تصاویر بهترین ابزار برای تولید محتوا و بهبود آن

تصاویر در تولید محتوا

تولید محتوا برای تمام سایت ها و استارت آپ ها و تولیدکنندگان بسیار با اهمیت است. یکی از موارد در این زمینه، اهمیت تصاویر در تولید محتوا است. تصاویر محتوا باید به گونه ای باشند که بتوانند مفهومی دقیق یا نسبی را به مخاطب داده و موضوع یا مفهوم را در ذهن وی ثبت کنند.

تولید محتوا

ایجاد مطلبی تک یا چند رسانه ای و ایجاد شرایط شناخت یک فعالیت، خدمات یا محصولاتی ناشناخته با استفاده از متن، تصویر، صوت و … را تولید محتوا می گویند. این مسأله باعث می شود تا سایت ها بازدید بیشتری داشته و مخاطبین ارتباط بیشتری با سایت برقرار نمایند. یکی از مسائل با اهمیت ایجاد محتوای مناسب با کسب و کار است. تولید محتوا به صورت های مختلف انجام می شود و در آن از ابزارهای مختلفی استفاده می شود. در ادامه به آشنایی بیشتر با ابزارها یا همان اجزای یک محتوا می پردازیم.

ابزار تولید محتوا

  • متن

محتوای متنی اکثرا در سایت ها و شبکه های اجتماعی استفاده می شود. این متن ها ممکن است با توجه به موضوع کوتاه یا بلند باشد.

  • صوت

تأثیرگذاری صوت بر هیچکس پوشیده نیست. پادکست ها می تواند در صورت شنیده شدن تأثیر زیادی روی مخاطبان خود بگذارد.

  • فیلم

با استفاده از فیلم می توان اطلاعات فراوانی را به مخاطب داد. فیلم ها با محتواهای آموزشی، تبلیغاتی و… ساخته شده و در فضاهای مختلف انتشار می یابد.

  • تصویر

شاید تأثیرگذارترین ابزار در تولید محتوا، عکس باشد. عکس ها ساده، جذاب و تأثیرگذار هستند. برای دیدن عکس، مخاطب زمان زیادی را نیاز نیست صرف کند، در صورتی که در فیلم و نوشته نیاز به صرف زمان است. از دیگر تأثیرات تصاویر در تولید محتوا می توان به تأثیر حتی در یک قاب اشاره کرد. گاهی اوقات یک تصویر می تواند حرف های بیشتری از یک نوشته داشته باشد.

تصاویر در تولید محتوا

تأثیر تصاویر در تولید محتوا

تأثیر دیگر تصاویر در تولید محتوا، ماندگاری در ذهن مخاطب است. معمولاً در صورتی که یک عکس تأثیرگذاری داشته باشد، در ذهن مخاطب ماندگار شده و با دیدن آن به یاد محتوای آن می افتد. حتی در برخی اوقات یک تصویر می تواند برداشتی از کل یک نوشته یا محتوا باشد و تمامی آن را در خود خلاصه کرده باشد. تصاویر در تولید محتوا می تواند مخاطبان را به تعامل با خود وادار نمایند. تصاویر مرتبط و مناسب می تواند باعث بیشتر دیده شدن محتوای تولید شده شوند.

گاهی اوقات تصاویر در تولید محتوا می توانند نقش ادویه در غذا را داشته باشد. مخاطب زمانیکه با تصویر رو به رو می شود استراحت کرده، آرامش بصری گرفته و راغب به شنیدن و خواندن ادامه مطلب می شود. از دوران قدیم برای تأثیرگذار و جذاب تر کردن مطالب از تصاویر استفاده می شد.

در کتاب ها، تعلیمات، نقالی ها و… اکثر اطلاعاتی که در ذهن ذخیره می گردد، مجموعه ای از تصاویر است و همین امر می تواند نشان دهنده ی اهمیت استفاده از تصاویر باشد. از مواردی که در تأثیرات تصاویر در تولید محتوا نقش مهمی ایفا می کند، انتخاب تصویر مناسب با موضوع است. انتخاب نادرست عکس می تواند علاوه بر از بین بردن تأثیر مناسب روی مخاطب، باعث سردرگمی و بی اعتمادی وی گردد. تصویر مناسبی که برای موضوع انتخاب شده باشد، روی ضمیر ناخودآگاه تأثیر گذاشته و باعث می شود ماندگاری آن بیشتر گردد.

تصاویر در تولید محتوا

تعداد تصاویر در تولید محتوا

تعداد تصاویر در نوشته با توجه به موضوع و البته حجم آن متفاوت است. معمولاً برای نوشته های ۵۰۰ تا ۷۰۰ کلمه بین ۲ تا ۳ تصویر مناسب است. به همین نسبت تعداد تصاویر مورد نیاز با توجه به تعداد کلمات مقاله افزایش می یابد.

انتخاب تصاویر در تولید محتوا

برای انتخاب بهترین تصویر، باید علاوه بر آشنایی با موضوع، گستره ی بزرگی از تصاویر مختلف را رصد کرده و بهترین آن را انتخاب نمود. استفاده از تصاویری که در گوگل سرچ می شود می تواند باعث کاهش ارزش محتوای تولید شده باشد. بسیاری از تصاویری که در این موتور جستجوگر وجود دارد، دارای قانون کپی رایت هستند. بهتر است از سایت هایی که عکس های خام و بدون حق امتیاز را منتشر می کنند، استفاده نمایید.

یکی دیگر از موارد با اهمیت تصاویر در تولید محتوا، نامگذاری آن می باشد. انتخاب نام صحیح و البته نحوه ی صحیح نامگذاری می تواند تأثیر هر چه بیشتری داشته باشد. این امر باعث حرفه ای تر شدن محتوا می گردد.

مورد دیگر، حجم تصاویر در تولید محتوا است. حجم تصاویر باید به گونه ای باشد که صفحه زیر ۴ ثانیه باز شود. این امر باعث بیشتر دیده شدن سایت و محبوب تر شدن آن می گردد. هر چه تولیدکننده ی محتوا بیشتر با عکاسی، فوتوشاپ، رنگ و سایر موارد آشنا باشد، می تواند بهترین بهره را از این موضوع ببرد.

تصاویر در تولید محتوا

اگر می خواهید بیشتر درباره اهمیت تولید محتوا بدانید، مقاله ای با همین موضوع را در وبسایت آریافن مطالعه کنید: اهمیت تولید محتوا

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام