تاثیر امنیت سایت بر سئو سایت چیست

دو کلمه امنیت و سئو همیشه در کنار هم بوده و هستند و شما نمی توانید انتطار داشته باشید که سایتی با امنیت ضعیف، دارای بازدیدکنندگان و ترافیک بالایی باشد. در واقع تاثیر امنیت سایت بر سئو برای همه سایت ها امری اجتناب ناپذیر است و نیاز است تا افراد پیش از اینکه بر روی سئو سایت خود تمرکز کنند، ابتدا امنیت آن را فراهم کرده و سپس در کنار امنیت بر روی امر سئو نیز تمرکز داشته باشند.

امنیت سایت

امنیت سایت در واقع به همه فعالیت هایی اشاره دارند که باعث بالا رفتن امنیت سایت شده و راه های نفوذ به سایت را به حداقل رسانده و می بندد. در واقع سایتی که دارای امنیت بالاتری باشد، باعث می شود تا کاربران و مشتریان به آن بیشتر اعتماد کرده و همین باعث می شود تا ترافیک سایت و بازدیدکنندگان آن بیشتر شود و همین باعث موفقیت در کسب و کار می شود. بنابراین امینت سایت یکی از کارهای بسیار حیاتی برای نگه داشتن یک سایت است زیرا حملات برخی از هکرها باعث به وجود آمدن خسارات جبران ناپذیری به سایت شده و حتی گاهی باعث از کار افتادن وب سایت می شود.

 تاثیر امنیت سایت بر سئو

تاثیر امنیت سایت بر سئو

سوالی که برای بسیاری از افراد مطرح می شود این است که تاثیر امنیت سایت بر سئو چقدر است و آیا حمله به یک سایت باعث کم شدن اعتبار و ارزش آن سایت در ارزیابی گوگل می شود یا خیر؟ در واقع باید گفت که میزان امنیت یک وب سایت باید قوی و عالی باشد تا سایت غیر قابل نفوذ باشد، تاثیر امنیت سایت بر سئو در اینجا نقش زیادی ندارد اما هنگامی که امنیت سایت شما ضعیف باشد و حفره های امنیتی در آن زیاد باشند، باعث می شود تا تاثیر امنیت سایت بر سئو در اینجا مطرح شده و سئوی سایت به شدت افت پیدا کند.

 تاثیر امنیت سایت بر سئو

SSL و تاثیر آن بر امنیت و سئو سایت

در امتیاز گذاری گوگل صفحاتی که به صورت HTTPS هستند، دارای امتیاز بیشتری هم از لحاظ امنیتی و هم از لحاظ سئو هستند. در واقع SSL یک گواهینامه امنیتی است که باعث می شود تا سئوی سایت شما بالاتر رفته و اینجاست که تاثیر امنیت سایت بر سئو مشخص می شود. برای استفاده از SSLدر وب سایت تان باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • اگر سایت شما از ابتدا دارای SSL نبوده است، شما باید همه صفحات HTTP قبلی خود را به صورت ۳۰۱ به صفحات HTTPS تغییر دهید.
  • سعی کنید از SSL که به صورت رایگان است استفاده نکنید و این گواهینامه را حتما خریداری کنید.

 تاثیر امنیت سایت بر سئو

تاثیر امنیت سایت بر سئو برای چه سایت هایی است؟

شاید برخی از افراد این تفکر را داشته باشند که فقط سایت های بزرگ و معتبر مورد حمله قرار می گیرند و سایت های کوچک تر کمتر در خطر حمله قرار دارند. اما این تصور کاملا اشتباه است و تمامی سایت ها در معرض حمله هکرها قرار دارند. البته اگر سایتی مربوط به یکی از برندهای معتبر و شناخته شده باشد، قاعدتا بیشتر در معرض دید بوده و احتمال حمله نیز به آن بیشتر است اما این بدان معنی نیست که بقیه ی سایت های کوچکتر، از خطر حمله به دور هستند. بنابراین سعی کنید که امنیت سایت خود را بالاتر برده و بر روی آن کار کنید تا هم امنیت سایت بالاتر رفته و هم سئوی سایت نیز قوی تر باشد.

 تاثیر امنیت سایت بر سئو

پلاگین ها و تاثیر آن بر امنیت و سئو سایت

پلاگین ها یکی از خطرناک ترین معضلاتی هستند که می توانند امنیت سایت را دچار اختلال نمایند. بنابراین پیش از استفاده از پلاگین اسکریپت ها حتما آن را مورد بررسی قرار داده و سپس آن را داخل سایت استفاده کنید. پلایگین های داخل ورد پرس امن هستند و به راحتی می توان از آنها استفاده کرد. شما می توانید نام پلاگین را در گوگل جست و جو کنید، اگر این پلاگین سابقه ی هک شدن داشته باشد در گوگل نمایش داده می شود.

 تاثیر امنیت سایت بر سئو

بالا بردن امنیت سایت

حال که از تاثیر امنیت سایت بر سئو اطلاع پیدا کردید، بهتر است هر چه سریع تر امنیت سایت خود را بیشتر کنید. با بیشتر شدن امنیت سایت می توانید از قسمت مثبت تاثیر امنیت سایت بر سئو استفاده کنید.

  • یکی از مهمترین مسائلی که باعث بالا رفتن امنیت سایت و در پی آن باعث بهتر شدن سئوی سایت شما می شود، استفاده از هاست های معتبر است. حتما از هاست معتبر برای سایت خود دامنه تهیه کنید.
  • از کدها و افزونه های نامعتبر و ناشناس به هیچ عنوان استفاده نکنید زیرا ممکن است امنیت سایت شما را به خطر بیاندازند.
  • از سیستم های معتبر مدیریت محتوا برای کار خود استفاده کنید.
  • امنیت سایت امری همیشگی است و شما همیشه باید آن را بررسی کنید. اگر خودتان نمی توانید این کار را پیگیری کنید، می توانید از افراد متخصص برای اینکار استفاده کنید.
  • سعی کنید خیلی کم از دامنه ir استفاده کنید و در صورت نیاز دامنه های دیگر را خریداری کنید.
  • حتما از گواهینامه SSL برای سایت خود استفاده کنید و امنیت صفحات خود را تضمین نمایید.
  • همیشه افزونه ها و قالب های سایت خود را بروز رسانی کنید.

 تاثیر امنیت سایت بر سئو

حملات معمول به وب سایت ها

طبق آمارها، هر روز سایت ها به طور میانگین مورد ۵۸ حمله قرار می گیرند و اینجاست که تاثیر امنیت سایت بر سئو مشخص می شود. در بسیاری از این نوع حملات نیز خود صاحب سایت متوجه این حملات نمی شود.

  • لیست سیاه: یکی از مشکلاتی که به هنگام حمله به سایت ها، گریبان گیر آن ها می شود این است که سایت در لیست سیاه قرار می گیرد. حتی اگر سایت شما در لیست سیاه هم قرار نگیرد، این حملات باعث می شوند که سئوی سایت تحت تأثیر منفی قرار گیرد. بنابراین باید از فعالیت بد افزارها بر روی وب سایت خود جلوگیری نمایید.
  • خطاهای کراول: ربات ها یکی از مهمترین چیزهایی هستند که باعث افزایش بازدید سایت شما می شوند. اما همه ربات ها خوب نیستند و برخی از آن ها بد افزار هستند و باعث می شوند تا کراول گوگل نتوانند سایت شما کراول کرده و همین امر باعث پایین آمدن رتبه ی سایت شما می شود.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام