چگونه با سئو نرخ تبدیل وب سایت را افزایش دهیم؟

امروزه با روند رو به رشد کسب و کارهای اینترنتی و خصوصا فروشگاه های اینترنتی، صاحبان این کسب و کارها در تلاش هستند تا بازدید کنندگان وب سایت خود را به مشتریان و خریداران تبدیل کنند. افزایش نرخ تبدیل سایت با سئو کمکی به صاحبان کسب و کار می تواند باشد تا محصولات و یا خدمات خود را به فروش برسانند. ولی چه چیزی باعث می شود تا یک بازدید کننده وب سایت به مشتری که محصولات را خریداری می کند تبديل شود؟ شاخه ای در سئو وجود دارد که به این مبحث می پردازد.

تفاوت بازدید کننده با خریداران و مشتریان

کسی که از طریق موتورهای جستجو و یا تبلیغات وارد وب سایت شما می شود یک بازدید کننده می باشد؛ چرا که فقط در حال دیدن وب سایت و خدمات یا محصولات شما است و تا زمانی که خرید صورت نگیرد و یا از خدماتی که ارائه می کنید استفاده نکرده باشد فقط یک بازدید کننده است. در حالی که اگر همین بازدید کننده محصولی را خریداری کند و از خدمات وب سایت شما استفاده کند به یک خریدار تبدیل شده است و اگر استفاده از خدمات وب سایت شما را ادامه دهد به عنوان مشتری محسوب خواهد شد. حال اینکه به چه شکل باید یک بازدید کننده را به خریدار تبدیل کنیم و سپس مشتری روش ها و استراتژی هایی دارد که باید این استراتژی ها را به کار بگیرید تا شاهد تبدیل بازدیدکننده به مشتری باشید.

 افزایش نرخ تبدیل سایت با سئو

افزایش نرخ تبدیل سایت با سئو

سئو به روش هایی گفته می شود که شما با کمک این روش ها و استراتژی ها می توانید وب سایت خود را در دید موتورهای جستجو و هم بازدید کنندگان محبوب کنید تا مورد توجه قرار گیرد و اگر یک وب سایت دارای سئوی مناسبی باشد نرخ تبدیل بالایی هم خواهد داشت که این روند به نام افزایش نرخ تبدیل سایت با سئو نامیده می شود.

افزایش نرخ تبدیل سایت با سئو کار خیلی آسانی نیست و شما باید ببینید که کاربران شما و یا کسانی که وارد وب سایت می شود به دنبال چه چیزی هستند و سپس با تحلیل اطلاعات، محصولات و خدمات مورد نیاز بازدیدکنندگان را در اختیار آنها قرار دهید. در ادامه روش های افزایش نرخ تبدیل سایت با سئو را بیان می کنیم .

 افزایش نرخ تبدیل سایت با سئو

تحلیل نیاز بازدیدکنندگان و کاربران

یکی از راه های افزایش نرخ تبدیل سایت با سئو این است که در وب سایت خود ابزارهایی را داشته باشید که بتوانید رفتار کاربران را زیر نظر بگیرید و اطلاعات را تحلیل نمایید تا بتوانید تشخیص دهید که کاربران و بازدید کنندگانی که به وب سایت شما می آیند به دنبال چه چیزی هستند و در حیطه کاری خود نیاز آنها را برطرف کنید. وقتی کاربران خدمات و محصولات مورد نیاز خود را در یک وب سایت پیدا کردن تبدیل به مشتریان آن وب سایت خواهند شد.

 افزایش نرخ تبدیل سایت با سئو

بهینه سازی وب سایت برای کاربران نه صرفا موتورهای جستجو

متاسفانه برخی ها وب سایت خود را چنان برای موتورهای جستجو آماده می کنند که فراموششان می شود که بازدیدکنندگان کاربران هستند نه موتورهای جستجو و چنین وب سایت هایی برای کاربران بسیار ناخوشایند است. پس حتما وب سایت خود را برای کاربران و بازدیدکنندگان بهینه کنید. نه فقط موتورهای جستجو. بهینه سازی وب سایت برای کاربران از دیگر راه های افزایش نرخ تبدیل سایت با سئو می باشد.

 افزایش نرخ تبدیل سایت با سئو

پشتیبانی مشتریان و حتی کاربران میهمان

یکی از بهترین روش های افزایش نرخ تبدیل سایت با سئو پشتیبانی کاربران می باشد که این مورد در وب سایت های ایرانی متاسفانه چندان صورت نمی گیرد و توجهی به آن نمی شود. بهتر است بدانید که اگر شما بهترین وب سایت را داشته باشید چه از نظر گرافیک و ساختار و هم از نظر سئو برای موتورهای جستجو ولی پشتیبانی خوبی را برای کاربران ارائه ندهید نمی توانید افزایش نرخ تبدیل وب سایت با سئو را تجربه کنید. سئو فقط و فقط بهینه سازی عملکرد وب سایت نیست بلکه پشتیبانی کاربران و کسانی که به وب سایت شما می آیند و سوالاتی را در رابطه با خدمات شما می پرسند منتظر پاسخگویی درست و صحیح و پشتیبانی خوبی هستند. بسیاری از بازدیدکنندگان معمولا سوالات زیادی را می پرسند و پس از تعدادی سوال است که محصولاتی را خریداری می کنند و یا از خدمات وب سایت استفاده می کنند. پس برای افزایش نرخ تبدیل سایت با سئو باید و باید به مسئله پشتیبانی کاربران توجه ویژه ای داشته باشید.

به عنوان مثال اگر شما در وب سایت خود محصول آموزشی را به فروش می رسانید ممکن است بازدید کننده ای که محصول را مشاهده کرده از شما درباره کیفیت آموزش و یا سطح آموزش سوال کند. چنانچه در همین وهله اول پاسخ درست و مناسبی را به کاربر ندهید به راحتی وب سایت را ترک خواهد کرد و خرید هم اتفاق نخواهد افتاد ولی اگر پشتیبانی خوبی دریافت کند و روشن به جواب سوالات خود برسد قطعا محصول را خریداری خواهد کرد. حال اگر محصولات شما نیز دارای کیفیت مناسبی باشد آن کاربر به مشتری دائمی شما تبدیل خواهد شد و این یعنی افزایش نرخ تبدیل سایت با سئو. پس هیچگاه بخش مهم سئو که همواره پشتیبانی از کاربران می باشد را فراموش نکنید.

افزایش نرخ تبدیل سایت با سئو فقط این نیست که وب سایت زیبایی را طراحی کنید و یا سرعت بالایی در لود داشته باشد و یا از کلمات کلیدی مناسبی استفاده کنید، البته که اینها فاکتورهای بسیار مهمی هستند ولی یک سئوی مناسب و کامل باید بیشتر کاربران را در نظر بگیرد. بهتر است بدانید که موتورهای جستجو هم به وب سایت هایی امتیاز خوب می دهند که آن وب سایت برای کاربران و بازدیدکنندگان  بهینه شده باشد و وقتی بازدید کننده ای به وب سایت مراجعه می کند مطالب و خدمات آن وب سایت برای کاربر مفید باشد که این مورد برای موتورهای جستجو خصوصا گوگل بسیار حائز اهمیت است.

همچنین می توانید با طراحی مناسب صفحات وب سایت کاری کنید که کاربران بدون درگیری خاصی در وب سایت شما از جدیدترین محصولات آگاه شوند تا در صورت لزوم و نیاز، محصول مورد نظر خود را خریداری کنند. برای مثال می توانید صفحات لندینگ پیج مناسبی را طراحی کنید و از آدرس صفحات لندینگ پیج در بک لینک ها استفاده نمایید که خود شاخه ای از سئو می باشد که می تواند منجر به افزایش بازدید و در نهایت افزایش نرخ تبدیل وب سایت شود و فروش محصولات و خدمات را به دنبال خواهد داشت. پس با توجه به مطالب می توانید به بهترین شکل وب سایت خود را بهینه کنید و به این ترتیب فروش محصولات و یا خدمات  خود را در وب سایت افزایش دهید.

 افزایش نرخ تبدیل سایت با سئو

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام