اصول و تکنیک‌ های تولید محتوای متمایز

تولید محتوای متمایز

یکی از نیازهای اساسی در بحث تولید محتوا، مسئله تولید محتوای متمایز می باشد. تولید محتوای منحصر به فرد و با کیفیت این روزها به یکی از دغدغه های مهم افرادی تبدیل شده که برای وب سایت یا شبکه های اجتماعی شان به دنبال تولید محتوای مناسب و جذاب هستند. آشنایی با تکنیک های تولید محتوای متمایز می تواند کمک بسیاری به این افراد در تولید یک محتوای مفید و مناسب کند.

اصول و تکنیک های تولید محتوای متمایز

همیشه یکی از دغدغه های اصلی در تولید محتوا، متمایز بودن و در اصطلاح یونیک بودن محتوا است. اگر در این راه موفق عمل کنید، قطعا نتیجه بسیار خوبی نیز خواهید گرفت. داشتن یک تیم تخصصی تولید محتوای متمایز و استفاده از خلاقیت و البته داشتن دانش کافی در زمینه مورد نظر می تواند در این راه به شما کمک فراوانی کند. ولی خوب اصول و تکنیک هایی هم هستند که رعایت آن ها می تواند کمک بسیار خوبی برای تولید محتوای متمایز باشد. از جمله این تکنیک ها می توان به جستجوی مداوم در خصوص محتوای مورد نظر، خودداری از کپی برداری، کمک گرفتن از افراد متخصص و کاربران، توجه به کیفیت کار و استفاده از منابع اصلی و معتبر و … اشاره کرد. این ها مهمترین معیارها برای تولید محتوای متمایز و منحصر به فرد می باشند که در ادامه درباره هر یک از آن ها صحبت خواهیم کرد.

در مورد موضوع مورد نظر خود جستجو کنید

یکی از موضوعاتی که علاوه بر تولید محتوای متمایز و مفید در دیگر موارد نیز می تواند به شما کمک کند، جستجوی مداوم است. اغلب افرادی که در وب سایت یا شبکه های اجتماعی خود از متون، مقالات و کلمات تکراری استفاده می کنند، معمولا به خود زحمت یک جستجوی ساده را نمی دهند. آن ها به اولین مطلبی که دست پیدا می کنند، اکتفا کرده و به مفید بودن یا متمایز بودن این مطلب اهمیتی نمی دهند و همین موضوع در نتیجه کار آن ها تاثیر می گذارد. اما راه حلی که به شما پیشنهاد می کنیم این است که پیش از انجام هر کاری ابتدا ببینید می خواهید درباره چه موضوعی محتوای متمایز تولید کنید. پس از انجام این کار در موتور جستجو گوگل کلمات کلیدی مرتبط با این موضوع را جستجو کرده و حول محور این کلمات به تحقیق بیشتر بپردازید. به دست آوردن اطلاعات بیشتر در رابطه با یک موضوع خاص می تواند به شما قدرت بیشتری در تولید محتوای متمایز و یونیک بدهد. پس دست از جستجو بر ندارید. علاوه بر این، انجام این کار می تواند به افزایش آگاهی شما در زمینه تخصصی تان نیز کمک فراوانی کند.

تولید محتوای متمایز

از کپی برداری و تخریب رقبای خود جلوگیری کنید

یکی از مشکلات اساسی و گاهی اذیت کننده برای کاربران، مشاهده پیام ها، تبلیغات و محتواهای کپی برداری شده است. این کار علاوه بر این که هیچ کمکی به شما نمی کند، حتی در مواردی ممکن است، باعث از دست دادن مخاطبان تان نیز شود. سعی کنید مطالب تان را شخصی سازی کنید و با بیان و شیوه نگارش خود آن را کامل کنید. این کار به شما اعتبار بخشیده و کاربران را با شیوه کار شما آشنا می کند. نکته دیگر این است که برای بهبود شرایط خود یا تبلیغات بیشتر، هیچ گاه رقبای خود را در زمینه کاری تان تحقیر نکرده و تخریب ننمایید. این کار در واقع بیشتر از این که آن ها را از دید کاربران بیندازد، به شما ضرر خواهد زد. قطعا استفاده از مطالب کپی دیگران، می تواند اولین راه حل و حتی ساده ترین کار ممکن باشد که وقت زیادی را نیز از شما می گیرد. اما در دراز مدت خواهید دید که هیچ نتیجه مطلوبی برای شما به ارمغان نخواهد آورد.

تولید محتوای متمایز

از کاربران برای ایجاد محتوای منحصر به فرد کمک بگیرید

این موضوع در عین سادگی می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات شما از جمله انتخاب موضوع مناسب و نوع محتوا باشد. از آن جایی که هدف شما از تولید محتوای متمایز، مورد قبول واقع شدن توسط کاربران و مخاطبان است، پس نیاز است که محتوای تولید شده طبق نظر و سلیقه آن ها جمع آوری و منتشر شود. برای این کار بهتر است، گاهی در وب سایت یا شبکه اجتماعی تان نظرسنجی را در نظر گرفته و از کاربران خود بخواهید که در خصوص محتوای تولید شده و کیفیت و کمیت آن نظر شان را یادداشت کنند. حتی از آن ها بخواهید که درباره هر کدام از مطالب شما نظر بدهند. البته جز این روش کارهای دیگری نیز می توان انجام داد. شما می توانید از دوستان خود نیز بخواهید پیش از انتشار محتوای تولید شده، درباره آن نظر داده و در صورت لزوم محتوا را ویرایش کنید.

تولید محتوای متمایز

کیفیت را بر کمیت ترجیح دهید

این موضوع کاملا صحیح است که کاربران به وب سایت ها یا شبکه های اجتماعی که هر روز آپدیت می شوند و اطلاعات جدید و مفیدی را در اختیارشان قرار می دهند، علاقه مند هستند. اما این موضوع نباید باعث شود که شما کیفیت کار خود را کاهش داده و به جای تولید محتوای متمایز و مفید، به سراغ مطالب فیک و کپی بروید و یا حتی مطلب منحصر به فرد خودتان را با کیفیت بسیار پایینی تولید کنید. قطعا کمی صبر و تلاش بیشتر می تواند به شما کمک کند که در عین حال که مطالب متنوع و زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهید، به کیفیت آن ها نیز توجه داشته باشید. حتی گاهی می توان گفت که کیفیت یک مطلب می تواند بر کمیت آن هم مقدم باشد و نباید از کیفیت غافل شوید. حتی اگر نیاز باشد وقت بیشتری روی موضوع گذاشته و با دقت بیشتری کار را انجام دهید.

تولید محتوای متمایز

از منابع معتبر و خاص استفاده کنید

یک روش بسیار خوب، اما شاید نیازمند تلاش بیشتر که می تواند نتایج بسیار خوبی را برای ایجاد محتوای یونیک و خوب داشته باشد، استفاده از منابع غیر فارسی و معتبر می باشد. اگر توجه داشته باشید، عموم مطالبی که کپی برداری می شوند، از سایت های فارسی بوده و افراد حتی به خود زحمت کپی برداری از سایت های خارجی را هم نمی دهند. از این رو شما می توانید به دنبال سایت های معتبر خارجی و یا حتی کتاب ها و دیگر منابع معتبر رفته و اطلاعات باکیفیت و مناسبی را از این بخش ها استخراج کنید. البته همانطور که گفتیم باید زمان بیشتری را برای ترجمه و تولید محتوای متمایز در نظر بگیرید.

تولید محتوای متمایز

  1. پینگ بک:چگونگی محافظت از سایت در برابر سئوی منفی - آریافن
  2. پینگ بک:دگرگونی عصر رسانه های الکترونیکی در تولید محتوا - آریافن
  3. پینگ بک:محتوای جدید تولید کنیم یا قدیمی ها را آپدیت کنیم؟ - آریافن

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام