تقویم محتوایی راهی برای تولید محتوای منظم سئو شده

تقویم محتوایی

تولید محتوا بر اساس تقویم محتوایی می‌تواند به صورت برنامه ریزی شده و مرتب انجام شود. داشتن یک برنامه ریزی منظم جهت تولید محتوا موجب تأثیر بیشتر مطلب شده و در عین حال مطلبی از قلم نخواهد افتاد. تقویم محتوایی را بر اساس دسته بندی موضوعی می‌توانید تدوین کنید و روزانه طبق آن عمل کنید. با داشتن محتوای مناسب می‌توانید به بهینه شدن وب سایت خود کمک کرده و در صدر نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرید.

تقویم محتوایی

هر سایتی برای موفقیت در رتبه بندی و بهینه سازی خود باید به تولید محتوای سئو شده بپردازد. پس از بررسی و تصمیم راجع به چگونگی ساخت محتوا و نوع آن اعم از مقاله، فیلم و غیره باید به تولید محتوای سایت پرداخت. بهتر است ابتدا یک تقویم محتوایی برای سایت خود تدوین کنید و بر اساس آن قدم به قدم با دید باز و با در نظر گرفتن همه جوانب پیش بروید. باید در نظر داشته باشید که چه محتوایی مخاطبان بیشتری را جذب می‌کند، سپس اقدام به تولید آن کنید. در تقویم محتوایی تعیین می‌شود چه محتوایی، به چه شیوه‌ای تهیه شود و چه زمانی و از چه طریقی به دست مخاطبان برسد. در تقویم محتوایی باید مشخص کنید که بر روی چه موضوعی باید کار کنید و برای زمان بندی انتشار محتوا و رسانه اشتراک گذاری تصمیم گیری کنید. بنابراین ابتدا باید استراتژی خود در راستای تولید محتوا را با دقت تدوین کنید.

تقویم محتوایی

چگونه تقویم محتوایی ایجاد کنیم؟

در ابتدا باید از ابزاری مانند اکسل برای پیاده سازی طرح تقویم محتوایی استفاده کنید. سپس اهداف خود از تدوین این تقویم با در نظر گرفتن مطالب سایت مشخص کنید. در این تقویم باید بازه‌های یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه و … را برای تولید محتوای سئو شده در نظر بگیرید. سپس اهداف بازاریابی خود را مشخص کنید و با در نظر گرفتن مخاطبان خود اقدام به توسعه تقویم تولید محتوای خود نمایید.

با توجه به این تقویم باید در روزهای تقویم اقدامات مندرج را انجام دهید. فعالیت‌هایی مانند تولید و انتشار مقاله، تولید و انتشار ویدیو، به روز رسانی وبلاگ و… از جمله فعالیت‌های تقویم تولید محتوا هستند. با در نظر گرفتن کلمات کلیدی سایت اقدام به تولید محتوا نموده و بر اساس تقویم محتوایی انتشار دهید. در تقویم محتوایی مناسبت‌های مهم و شرایط خاص را در نظر گرفته و بر اساس آن به بهینه سازی محتوای سایت بپردازید. سعی کنید به طور مداوم طبق مفاد در نظر گرفته شده در تقویم محتوایی عمل کنید، نه اینکه پس از مدتی استفاده آن را رها کنید.

تقویم محتوایی

انتشار مطالب بر اساس تقویم تولید محتوا

با داشتن تقویم محتوایی برای پشتیبانی و بهینه سازی سایت خود برنامه مدونی خواهید داشت و هیچ گاه بابت مطالب سایتتان نگران نخواهید بود. بنابراین می‌توانید به راحتی بازاریابی خود را در زمینه‌های مختلف پیگیری کنید. ممکن است حتی چند روز هم در برنامه ریزی های تقویم شما برنامه نداشته و خالی باشد، در این حالت می‌توانید از مطالبی که بدون برنامه قبلی پیش آمده است استفاده کنید.

هنگام انتشار مطالب در روزهای اول استفاده از تقویم تولید محتوا باید بازخورد محتواهای تولید شده و نظرات کاربران را بسنجید که بتوانید در تولید محتواهای دیگر حرفه‌ای‌تر عمل کنید. جدول تولید محتوا ایده‌های زیادی را در ذهن شما تداعی خواهد کرد. علاوه بر سایت به تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی خود بر اساس تقویم بپردازید و از آنجا نیز به مخاطبین بیشتری دست یابید. هنگام تولید محتوا تلاش کنید آموخته‌های خود را بر اساس بازاریابی محتوایی و قوانین آن گسترش دهید.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام