محتوای جدید تولید کنیم یا قدیمی ها را آپدیت کنیم؟

تولید محتوای جدید و یا آپدیت محتوای قدیمی از دغدغه های هر صاحب سایتی است. محتوا امروزه از اصلی ترین دارایی یک وب سایت محصوب میشود و اگر یک وب سایت دارای محتوای مناسب بوده باشد، میتواند کاربران و بازدیدکنندگان زیادی را جذب کند و اگر یک وب سایت فروشگاهی بوده باشد با جذب بازدید کنندگان بیشتر می تواند فروش بیشتری هم داشته باشد، به همین دلیل باید به کیفیت محتوای وب سایت اهمیت زیادی داده شود و موتورهای جستجو مانند گوگل نیز بیشتر از هر چیزی به ساختار محتوای یک وب سایت توجه می کنند. بسیاری از وب مسترها در رابطه با محتوا سوالی که دارند این است: تولید محتوای جدید و یا آپدیت محتوای قدیمی؟ در این مقاله می خواهیم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم تا بدانید که تولید محتوای جدید و یا آپدیت محتوای قدیمی را انتخاب کنید و کدام روش مناسب خواهد بود.

توضیحات درباره سوال تولید محتوای جدید و یا آپدیت محتوای قدیمی؟

در ابتدا بهتر است بدانید که باید یک تعادلی بین تولید محتوای جدید و یا آپدیت محتوای قدیمی برقرار کنید؛ چرا که در برخی موارد در سئو نیاز است تا یک محتوای جدید تولید شود و در برخی موارد هم نیاز است تا محتوای قدیمی آپدیت شود. در زمانی که شما می خواهید یک مطلب جدید در وب سایت انتشار بدهید خب این امر نیازمند تولید محتوای جدید است در حالی که اگر فقط چند مطلب میخواهید به مطالب قبلی اضافه کنید این مورد نیازمند آپدیت محتوای قبلی بوده و نیازی به انتشار محتوای جدید نیست. بنابراین یکی از پاسخ ها به سوال تولید محتوای جدید و یا آپدیت محتوای قدیمی این است که باید تعادل حفظ شود و نیاز مورد بررسی قرار گیرد تا بر اساس نیاز یک محتوای جدید تولید شود و یا مطالب قدیمی به روز رسانی گردد.

 تولید محتوای جدید و یا آپدیت محتوای قدیمی

مزایای آپدیت محتوای قدیمی

از آنجایی که تولید محتوای جدید و یا آپدیت محتوای قدیمی از جمله درگیری های ذهنی وبمستران است به صورت تفکیک شده در ادامه توضیح می دهیم و در این بخش می پردازیم به مزایای آپدیت محتوای قدیمی. از آنجایی که موتورهای جستجو مانند گوگل مدارم وب سایت ها را زیر نظر دارند به همین دلیل اگر یک وب سایت محتوای خود را به روز رسانی نکند از دید موتورهای جستجو وب سایت راکت خواهد بود و بدون فعالیت ولی وقتی شما به صورت مرتب محتوای وب سایت را به روز رسانی کنید وب سایت شما یک وب سایت پویا شناخته خواهد شد و تاثیرات مثبتی در سئوی وب سایت خواهد داشت بنابراین پیشنهاد میکنیم حتما گاهی محتوای وب سایت خود را بازنویسی و یا همان آپدیت نمایید.

 تولید محتوای جدید و یا آپدیت محتوای قدیمی

انتشار محتوای جدید به صورت مرتب

یکی دیگر از پاسخ ها به سوال تولید محتوای جدید و یا آپدیت محتوای قدیمی این است که در کنار آپدیت مرتب محتوای قدیمی محتوای جدیدی را نیز انتشار دهید چرا که کاربرانی که به وب سایت شما می آیند دوست دارند مطالب جدید را یاد بگیرند و وقتی در هر بار محتوای قدیمی را مشاهده کنند بعد از مدتی به دنبال دیگر وب سایت ها خواهند رفت، پس حتما به صورت مرتب محتوای جدید را منتشر کنید تا کاربران وب سایت همیشه مطالب جدید دریافت کنند و از دید موتورهای جستجو هم انتشار مرتب محتوا در وب سایت خود یک امتیاز در سئوی سایت می باشد.پس می توان انتشار محتوای جدید به صورت مرتب را یکی دیگر از پاسخ ها به سوال تولید محتوای جدید و یا آپدیت محتوای قدیمی قلمداد کرد.

 تولید محتوای جدید و یا آپدیت محتوای قدیمی

چه محتواهایی را باید آپدیت کنیم ؟

وقتی که سوالی مانند تولید محتوای جدید و یا آپدیت محتوای قدیمی پیش می آید بلافاصله سوال بعدی این خواهد بود که کدام یک از محتواهای قدیمی باید آپدیت شود. در این مورد باید محتوای وب سایت را بررسی کنید و ببینید که چه چیزی دارای قابلیت آپدیت می باشد. به عنوان مثال اگر شما مطالبی در مورد HTML 4 نوشتید میتوانید مطالب را به HTML 5 آپدیت کنید و مطالبی از نسخه جدید HTML به مطالب قبلی اضافه نمایید.

 تولید محتوای جدید و یا آپدیت محتوای قدیمی

چه نوع محتوایی را باید انتشار بدهیم؟

در رابطه با انتشار محتوا همانطور که گفته شد باید طبق یک برنامه ریزی محتوای مناسب را انتشار دهید و نباید در وب سایت فقط به منظور پر کردن مطالب، محتواهای بی کیفیت منتشر کنید باید حتما در رابطه با موضوع مورد نظر محتوای مناسبی را ایجاد کنید و منتشر کنید و نوع محتوا باید به گونه ای باشد که مسائلی مانند استفاده از تصاویر به تناسب و کلمات کلیدی به تناسب رعایت شده باشد تا هم کاربران در مطالعه مطالب دچار سردرگمی نشوند و هم این که موتورهای جستجو محتوای شما را به عنوان اسپم شناسایی نکند و منظور از نوع محتوا این است که محتوایی مورد نیاز، همراه با تعادل در استفاده از کلمات کلیدی و گرافیک ها را انتشار دهید و در چنین صورتی محبوبیت وب سایت شما در بین کاربران و هم موتورهای جستجو بیشتر خواهد شد.

با توجه به مطالب بالا می بینید که هم انتشار محتوای جدید و هم آپدیت کردن محتوای قدیمی هر دو باید به تعادل انجام شود. چرا که اگر هر یک نادیده گرفته شود باعث خواهید شد که وب سایت شما محبوبیتی نداشته باشد و برای همین باید با روشهایی که توضیح داده شد اقدام کنید به تولید محتوای جدید و یا آپدیت محتوای قدیمی.

همیشه آپدیت یا همان به روز رسانی شدن محتوا برای کاربران خوشایند خواهد بود و همچنین انتشار به موقع محتوای جدید به همراه محتوای با کیفیت مزایای زیادی ار در جذب کاربران جدید به همراه خواهد داشت. بنابراین با حفظ تعادل میتوانید هر دو مورد را در وب سایت داشته باشید و هم محتوای جدید تولید کرده و منتشر کنید و هم این که محتواهای قدیمی را به روز رسانی کنید. کسی که به عنوان یک وب مستر فعالیت میکند باید به تمامی این موارد وارد بوده باشد تا بتواند وب مستری خود را به خوبی انجام دهید، در نظر داشته باشید که محتواها امروزه به عنوان پادشاه خوانده شده و دوره پادشاهی محتوا می باشد. بنابراین به خوبی باید این موارد را مد نظر داشته باشید تا وب سایت همیشه امتیازات لازمه را داشته باشد و به این ترتیب وب سایت میتواند از سئوی خوبی برخوردار باشد و جالب این که مهمترین بخش سئو محتوا می باشد و بهینه سازی محتوا. اگر هر وب سایت در تولید و انتشار محتوا و یا به روز رسانی محتوا کوتاهی کند قطعا امتیازات خود را از دست خواهد داد و وضعیت مناسب سئوی وب سایت افت می کند. به دست آوردن امتیازات بیشتر در وضعیت سئو در وب سایت های امروزی با توجه به الگوریتم موتورهای جستجو بیشتر تکیه بر محتوا دارد تا چیزهای دیگر.

 تولید محتوای جدید و یا آپدیت محتوای قدیمی

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام