تفاوت های بازاریابی دیجیتال با بازاریابی محتوا

بازاریابی دیجیتال

امروزه مردم فقط به دنبال بازاریابی و کسب و کار های خوب می گردند. اما در واقع بیشتر مردم تفاوت های بازاریابی های محتوایی و بازاریابی دیجیتال را نمی دانند. ما در این متن تفاوت های این دو نوع بازاریابی را توضیح داده ایم.

تفاوت بازاریابی محتوا با بازاریابی دیجیتال

قبل از اینکه به سراغ تفاوت های بازاریابی محتوا و بازاریابی دیجیتال برویم، باید با محتوا آشنا شویم. در واقع، محتوا به پست وبلاگی، منتشر کردن یک عکس یا ویدیو و… می گویند. وقتی شما در پیج اینستاگرام یا توییتر خود و یا هرگونه برنامه های دیگر پستی وبلاگ و یا عکسی را به اشتراک می گذارید و یا آپلود می کنید، در واقع  محتوا سازی می کنید و دومین نکته نیز این می باشد که هدف از ایجاد محتوا چیست؟ در واقع، هدف از ایجاد محتوا جذب مشتری های مختلف و اتفاقی می باشد. شما باید محتوا های خود را به طوری تولید کنید که در واقع جالب ، علمی و مفید باشد. اینگونه مشتری های احتمالی جذب محتوای شما می شوند و شما می توانید بازاریابی خود را به راه بیندازید. . در ادامه درباره تفاوت های بازاریابی از طریق محتوا و بازاریابی دیجیتال بیشتر توضیح داده ایم.

 بازاریابی دیجیتال

بازاریابی محتوا چیست؟

همانطور که در مطالب بالا به بازاریابی محتوا اشاره کردیم بازاریابی از طریق محتوا در واقع به این معنی می باشد که شما چه از طریق اینستاگرام، چه از طریق تلگرام و یا از طریق شبکه های اجتماعی دیگر بازاریابی کنید، شما با تولید محتوا می توانید این بازاریابی را انجام دهید به شرطی که محتوایی که تولید می کنید و به اشتراک می گذارید علمی و جذب کننده باشد تا هر فردی که محتوای شما را ببیند به سوی آن جذب شود. در واقع یکی از مهم ترین نکته ها در تولید محتوا این است که به طریقی محتوا های خود را تولید کنید که مشتری های شما کمتر نشوند و محتوای شما همیشه برایشان جذاب و مفید باشند. اینگونه می توانید به راحتی مشتری های خود را در دست خود نگه دارید و همچنین هر روز به آنها اضافه کنید. در این نوع بازاریابی باید مشتری های مختلف با گذشت زمان به شما اعتماد کنند و به یکباره نمی توان مشتری های بسیاری را جذب کرد.

 بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال از زمانی که شروع به کار کرد طرفداران زیادی را به خود جلب کرده بود. اما امروزه که استفاده از موبایل های هوشمند و انواع وب سایت ها و شبکه های اجتماعی زیاد شده است، این نوع بازاریابی بسیار در بین مردم رواج پیدا کرده است و طرفداران بسیار زیادی را نیز به خود جذب کرده است. در واقع می توان متن روبرو را یکی از کامل ترین تعریف های بازاریابی دیجیتال دانست: تمام ابزار ها و فعالیت هایی که برای بازاریابی در بستر دیجیتال، یعنی اینترنت، وب سایت، موبایل های هوشمند و یا بقیه ابزار های دیجیتالی شکل می گیرند و مشتری جذب می کنند جزو بازاریابی دیجیتال حساب می شوند و برای مثال وقتی که فردی یک وب سایت فروش انواع وسایل های مختلف را راه اندازی کرده است، در واقع  بازاریابی دیجیتال انجام می دهد و با استفاده از تبلیغات مناسب فروش ها و خرید های وب سایت خود را افزایش می دهد.

برخی مزایای بازاریابی های دیجیتال و بازاریابی های محتوا

هر کدام از این بازاریابی ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. ما در این متن می خواهیم برخی از مزایای هر دو نوع بازاریابی را برای شما بازگو کنیم:

·       برخی مزایای بازاریابی دیجیتال:

۱٫     نتایج قابل سنجش در بازاریابی دیجیتال

۲٫     قابلیت شخصی سازی وب سایت یا هرگونه بازاریابی در بستر دیجیتال.

۳٫     هزینه پایین برای استفاده.

۴٫     دستیابی به مخاطبین بیشتر جهانی.

۵٫     بهینه سازی آسان.

۶٫     نرخ بالاتر جلب مشتری.

۷٫     هدفگیری دقیق خریداران ایده آل.

۸٫     امروزه افراد بسیاری در فضای مجازی وجود دارند و شما می توانید با بازاریابی دیجیتال به راحتی آن ها را به سوی خود جذب کنید.

۹٫     با استفاده از سئو به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

۱۰٫                        رقابتی بودن بازاریابی دیجیتال

۱۱٫                        زیاد شدن خرید های آنلاین

·       برخی مزایای بازاریابی محتوا

۱٫    بهبود سئو

۲٫    افزایش لید

۳٫    افزایش مکالمه با مخاطب ها و مشتری ها

۴٫    زیاد بودن سرعت تصمیم گیری برای خرید مشتری

۵٫    آگاهی بیشتر از محصول مورد نظر

۶٫    به صرفه بودن

 بازاریابی دیجیتال

برخی ابزار ها در بازاریابی محتوا

یکی از مهم ترین ابزار های بازاریابی های محتوا وبلاگ می باشد. وبلاگ ها از همان ابتدا که اینترنت به وجود آمد وجود داشتند و حتی می توان گفت که قبل از اینکه مرورگر ها و موتور های جست و جو به صورت حرفه ای و کاربردی کار کنند هم وجود داشتند. اصلی ترین کار وبلاگ جلب اعتماد مشتری است. یکی دیگر از این ابزار ها این است که شما از مشتریان و یا از فالوور هایتان در شبکه های اجتماعی سوال هایی را بپرسید، اینگونه می توانید آنها را به چالش بکشانید و بازاریابی خود را بهتر کنید. همچنین لازم به ذکر می باشد که در بازاریابی محتوا همه چیز فقط کلمات و سوال ها نیست. عکس هایی که شما در محتوای خود تولید می کنید بسیار به چشم می آیند و یکی از مهم ترین ابزار ها به حساب می آید. یکی دیگر از ابزار هایی که در بازاریابی محتوا کاربردی است تولید محتوا های فان و خنده دار است. این نوع محتوا ها مشتری ها و فالوور های زیادی را برای شما در شبکه های اجتماعی جذب می کند.

 بازاریابی دیجیتال

برخی ابزار ها در بازاریابی دیجیتال

یکی از مهم ترین نکات در بازاریابی های دیجیتال PPC می باشد. PPC در واقع یک نوع از تبلیغات کلیکی است. تبلیغات  کلیکی تبلیغ هایی می باشند که وب سایت شما در فضای مجازی تبلیغ می شود و هر کلیکی که روی تبلیغ وب سایت شما زده می شود شما هزینه ای را پرداخت می کنید. کاربرد ابزار PPC هم دقیقا به همان شکل می باشد. فقط با این تفاوت که تبلیغات کلیکی در همه شبکه های عمومی قابل استفاده است ولی تبلیغات PPC فقط مخصوص مرورگرها و موتور های جست و جو می باشد. احتمالا تا الان دیده اید که وقتی جمله ای در گوگل سرچ می کنید، در جمله های پیشنهادی صفحه های تبلیغ وجود دارد و هر کلیک که روی آنها انجام می شود شما باید هزینه ای را پرداخت نمایید.

 بازاریابی دیجیتال

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام