چطور از مقالات قدیمی برای بهبود سئو سایت استفاده کنیم؟

سئو سایت

سئو سایت به دلیل اینکه تعیین کننده رتبه سایت است، دارای ارزش بالایی است. با اینکه عوامل زیادی مانند طراحی، تصاویر خدمات و امکانات سایت می تواند تعیین کننده سئو سایت باشد؛ اما محتوا نویسی و درج آن از اهمیت بالاتری برخوردار است. چرا که کاربران بازدیدکننده سایت از اطلاعات و محتوای درج شده برای بالا بردن آگاهی و یا حتی خرید کردن و سایر موارد استفاده می نمایند. اما برای هر مطلب و عنوانی مقالات قدیمی وجود دارند که می توان از آنها برای بالا بردن سئو سایت استفاده نمود. نحوه استفاده از این مقالات قدیمی را در ادامه بررسی می کنیم.

قواعد استفاده از مطالب قدیمی در سئو سایت

از نظر فنی و بسته به مقیاس مقالات قدیمی که با آنها سروکار دارید، دست چین کردن مطالب نیز متفاوت می شود. در گام اول باید عنوانی که برای محتوا نویسی نیاز دارد را دقیق جستجو کنید. ممکن است مقالاتی با حجم گسترده برای عنوان جستجو شده پیدا شوند. در این صورت باید بهترین مطالب را انتخاب نمایید. در بعضی موارد شما به مطالب علمی و آموزشی نیاز دارید. در این صورت ممکن است استفاده از مقالات قدیمی اندکی ریسک داشته باشد. این موضوع به دلیل به روز شدن و همچنین تغییرات زیادی است که در دنیای علم و فناوری رخ می دهد. اما برای اینکه از مطالب مقالات قدیمی به شکلی ایده آل و استاندارد برای سئو سایت استفاده کنید باید مراحلی را طی نمایید. در ادامه به صورت کامل این مراحل را شرح می دهیم.

بهترین مطالب را از مقالات قدیمی استخراج کنید

در بسیاری از سایت ها حتی یک نکته و یا مطلب کوچک نیز ممکن است وجود داشته باشد که از مقالات قدیمی نشات گرفته شده است.  اگر مدیران محتوای سایت ها بتوانند از مقالات قدیمی و نکات درج شده در آن به خوبی استفاده کنند، می توانند سئو سایت را تا حد زیادی افزایش دهند. اما یک نکته مهم وجود دارد و آن هم بازنویسی حرفه ایی است. منظور از بازنویسی حرفه ایی این است که نکته اصلی و مهم که در مقاله وجود دارد را به نحوی در محتوای خود اضافه کنیم که منظور اصلی را در عین تغییر ساختار برساند. اگر یک نویسنده محتوا بتواند این اصل را رعایت کند سریعتر محتوانویسی را انجام می دهد. همچنین باعث به روز شدن ساختار سایت و همچنین مقالات می شود. انتخاب مطالب یک مقاله قدیمی در نگاه اول ممکن است سخت به نظر برسد. ولی فقط کافیست مطالب و جملاتی را انتخاب کنید که خواننده را جذب می کنند. یعنی ربط بیشتری به عنوان اصلی مقاله دارند و مطمئن هستید که به درد کاربران جستجو کننده می خورد.

 سئو سایت

سه سوال که در هنگام بازنویسی باید مطرح کرد

در هنگام استفاده از مطالب و مقالات قدیمی باید ۳ سوال مهم را از خود بپرسید. این سوالات موجب ارزیابی مطالب مقالات قدیمی نیز می شود.

  1. آیا برای کاربران مفید است: مطالبی که استخراج می شوند باید آموزنده و سرگرم کننده باشند. اینگونه با عکس العمل های جالب تری از سوی کاربران خود روبرو خواهید شد.
  2. آیا برای سایت سودمند است: محتوایی که برای سایت مفید باشد نتیجتا منجر به بک لینک خوردن، بازتاب خوب و ارتقاء سئو سایت می گردد.
  3. آیا مرتبط است: در ابتدای شروع به محتوا نویسی، درباره یک موضوع عنوانی انتخاب می شود. مقاله ایی که انتخاب می کنیم باید مرتبط با عنوان اصلی باشد.

سازماندهی کردن محتوا بر اساس این مراحل منتهی به استفاده بهینه از مقالات قدیمی بر طبق اصول سئو می شود.

 سئو سایت

مقالات قدیمی سایت خود را به روز رسانی کنید

در هنگام طراحی سایت برای اینکه بازخوردهای مفیدی از سوی کاربران اینترنتی دریافت کنید باید مطالب مفید و لینک های سودمندی را درج نمایید. اما در ادامه و در طول مدیریت محتوای سایت باید مطالب قبلی خود را به روز رسانی کنید. شما حتی می توانید از مقالات قدیمی که در سایت خود قرار داده اید نیز استفاده نمایید. فقط کافیست اندکی تغییر در ساختار اصلی محتوا ایجاد کنید. کاربران اینترنت همیشه بر روی مطالبی که به روز هستند و جدیدا اضافه شده اند کلیک می کنند. علاوه بر این گوگل نیز مطالبی که جدیدتر درج شده باشند را در صدر عناوین جستجو شده قرار می دهد. البته بر حسب عنوانی که کاربران جستجو می کنند. این بهترین استراتژی است که می توانید با استفاده از آن جایگاه سایت خود را ارتقاء ببخشد. همچنین از جدیدترین ترفندهای برنامه نویسی و سئو سایت نیز به حساب می آید.

 سئو سایت

دلیل استفاده از مقالات قدیمی در سئو سایت

بهترین موردی که می توان از آن در جهت ارتقاء رتبه سایت در گوگل استفاده نمود سئو و محتوا نویسی است. پیروی از اصول سئو علاوه بر اینکه می تواند وب سایت شما را ارتقاء دهد، می تواند جایگاه شما را نیز در بین محتوا نویسان برتر حفظ کند. مطالبی که قبل ها در اینترنت و وب سایت های مختلف ثبت شده اند مورد اعتماد تر، اثبات شده و دقیق هستند. فقط ممکن است به مرور زمان تغییراتی در آنها به وجود بیاید. برای مثال دنیای تکنولوژی پر از فراز و نشیب هایی است که باید وب سایت های مرتبط به این موضوع با تغییر در ابداعات و به روز رسانی ها مطالب را تغییر دهند. اما بسط و پایه مطالب بی ربط به عناوین قدیمی نیست. با  گنجاندن مطالب قدیمی در محتوای جدید خود می توانید اعتماد کاربران را نیز افزایش دهید.

 سئو سایت

تاثیر استفاده از مقالات قدیمی

سایت سئو شده از دیدگاه های مختلفی مورد بررسی قرار می گیرد. اما زمانی که مقالات و مطالب قدیمی را به روز رسانی کنید تاثیر مستقیمی نیز در کلیک خور بودن سایت می گذارد. اما در نقطه مقابل نیز باید تاکید کرد که محتواها با تاریخ انقضاء همراه هستند. یعنی مطالب قدیمی اگر به روز رسانی نشوند و در محتواهای جدید به کار برده نشوند بعد از مدتی بسیار کمرنگ تر از قبل می شوند و خیلی کم پیش خواهد آمد که کسی بر روی آنها کلیک کند. حتی افرادی که این مقالات را به عنوان لینک در سایت خود قرار داده اند و انتخاب کرده اند، باید به فکر حذف و یا ویرایش لینک بیفتند. اما زمانی که به روز رسانی و یا استفاده از همان مقالات با یک ساختار دیگر رخ دهد، سئو سایت نیز افزایش می یابد. کاربران بیشتری از سایت بازدید می کنند و CTR سایت نیز بهبود می یابد.

 سئو سایت

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام