توضیحاتی جامع در رابطه با الگوریتم گوگل مپ

گوگل مپ

شاید پیش آمده باشد که به دنبال مکانی باشید و راه رفتن به آنجا را ندانید. در این زمان با استفاده از گوگل مپ مسیر خود را پیدا کرده و به راحتی به مقصد رسیده اید. در صورت داشتن اینترنت از طریق تمام گوشی ها(اندروید و IOS) و سیستم ها می توانید به گوگل مپ متصل شده و مکان مورد نظر خود را پیدا کنید.

در مورد گوگل مپ بیشتر بدانیم

گوگل مپ دارای دقیق ترین و کاملترین نقشه از سراسر جهان است که با کمک آن می توان به راحتی هر مکانی را شناسایی و مکان یابی کرد و بهترین مسیر برای رسیدن به آن را پیدا کرد. این نرم افزار به عنوان پرمصرف ترین و پر مخاطب ترین نرم افزار گوشی در دنیا شناخته می شود. در این سیستم با کمک الگوریتم های ویژه ای که برای گوگل تعریف شده می توان به راحتی و با سرعت بیشتر سرچ را انجام داد و به نتیجه رسید. همچنین میزان باگ کمتر شده و نقشه ها دقیق تر و جزئی تر شده اند به طوری که هر کسب و کاری، حتی کارهای کوچک و محلی نیز در نقشه قرار گرفته و کاربران به راحتی می توانند آنها را در نقشه مسیریابی کنند.

 گوگل مپ

حالت های مختلف دیدن نقشه در گوگل مپ

در صورت نیاز به دیدن نقشه از طریق این برنامه می توانید به حالت های مختلف مکان مورد نظر خود را ببینید.

۱- به صورت نقشه

۲- به شکل نمای ماهواره ای

۳- به شکل نمایی از خیابان

۴- به صورت Earth یا نمای زمین

۵- به شکل سه بعدی

۶- نمای درونی و نقشه ساختمان های چند طبقه

توضیح خلاصه در رابطه با الگوریتم گوگل مپ

در حال حاضر یکی از امکانات گوگل است که به شکل گسترده وقت زیادی برای بهتر شدن و اصلاح آن گذاشته می شود که روز به روز بهتر و طبق آخرین اطلاعات باشد. باید بدانید که گوگل مپ نرم افزاری فراتر از یک مسیریاب است و امکانات بی نظیری دارد. الگوریتم های گوگل به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم بر رتبه سایت ها اثر می گذارند. باید گفت که اولین اساس فهرست بندی گوگل مکان فیزیکی شما است. گوگل برای دستیابی بهتر کاربران و همچنین ایجاد توانایی بالا رفتن رتبه برای تمام سایت و از بین بردن باگ ها، الگوریتم ها را طراحی کرده است.

همانطور که می بینیم گوگل اسامی الگوریتم های خود را بیشتر بر اساس نام حیوانات انتخاب کرده است. دلیل آن نوع کاری است که الگوریتم مورد نظر مشابه با همان کار در هر حیوانی وجود دارد.

 گوگل مپ

لیست الگوریتم های گوگل

  • الگوریتم گوگل ۲۰۲۰
  • الگوریتم پاندا
  • الگوریتم کبوتر گوگل مپ
  • الگوریتم پنگوئن
  • الگوریتم مزغ مگس خوار
  • موش کور
  • الگوریتم برت گوگل
  • الگوریتم دزد دریایی
  • گورخر
  • الگوریتم رقص گوگل
  • الگوریتم کافئین
  • زرافه
  • سند باکس
  • الگوریتم پیج رنک گوگل
  • الگوریتم هیلتاپ
  • ماه عسل
  • الگوریتم رنک برین
  • الگوریتم freshness
  • الگوریتم فرد
  • تطبیق عصبی
  • الگوریتم mobilegeddon

لیست بالا انواع الگوریتم های گوگل است که اگر بخواهیم در مورد تک تک آنها صحبت کنیم از ظرفیت این مقاله خارج است اما در ادامه به توضیح خلاصه ای از چند مورد آن به عنوان نمونه در رابطه با گوگل مپ می پردازیم.

در مورد الگوریتم کبوتر بیشتر بدانیم

این نوع از الگوریتم گوگل در سال ۲۰۱۴ بوجود آمد و منتشر شد و یکی از مهمترین الگوریتم های Local SEO( سئو محلی) می باشد. این الگوریتم جستجوی اصلی محلی را مورد تغییر داده است. وجود این الگوریتم برای کسب و کارهای محلی بسیار مهم و سودآور بوده است زیرا ترافیک جستجوی محلی را افزایش داده و در واقع هدف و ایده آن بر این اساس بوده که کسب و کارهای کوچک و محلی نیز باید در کنار کسب و کارهای بزرگ به خوبی دیده شوند. به عنوان مثال اگر عبارت باشگاه نزدیک من را سرچ کنید با استفاده از این الگوریتم و الگو نزدیکترین محل به شما نشان داده خواهد شد.

 گوگل مپ

الگوریتم موش کور

این نوع از الگوریتم به منظور رفع باگ طراحی و به روز رسانی شد. در این الگو سئو محلی یا همان Local SEO مد نظر بود که موجب می شد تا کسب و کارهایی که در موقعیت های محلی قرار داشتند و در رتبخ بندی جایگاه مناسبی نذاشتند با کمک جستجوی محلی بتوانند رتبه بهتری را بدست آورند.

این سیستم به کاربران نیز کمک می کرد تا بتوانند مکان های مورد نیاز محلی را بهتر و راحت تر پیدا کنند. هر شرکت و یا هر کسب و کاری می تواند با ثبت نام در Google My Business آدرس خود را ثبت نماید تا هم جستجوی مکان این کسب و کار برای کاربر راحت تر و سریع تر باشد و هم برای افزایش رتبه وب سایت مکان مورد نظر مفید باشد. این سیستم به کسب و کارهای کوچک و محلی و همچنین کسب و کارهای نوپا که در حومه قرار دارند، می تواند کمک بزرگی کند.

Google Map Marker

گوگل مپ مارکر یکی از راه های بهبود نقشه در گوگل است و در سال ۲۰۰۸ بوجود آمد. کار کردن با آن شبیه به openstreetmap است و در واقع به زودی با گوگل مپ ادغام می گردد و در آن به هرکس اجازه می دهد تا با توجه به دانش محلی خود سرویس مپ را ارتقاء دهد. از طریق این سیستم کاربران می توانند بر اساس اطلاعات شخصی و محلی خود نقشه را ویرایش کنند. البته در صورت ادغام با گوگل مپ این آیتم از بین خواهد رفت.

دلیل به روز رسانی و تغییرات در هسته الگوریتم گوگل

زمانی که یک سایت در میان سایر سایت ها جایگاه خود را ضعیف می بیند و یا موقعیت اولیه خود را از دست می دهد، تلاش می کند تا به رتبه قبلی خود برگشته و جایگاه سابق را بدست آورد. گوگل در این زمان به این سایت ها توصیه می کند که به دنبال برگرداندن جایگاه خود نباشند و فکر نکنند که در رعایت قوانین مربوط به این موضوع کوتاهی کرده اند.

این سایت ها گاها شاهد این هستند که در زمان هایی در صفحات دوم و یا حتی سوم قرار می گیرند. این اتفاق در اثر به روز رسانی هسته الگوریتم گوگل بوجود آمده است. یکی از نشانه های این نوع از به روز رسانی ارتقاء درجه و رتبه و یا حتی کاهش و افت درجه ناگهانی در گوگل است که احتمال بازگشت به جایگاه اولیه در این صورت کم است. این تغییرات و به روز رسانی های الگوریتم هسته گوگل به دو بخش روزانه و گسترده تقسیم می شود که در مدل گسترده شاهد تغییرات اساسی خواهیم بود.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام