سی تی آر چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

تاثیر سی تی آر بر سئو

سی آرتی چیست و تاثیر سی تی آر بر سئو چگونه است؟ بحث مشترکی بین فضای بهینه سازی است(مبحث ارتباط تاثیر سی تی آر بر سئو ). سی آر تی هم مانند سئو در بحث بازاریابی بسیار چالش برانگیز و در عین حال کاربردی است. البته این دو مورد در دسته بندی ها جز تجارب کاربر محسوب می شود. تاثیر سی تی آر بر سئو مبحثی است که با تجربه ای که کاربر کسب می کند، سنجیده می شود. سی تی آر تعداد دفعاتی که آدرس و نام برند پس از کلیک کاربران نمایش داده می شود؛ گفته می شود. که نسبت های تعداد کلیک ها و تعداد بازدید ها و مدت زمان حضور در سایت مورد بررسی قرار می گیرد.

تاثیر سی تی آر بر سئو

ctr چیست؟

click  Through Rat یا سی تی آر حاصل تعداد دفعات نمایش برند که کاربر با کلیک روی آن وارد سایت می شود؛ البته مدت حضور کاربر در سایت نیز مهم است ( فراخوانی سایت توسط یک کلمه ی کلیدی مشخص به تعداد دفعات بالا یکی از تعاریف سی تی آر است) هر گاه نتایج برای کاربر مورد پسند باشد این اتفاق رخ می دهد و زمانی که کاربران سایتی را به تعداد بالا فراخوانی کنند نظر موتورهای جستجو گر بدان جلب می شود و سایت را دارای اعتبار ویژه ای می دانند و در رتبه بندی خود آن را در جایگاه بالاتری قرار می دهند. سی تی آر بالا یک امتیاز برای سایت در رتبه بندی موتورهای جستجو محسوب می شود با این تعریف تاثیر سی تی آر بر سئو کاملا قابل درک خواهد بود، در تحقیقات انجام شده تاثیر سی تی آر بر سئو  مثبت و موازی ارزیابی شده و نتیجه ای جز جایگزین کردن موتور های جستجو گر در جایگاه بالا نداشته است حتی اگر رقیبی در کار باشد این جایگاه از او سلب خواهد شد و به سایتی که سی تی آر بالاتری دارد؛ داده می شود.

تاثیر سی تی آر بر سئو

ارزیابی چگونگی عملکرد و تاثیر سی تی آر بر سئو

مانند سایر معیارهای کلیک با فراخوانی در ppc، ایمیل و طراحی وب سایت روی صفحه؛ میزان ارزیابی سی تی آر یک معیار برای محاسبه کردن است که نشان می دهد که تعداد افرادی که سایت را مشاهده کرده اند، با چه کلمه کلیدی به سایت هدایت شده اند. جستجوگرها اینگونه تحلیل می کنند؛ زمانی که نتیجه جستجوی کاربران به سایت شما ختم شد و افراد زیادی از آن دیدن می کنند؛ قطعا اطلاعات و خدمات ارزنده ای ارائه می دهید و سایت دارای اعتباری مطلوب و کاربر پسند است. سی تی آر مهم است زیرا اگر صدها هزار نفر نتایج جستجو را ببینند اما کسی روی آن کلیک نکند یعنی تلاش شما برای آن مواردی که برنامه ریزی کرده اید؛ بیهوده بوده است. برای تفهیم موضوع زمانی که کلمات کلیدی که برای سایت قرار داده اید اگر سنخیتی با محتوای سایت تان نداشته باشد معنایش این است که شما فقط بازدید کننده ایجاد کرده اید و اما آنچه را که ثبت کرده اید با آنچه در سایت تان وجود دارد مطابقت ندارد و عملا با فریب ایجاد بازدید کننده نموده اید که تلاشتان هم بیهوده خواهد ماند زیرا با دیدن عنوان بازدید کننده احتمال این که روی نتیجه جستجو کلیک کند بسیار ناچیز است. اما تشابه زیادی بین سرمایه گذاری در بهینه سازی سی تی آر و نقش سئو وجود دارد در هر دو کلمات کلیدی نقش موثری در ایجاد بازدید از سایت خواهد داشت.

تاثیر سی تی آر بر سئو

چگونه سی تی آر با سئو مرتبط است

خوب حتی اگر شما اولین نتیجه صفحات نتایج باشید و چند نفر آن نتیجه را کلیک هم کنند سایت بهینه نشده است؛ ترافیک شمارش می شود. به این معنی که اگر خودتان چندین بار با کلمه ی کلیدی خود وارد سایت شوید موتور های جستجو آن را متوجه می شوند، زیرا بهینه سازی با کلیک کردن به عنوان بخشی از بهینه سازی موتور جستجو محسوب می شود. تاثیر سی تی آر بر سئو به حدی است که گوگل یکی از معیار های مهم رتبه بندیش را براین اساس قرار داده است زمانی که موتورهای جستجو تشخیص دهند شما برای نتیجه ی جستجو مناسب هستید این جایگاه را به شما خواهد داد.  تبلیغات می تواند تاثیر مثبتی روی سئو و سی تی آر سایت داشته باشد. مطالعات مختلف اثبات کرده است درصد کلیک با موقعیت صفحه در نتایج جستجو ارتباط مستقیمی دارد.

تاثیر سی تی آر بر سئو

تاثیر سی تی آر بر سئو

داده ها نشان می دهد که برداشت ها؛ کلیک ها و نرخ مربوط به کلیک برای یک پیوند زمانی که در موقعیت های مختلف باشد (آی پی های متنوع )تاثیر مثبتی دارد و به این معنا است که سایت سی تی آر موفقی دارد، این نتیجه را این گونه نیز می توان تفسیر کرد تاثیر سی تی آر بر سئو نوعی تاثیر مکمل و یاری رسان است که به ارتقا جایگاه سایت کمک شایانی می کند. زیرا کاربر بر روی نخستین نتایج جستجو با درصد بالایی کلیک می کنند پس هنگامی که سایت به جایگاه های بعدی برود یا صفحه ی دوم؛ افت شدید بازدید کننده خواهد داشت و احتمال کمی دارد که کاربر نتایج جستجو صفحات دوم و حتی نتایج ۲ تا ۵ را کلیک کند. سوالی که پیش می آید. مشکل بتوان مشخص کرد که سئو مهمتر است یا سی تی آر. اما تاثیر سی تی آر بر سئو واقعا بسته به متغیر های مختلفی است که آنها را مکمل هم هم قرار می دهد.

تاثیر سی تی آر بر سئو

راهکارهای تنظیم ctr

برای استفاده از امکان تاثیرگذاری سی تی آر بر سئو لازم است مواردی را رعایت کنیم تا این دو مورد در کنار هم ما را به آنچه اهداف ماست، نزدیک کند. برای این که نرخ کلیک خود را بالا بریم عناوین تبلیغاتی و محتوایی مناسب و حرفه ای مرتبط و کاربر پسند برای تمامی صفحات سایت استفاده کنیم. متا دیسکرپیشن های کاربردی و مناسبی را به کار بریم، محتوای کپی و قدیمی استفاده نکنیم؛ روی معماری ظاهری سایت برنامه ریزی کرده و آن را به روز رسانی کنیم. و محتوایی جدید و مورد پسند ارائه کنیم. این چنین موتورهای جستجو نتایج جستجو را مشخص می کنند. الگوریتم مشخصی گوگل برای سی تی آر در آخرین بروز رسانی معیارها در نظر گرفته است؛ ۸۵ درصد رتبه بندی به سئو و سی تی آر ختم می شود زمانی که شما یو آر ال خود را بهینه سازی نمایید یک پوئن مثبت در سئو و طبعا نزد جستجو گر ها دریافت می کنید سایر موارد که برای تنظیم سی تی آر و سئو نیاز دارید استفاده از کلمات کلیدی بی معنی و تکرار بیهوده ی آن است. حذف کاراکتر های ناسازگار و استفاده از کلمات اضافه ی به صورت اضافی و برای پرکردن متن و…

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام