بدهد به شما توصیه می کنیم از ابزارهای رایگانی مانند Open Site Explorer برای بررسی بک لینک های سایت های رقیب استفاده کنید.

بررسی وضعیت سئو

دیگر عوامل موثر در سئو، مرحله پنجم بررسی وضعیت سئو سایت های رقیب

هر چند که برای بهبود وضعیت سئو سایت خود، بررسی کلمات کلیدی و لینک های ورودی سایت های رقیب از اهمیت بسیاری برخوردار است، اما کفایت نمی کند و بررسی رتبه الکسای سایت های رقیب، رنگ گوگل و همچنین بررسی عملکرد سایت های رقیب در دیگر موتورهای جستجو از جمله Yahoo و Bing نیز می تواند از دیگر موارد مهم در بررسی سایت های رقیب باشد. تعداد صفحات ایندکس شده از سایت رقیب توسط موتورهای جستجو نیز از دیگر موارد مهم است که حتماً باید در بررسی وضعیت سئو سایت های رقیب نیز بررسی شود.

اهمیت شبکه‌های اجتماعی، مرحله ششم بررسی سئو رقبا

یکی از راه های مهم برای افزایش هر چه بیشتر ورود کاربران به سایت ها، شبکه های اجتماعی می باشند که نقش مهمی را در این زمینه ایفا می کنند. یافتن شبکه های اجتماعی مورد استفاده رقبای خود از جمله Instagram ، Telegram و LinkedIn و آشنایی با نحوه فعالیتشان در این شبکه ها می تواند کمک شایانی به شما در بهبود وضعیت سئو ساییتان داشته باشد.

بررسی وضعیت سئو

ارزیابی نوع تبلیغات، مرحله هفتم بررسی وضعیت سئو سایت های رقیب

در زمینه بررسی وضعیت سئو سایت های رقیب خوب است بدانید که برخی از رقبا به جای استفاده از سئو و ورود مستقیم کاربران از طریق موتورهای جستجو به سایتشان از تبلیغات مناسبی د این زمینه برای ورود آسان تر و هر چه بیشتر کاربرانشان به سایت های خود استفاده می کنند. تبلیغات کلیکی از جمله روش های رایج تبلیغات در این زمینه است که می توانید با استفاده از Google Keyword Planner و دیگر ابزارهای گوگل میزان رقابت دیگر سایت ها و نحوه عملکرد آن ها را مورد بررسی قرار دهید.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام