فرمول تاثیر گذاری سئو بر برندینگ

تاثیر سئو بر برندینگ

تاثیر سئو بر برندینگ به حدی است که تا زمانی که جستجو گر یک کلمه (نام برند) را بالا نیاورد از اعتبار کافی نزد کاربران بر خوردار نیست. تاثیر سئو بر برندینگ را در رقابت برای رتبه ی بالا در جستجو گر می توان مشاهده کرد که تبدیل به یک چالش بزرگ شده است. بیش از یک میلیارد وب سایت در اینترنت فعال هستند؛ این بدان معنی است که تقریبا هر کار تجاری، چندین کسب و کار مشابه رقیب دارد. رقابت برای رتبه ی بالا در موتور جستجو گر هر روز شدیدتر می شود زیرا تعداد بی شماری از برندهای مختلف در تلاش زیاد برای بازاریابی آنلاین هستند. اما تاثیر سئو بر برندینگ چیست و چگونه سئو زمینه ساز موفقیت سایت شما در این رقابت خواهد شد؟ در این مقاله به موضوع تاثیر سئو بر برندینگ می پردازیم.

تاثیر سئو بر برندینگ

چگونگی تاثیر سئو بر برندینگ

۶۰ درصد از کلیک ها به سه نتیجه ی اصلی در گوگل می رسد، بدین معنا که در پاسخ گروه زیادی از کاربران گوگل سه نتیجه را به آنها نمایش می دهد و این رقابت می تواند تاثیر چشمگیری بر موفقیت یک سازمان داشته باشد. قدرت یک برند تجاری در این رقابت در گرو استفاده از استراتژی سئو است. تاثیر سئو بر برندینگ همین مورد است که آن را جزء رتبه های برتر گوگل قرار می دهد. مردم اعتبار یک برند را در این می بینند که گوگل چه جایگاهی برای آن تعریف کرده است. صدر نتایج جستجو گرها پر اعتبار ترین گزینه برای جایگاه سایت و شرکت است. در گذشته جستجوگرها برای تمایز بین برندها لینک های ورودی آن را مورد ارزیابی قرار می دادند، در گذشته برای جستجوگرها زمانی که یک سازمان و سایت خاص پیوندهای ورودی زیادی دارد، یعنی از اعتبار ویژه ای برخوردار بوده و به عنوان یک شاخص در این صنعت مورد توجه کاربران قرار می گرفت و این امر موجب افزایش رتبه بندی می شد، ولی هم اکنون جستجوگرها شاخص های دیگری برای رتبه بندی در نظر دارند.

تاثیر سئو بر برندینگ

اعتبار برندینگ حاصل تاثیر سئو

امروزه گوگل مارک یا برند را الویت رتبه بندی خود قرار داده است و نگاه جستجوگرها بیشتر به نمایندگی های برند است. مثبت ارزیابی شدن تاثیر سئو بر برندینگ به دلیل استراتژی است که سئو دارد؛ به عنوان مثال به تعداد افرادی نگاه می کند که یک نام تجاری خاص را جستجو می کنند، به این شیوه که برای جستجوی ماشین برندهای بی ام و جی ام را در صدر جستجو ماشین قرار داده است. جستجوگر ها امیدوار هستند که ایده ای بهتر از آنچه که کاربر می خواهد ببیند، در اختیارش قرار دهند و بتوانند با این بینش برای تاثیر سفارشات سایت ها هم استفاده کنند. بنابراین برندی را در نتایج جستجو قرار می دهد که از seo خوبی برخوردار باشد. با توجه به نحوه ی عملکرد سئو بر سایت، تاثیر سئو بر برندینگ این چنین عمل می کند که در همه ی کانال ها آرم، لگو ،شعارها و پیام های خدماتی می گذارد. این امر بدین معنا است که شناخت نیاز مشتری را بدست آورده و در راستای همین امر اقدام به ارائه ی خدمات مورد نیاز مشتری می کند.

سئو در واقع کمک می کند آنچه مشتری نیاز دارد به سرعت در دسترسش قرار گیرد و این فرمول همان فرمول قدرت گرفتن یک برند است؛ برقراری ارتباط در راستای رفع نیاز مشتری که موجب افزایش اعتبار یک برند می شود، تاثیر سئو بر برندینگ است که یک برند را قادر می سازد در اذهان ماندگار شود.

تاثیر سئو بر برندینگ

برند موفق حاصل سئو قدرتمند

بسیاری از شرکت ها می دانند که برای رسیدن به اهداف تجاری خود نیاز دارند جستجوگر ها آنها را در صدر نتایج قرار داده و این تنها با استفاده از seo اصولی میسر است. سئو قدرتمند؛ به معنی افزایش قابلیت جستجو و بهبود بخشیدن دید کلی نسبت به برند است. چرا سئو بر برندینگ اثر می گذارد؟ بارها به این نکته اشاره شده که چه کاربر و چه موتور جستجو ارزیابی شان این است که صدر نتایج یعنی حسن شهرت و حسن شهرت یعنی ارزشمند بودن برند. بنابراین ارزشمندی سایت با افزایش نرخ فروش برابر می شود و اینها از نتایج و تاثیر مستقیم seo بر برندینگ است.

تاثیر سئو بر برندینگ

چگونه سئو زمینه ساز برندینگ می شود؟

شرکت هایی که روی seo سایت خود کار می کنند در زمینه ی برند شدن موفقیت بیشتری دارند زیرا بالاترین آمار استفاده از اینترنت را در اختیار خواهند داشت و این بدین معنا است اگر برای بقا یا رقابت اقدامی باید انجام شود، آن اقدام دقیقا سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای برند شدن است. چگونگی تاثیر seo بر برندینگ این گونه است که با توجه به این که غالب افراد امروزه برای دسترسی و رفع نیاز های خود از اینترنت استفاده می کنند، صدر نتایجی جستجویی که دریافت می کنند در ذهنشان باقی مانده و در معرفی برای رفع نیاز سایر کاربران و تجدید جستجو همان برند را انتخاب خواهند کرد. ۷۵ درصد از بازار جستجو را گوگل در اختیار دارد، بنابراین با عنوان رهبر، دستورالعمل هایی برای پیگیری و رتبه بندی دارد و سئو در واقع دقیق ترین و کاربردی ترین موارد را برای تطبیق با معیار های گوگل انجام می دهد.

۲۵ درصد باقی مانده مربوط به سایر جستجو گرها است که اغلب معیارهای مشابهی با گوگل دارند. سئو به عنوان یکی از منابع قابل اعتماد توسط گوگل و سایر موتور های جستجو تلقی می شود و این همان راز تبدیل یک کسب و کار توسط سئو به برند است. تاثیر سئو بر برندینگ به این صورت است که سئو منجر به ایجاد پایگاه قوی برای وب سایت می شود. seo می تواند به افزایش موفقیت کسب و کار و تبدیل به برند شدن کمک کند.

تاثیر سئو بر برندینگ تاثیر KPI بر سئو

SEO graph

اعتبار بخشیدن به برند توسط سئو

مهمترین تاثیری که seo بر برندینگ می گذارد اعتبار بخشیدن به سایت نزد موتورهای جستجوگر است. زمانی که یک برند قوی می خواهید، تمرکز خود را بر تمام خدمات بازاریابی و هماهنگی مشتریان بگذارید. با seo این امر امکان پذیر است. نقش سئو بر برندینگ یا درک تاثیر seo مناسب در استراتژی رتبه بندی منجر به بروز و تولد یک برند قوی که در تعامل با مشتری قدرتمند و فعال است، خواهد شد که به خودی خود می تواند رتبه را نزد موتور جستجو افزایش دهد. پیامد seo خوب، تجربه ی بهینه ی کاربر از دسترسی است. موتور های جستجو به چگونگی تحلیل یک تجربه ی کاربری مطلوب یا نامطلوب واقفند و همواره تجربه ی مثبت کاربر تبدیل به یک عنصر محوری موفقیت برای وب سایت و تبدیل شدن آن به برند خواهد شد.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام