تاثیر تگ توضیحات متا در میزان رتبه سایت

توضیحات متا

به جملات کوتاه شده از محتوای سایت، توضیحات متا گفته می‌شود. نکته مهم در رابطه با این تگ‌ها این است که اولین برخورد کاربر با سایت موردنظر از طریق این عبارت انجام می‌شود.

از توضیحات متا چه می‌دانید؟

توضیحات متا در میان انواع مختلفی از متا تگ‌ها از اهمیت ویژه و خاصی برخوردار هستند و به نوشته‌های کوتاه شده در زیر لینک آبی‌رنگ گوگل گفته می‌شود. در رابطه با مفهوم این عبارت این‌چنین می‌توان عنوان نمود که موتورهای جست‌وجو برای اینکه بتوانند درک بالاتری از سایت شما داشته باشند خلاصه‌ای از محتوای ارائه‌شده در سایت البته به‌صورت مخفی و پنهانی از دید کاربر توسط این تگ‌ها به آن‌ها ارائه می‌شود.

 در مفهوم کلی این تگ‌ها به چکیده و خلاصه محتوای قرار داده‌شده در سایت اطلاق می‌شوند. با توجه به اظهارات گوگل تأثیرات توضیحات متا در میزان رتبه سایت شما به‌صورت غیرمستقیم خواهد بود؛ بنابراین می‌توان این‌طور بیان کرد که این تگ‌ها در میزان رتبه سایت شما تأثیرگذار هستند البته نه به‌صورت مستقیم. شما در این نوع از تگ‌ها با ستاره‌های مختلفی که مرتبط با نویسنده، لینک‌های موجود در سایت، نوع رتبه و چندین مورد دیگر است روبه‌رو می‌شوید. در مفهوم کلی می‌توان اشاره کرد که نوشتن این نوع از تگ‌ها یک هنر است که در ادامه بیشتر در رابطه با این موضوع سخن خواهیم گفت.

توضیحات متا

توضیحات متا چه میزان اهمیت دارد

در برخی از موارد این سؤال مطرح می‌شود که چرا این تگ‌ها در میزان رتبه سایت اهمیت فراوانی دارند و چرا گوگل به آن‌ها توجه خاصی دارد؟ در پاسخ باید این‌گونه بیان کنیم که تگ توضیحات متا در زمان جست‌وجو از مواردی است که کاملاً دیده‌شده و برای کاربرانی که در حال جست‌وجو می‌باشند قابل‌رؤیت می‌باشد. درواقع تصور کنید کاربر در زمان جست‌وجوی عبارت موردنظر با چندین سایت مواجه می‌شود که در اولین برخورد، این تگ در کنار عنوان سایت در مقابل چشمان مخاطب قرار می‌گیرد و کیفیت آن تأثیر به سزایی در جذب کاربر در اولین برخورد خواهد داشت.

هرچه کاربران زیادی به کلیک کردن سایت شما بپردازند درواقع CRT یا همان نرخ کلیک شما بالا رفته و این در میزان رتبه بدی سایت شما تأثیرات فراوانی خواهد داشت. البته فراموش نکنید که می‌بایست کیفیت و محتوای توضیحات متای شما با آنچه در سایت قرار داده‌اید یکسان باشد. درصورتی‌که یک کاربر با کیفیت این تگ وارد سایت شود و با محتوایی ناهمگون با آن روبه‌رو شود سایت شما را ترک نموده و این ازنظر گوگل یک امتیاز منفی برای رتبه‌بندی سایت شما تلقی خواهد شد.

توضیحات متا

نگارش توضیحات متا یک هنر است

از مهم‌ترین مواردی که در زمان نوشتن توضیحات متا باید به آن توجه شود، نگارش کوتاه ولی درعین‌حال جذاب است. برای اینکه بتوان نوشتار مناسب و باکیفیتی را ارائه داد می‌بایست به چند نکته کلیدی و مهم توجه نمود. اول اینکه سعی کنید محتوای کاملاً جدید و منحصربه‌فرد برای جلب نظر گول تهیه کنید. خاص و یکتا بودن از مهم‌ترین مواردی است که موتورهای جست‌وجو در پی آن هستند. در وهله دوم توضیحات تکمیلی در رابطه با محصول ارائه‌دهنده خود برای جذب مخاطب و مشتری نگارش کنید.

از تخفیف و همچنین امتیازات بالا برای نظر کاربران استفاده کنید. در وهله سوم که بسیار مهم و کلیدی می‌باشد انتخاب کلمات کلیدی مناسب و هم‌ردیف با نظر کاربر می‌باشد. سعی کنید آنچه در ذهن فرد جست‌وجو کننده خواهد آمد را در نگارش خود استفاده کنید تا از این طریق رتبه و موقعیت سایت خود را با عبارات جست‌وجو شده ارتقا دهید؛ بنابراین با در نظر گرفتن تمامی نقاط ارائه‌شده در میزان محدود کاراکتر توضیحات متای خود، آن را زیرکانه و هنرمندانه نگارش کنید.

توضیحات متا

اهمیت تعداد کاراکتر و کلمات کلیدی در توضیحات متا

همان‌طور که در بخش قبلی در رابطه با هنر نوشتن این تگ اطلاعات مختصری دادیم به این موضوع پرداختیم که نوشتن محتوایی خاص و جذاب ازنظر گوگل بسیار مهم و باارزش خواهد بود؛ اما چه میزان کاراکتر برای نوشتار این تگ مجاز بوده و مهم است. در چند وقت پیش گوگل برای توضیحات متا تعداد کاراکتر مجازی را تعیین کرده بود و می‌بایست این تعداد از ۱۵۰ کاراکتر کمتر و از ۱۷۰ کاراکتر بیشتر نمی‌شد.

 اما اخیراً این محدودیت برای نویسندگان سایت برداشته‌شده و میزان مجار به ۳۲۰ کاراکتر افزایش‌یافته است؛ اما در رابطه با کلمات کلیدی بهترین فرصت برای بهینه شدن سایت استفاده از کلمات کلیدی در این تگ می‌باشد، چراکه بیشترین برخورد از سوی کاربران در حال جست‌وجو را خواهد داشت. نکته مهم دیگر در استفاده کردن از این دسته کلمات این است که توصیه می‌شود برای بهینه کردن از یک تا دو کلمه کلیدی در تگ متا استفاده شود تا بیشترین تأثیرات را در رتبه سایت شما داشته باشد.

توضیحات متا

جذب مخاطب با توضیحات متای باکیفیت

یکی از رازهای موفقیت سایت‌های پربیننده و پر مخاطب استفاده از الفاظی جذاب در نگارش توضیحات متا می‌باشد. به‌عنوان‌مثال برخی از آژانس‌های مسافرتی برای جذب تعداد بیشتری از مشتری‌ها در عنوان تگ متای خود از تخفیفات بالا در ارائه انواع تور مسافرتی استفاده می‌کنند، مانند تور لحظه آخری، تور ارزان و از این دسته عبارت‌ها؛ بنابراین اولین برخوردی که یک مشتری با این سایت مسافرتی خواهد داشت در رابطه با تخفیفات چشم‌گیر آن‌هاست.

توصیه می‌شود برای بالا بردن میزان مخاطب و یا نرخ کلیک سایت خود از عبارت‌های تازه و استفاده‌نشده که به‌سرعت در نظر بیننده به‌عنوان یک امتیاز بزرگ برای او تلقی می‌شود، استفاده نمایید. البته فراموش نکنید که اغراق و دروغ را کنار گذاشته و واقعیت‌ها را با لفظی جذاب برای جلب‌توجه مخاطب استفاده نمایید.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام