مزایا و چگونگی استفاده از استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام

استوری یکی از قابلیت هایی است که اخیرا به اینستاگرام اضافه شده است. استوری اینستاگرام به این صورت می‌باشد که محتوای آن به مدت ۲۴ ساعت برای دنبال کنندگان شما قابل مشاهده می‌باشد و بعد از آن به صورت اتوماتیک ناپدید می‌شود. در اینجا به معرفی برخی ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

اهمیت استفاده از استوری اینستاگرام

استوری (story) به معنی داستان به شما این امکان را می‌دهد که داستان‌هایی کوتاه را به مدت ۲۴ ساعت با دیگران به اشتراک بگذارید. استوری اینستاگرام باعث افزایش پویایی صفحه شما می‌شود. محتوای استوری می‌تواند فقط شامل اتفاقات روزانه باشد که می‌خواهید بقیه را با خودتان همراه کنید. به ویژه اگر شما از اینستاگرام برای اهداف کاری مثلا بازاریابی استفاده می‌کنید می‌توانید از این طریق کالا یا خدمات خود را بهتر به دیگران معرفی کنید و دنبال کنندگان خود را افزایش دهید.

استوری اینستاگرام

مزایای استفاده از استوری اینستاگرام

دلایل دیگری نیز برای استفاده از این قابلیت وجود دارد. در استوری اینستاگرام شما می‌توانید مشخص کنید که کدام یک از دنبال کنندگان شما قادر به دیدن محتوای استوری شما باشند و می‌توانید محتوای آن را برای بعضی افراد پنهان کنید. همچنین، پس از اشتراک استوری می‌توانید بفهمید که چه کسانی از آن بازدید کرده‌اند. علاوه بر این، مثلا اگر قصد دارید سوالی را از دوستان خود بپرسید می‌توانید یک استوری به صورت متن ایجاد کنید و سوال خود را مطرح کنید، دوستان شما پس از دیدن استوری می‌توانند جواب‌ها را به صورت پیام خصوصی برای شما ارسال کنند.

مشاهده استوری اینستاگرام

استوری ها در بالای صفحه اینستاگرام به صورت دایره‌هایی از عکس‌های پروفایل افراد ظاهر می‌شوند. با لمس هریک از آنها می‌توانید محتوای آن را ببینید، با ضربه زدن به استوری بعدی بروید و با نگه داشتن صفحه روی آن بمانید. در استوری امکان لایک کردن و کامنت گذاشتن وجود ندارد اما شما می‌توانید با لمس گزینه send message در پایین صفحه استوری، نظر خودتان را به صورت پیام خصوصی (دایرکت) برای آن شخص بفرستید.

استوری اینستاگرام

نحوه فعال کردن استوری اینستاگرام

با ضربه زدن روی علامت + your story در بالای صفحه، و یا با کشیدن صفحه اصلی به سمت راست می‌توانید استوری خود را ایجاد کنید. محتوای استوری می‌تواند عکس، فیلم و یا حتی متن باشد. شما می‌توانید عکسی را از تلفن همراه خود انتخاب کنید یا همان لحظه بگیرید و با گزینه های مختلفی که در استوری اینستاگرام وجود دارد آن را تزئین کنید و استوری بگذارید.

استوری اینستاگرام به صورت زنده (لایو)

فرض کنید در مکان جالبی هستند و می‌خواهید لحظه لحظه‌ خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. از آنجایی که گذاشتن فیلم در استوری اینستاگرام محدودیت زمانی دارد، می‌توانید به صورت زنده برای دنبال کنندگان خود لایو بگیرید. بدین صورت که فیلم شما در همان زمان برای دیگران قابل مشاهده است. این یکی از امکانات فوق‌العاده‌ اینستاگرام است. همچنین، کسانی که در حال تماشای لایو شما هستند می‌توانند برای شما کامنت بنویسند و شما همان لحظه آن را می‌بینید و می‌توانید جواب بدهید.

استوری اینستاگرام

ترفند‌هایی برای گذاشتن استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام امکانات زیادی دارد که باعث جذابیت و یکنواخت نشدن آن می‌شود. نظرسنجی یکی از مزایای استوری است که می‌توان از آن استفاده کرد. به طور مثال شما می‌خواهید سوالی را در استوری خود مطرح کنید، برای راحتی کار می‌توانید برای جواب این سوال دو گزینه در نظر بگیرید و از دیگران نظرسنجی کنید. با این کار شما به نحوی آسان و سریع قادر خواهید بود نتیجه آن را ببینید و جواب سوال خود را بگیرید.

استوری اینستاگرام

 

یکی دیگر از این ترفندها اضافه کردن اطلاعاتی درباره‌ عکس روی استوری می باشد. مثلا مکان، با این کار شما می‌توانید مکان دقیق تصویر را به اطلاع دیگران برسانید. و یا در استوری شخص خاصی را مخاطب قرار دهید یا به اصطلاح منشن کنید. اینستاگرام این منشن کردن را به اطلاع آن شخص می‌رساند که حتما استوری شما را ببیند. همچنین بقیه افراد نیز می‌توانند با لمس نام کاربری آن شخص صفحه‌ او را ببینند و متوجه شوند که مخاطب شما چه کسی است. ممکن است در یک استوری بخواهید عکسی را منتشر کنید که ساعت و یا تاریخ آن عکس جالب توجه باشد. استوری اینستاگرام این قابلیت را دارد که علاوه بر مکان، زمان و ساعت را نیز روی استوری نشان دهد.

می‌توان روی یک استوری اینستاگرام لینک خاصی را قرار داد. فرض کنید شما می‌خواهید یک خبر جالب را با دیگران به اشتراک بگذارید و برای اطلاعات بیشتر لینک آن خبر را در استوری قرار می‌دهید. بدین ترتیب هر شخصی که استوری شما را ببیند، با بالا کشیدن صفحه استوری به لینک صفحه مورد نظر منتقل می‌شود. به علاوه اگر پست و یا استوری جالبی در اینستاگرام دیده‌اید می‌توانید آن را در قالب استوری با دیگران به اشتراک بگذارید.

استوری اینستاگرام

خلاقیت در تولید محتوای استوری اینستاگرام

اگر می‌خواهید بیشتر دیده شوید باید محتوای جذابی داشته باشید و برای جذاب‌ تر کردن صفحه اینستاگرام خود باید خلاقیت به خرج دهید. از آنجایی که هر استوری اینستاگرام پس از یک روز ناپدید می شود بهتر است استوری‌های شما به گونه ای باشد که دیگران برای دیدن استوری بعدی شما لحظه شماری کنند. یکی از تکنیک های خلاقانه برای این منظور ایجاد محتوای سریالی است. بدین صورت که استوری های به دنبال هم برای هدف خاصی ایجاد شوند و دنبال کننده را ترغیب کنند که آنها را ببیند. می‌توانید از آمار نظرسنجی خود در این راستا استفاده کنید. یعنی بعد از اینکه سوالی مطرح کردید با توجه به نتیجه آن استوری های بعدی را انتخاب کنید که مخاطبان شما احساس کنند به آنها اهمیت می دهید.

اینستاگرام ویژگی‌های دیگری نیز برای جذاب کردن استوری های شما دارد. از جمله آنها بومرنگ و سوپرزوم می باشد. قابلیت بومرنگ می‌تواند فیلم چند ثانیه ای را مانند گیف پشت سر هم به نمایش بگذارد. سوپرزوم نیز به این‌گونه عمل می‌کند که روی قسمت خاصی از عکس به صورت متوالی زوم می‌کند و نمایش جالبی از آن عکس را ایجاد می‌کند. تمام این امکانات و گزینه های جالب اینستاگرام اهمیت استوری را نشان می‌دهند که شما می توانید با استفاده از آن تصویر جالبی از خود به نمایش بگذارید و صفحه‌ خود را پر‌رونق سازید، به ویژه اگر از آن برای مقاصد کاری استفاده می کنید.

استوری اینستاگرام

در این مقاله از آریافن درباره استوری اینستاگرام صحبت کردیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقالات ما در زمینه آموزش تولید محتوا و شبکه های اجتماعی را مطالعه بفرمایید.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام