نحوه یافتن بهترین کلمات کلیدی برای تعیین استراتژی محتوایی

انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای تولید محتوا برای یک وب سایت همواره جزو مهمترین بخش های سئو سایت بوده است، بسیاری از افرادی که امروزه به صورت تخصصی اقدام به تولید محتوا می کنند معمولا با روش های پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی برای یک محتوا آشنایی دارند ولی با این حال هستند افرادی که نمی دانند دقیقا چگونه باید این کلمات کلیدی را برای محتوای خود انتخاب کنند. ما در این مطلب قصد داریم روش هایی را برای شما بیان کنیم که با استفاده از این روش ها می توانید به سادگی هرچه تمام اقدام به انتخاب بهترین کلمه کلیدی برای محتوای خود کنید، بنابراین ما را در این مطلب همراهی کنید تا اطلاعات کافی را در این زمینه بدست بیاورید.

درباره محتوای خود اطلاعات جمع آوری کنید

اولین و شاید بتوان گفت مهم ترین بخش برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای یک محتوا این است که شما باید درباره محتوایی که قصد تولید آن را دارید اطلاعات جمع آوری کنید، شما برای این کار می توانید از موتور جستجوی گوگل کمک بگیرید، با کمی جستجو می توانید وب سایت های بسیار زیادی را پیدا کنید که دقیقا در موضوعی که شما قصد تولید محتوا برای آن موضوع را دارید تولید محتوا کرده اند، با مطالعه این محتوا می توانید اطلاعات جامعی در خصوص موضوع خود پیدا کنید و بعد از آن با دید بازتری اقدام به انتخاب کلمه کلیدی برای محتوای خود کنید. شما در این مرحله می توانید متوجه شوید که کاربران دقیقا چه نوع محتوایی را دوست دارند و با چه کلمات کلیدی بیشتر و بهتر ارتباط برقرار می کنند تا در مراحل بعدی بتوانید این کلمات کلیدی را در لیست اولویت های خود قرار دهید.

 بهترین کلمات کلیدی

بهترین کلمات کلیدی مد نظر خود را یادداشت کنید

بعد از آن که مرحله تحقیقات را با موفقیت پشت سر گذاشتید زمان آن است که بهترین کلمات کلیدی که به نظرتان می آید را لیست کنید، این کار باعث می شود تا شما بتوانید در مرحله بعدی گزینه های کمتری را بررسی کنید و به این ترتیب بتوانید زمان کمتری را صرف انتخاب کلمه کلیدی کنید. یک نکته بسیار مهم درباره این موضوع وجود دارد و آن این است که حتما باید در این مرحله با افرادی که گمان می کنید می توانند شما را کمک کنند مشورت کنید. به عنوان مثال شرکای شما و یا افرادی که احساس می کنید در زمینه کاری شما تخصص دارند می توانند جزو گزینه های بسیار خوب برای مشورت کردن باشند. گاهی اوقات این افراد ممکن است گزینه هایی را برای کلمات کلیدی محتوا به شما پیشنهاد کنند که ممکن است به هیچ وجه به ذهن شما نیاید.

 بهترین کلمات کلیدی

عبارت های کلیدی را با استفاده از بهترین کلمات کلیدی بسازید

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که وجود دارد این است که شما باید با استفاده از کلمات کلیدی که برای محتوای خود انتخاب کرده اید عبارت های کلیدی بسازید. عبارت های کلیدی در واقع عبارت هایی هستند که کاربران شما ممکن است بیشتر آن ها را در اینترنت جست و جو کنند. به عنوان مثال اگر کلمه کلیدی شما پوستر دیواری باشد عبارت هایی که معمولا کاربران درباره این کلمات کلیدی جست و جو می کنند می تواند شامل گزینه هایی مانند خرید پوستر دیواری، فروش پوستر دیواری، قیمت پوستر دیواری، خرید آنلاین پوستر دیواری، پوستر دیواری سه بعدی و … باشد. شما با استفاده کردن از این عبارت های کلیدی در محتوای خود می توانید تاثیر بسیار خوبی را بر روی سئوی محتوای خود بگذارید و باعث شوید که در لیست نتایج جستجو رتبه وب سایت شما به میزان زیادی بهبود پیدا کند.

 بهترین کلمات کلیدی

برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی از گوگل کمک بگیرید

بدون شک یکی از بهترین ابزارهایی که برای انتخاب کلمات کلیدی در مقابل شما قرار دارد خود موتور جستجوی گوگل است، شما می توانید با وارد کردن موضوع و یا کلمه کلیدی مد نظر خود در این موتور جستجو به راحتی گزینه هایی که بیشترین جستجو را توسط کاربران داشته اند را مشاهده کنید و در نتیجه می توانید پربازدیدترین کلمات کلیدی را برای محتوای خود انتخاب کرده و با استفاده کردن از آن ها در محتوای خود باعث شوید که بازدید وب سایت شما به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کند. برای این کار کافی است که عبارت مد نظر خود را در گوگل وارد کرده و با کلیک بر روی گزینه جستجو منتظر بمانید تا لیست نتایج برای شما ظاهر شود، بعد از ظاهر شدن نتایج شما می توانید در بخش پایینی لیستی از کلمات کلیدی مرتبط که بیشتر از سایر کلمات کلیدی توسط کاربران جستجو شده اند را انتخاب کنید و کلمات کلیدی مد نظر خود را از میان گزینه هایی که در این لیست قرار دارند انتخاب کنید.

 بهترین کلمات کلیدی

کلمات کلیدی را انتخاب کنید که رقابت کمتری دارند

یکی از اصول اولیه سئو محتوا این است که بهترین کلمات کلیدی کلماتی هستند که نسبت به سایر کلمات کلیدی رقابت کمتری دارند و در نتیجه می توانند فرایند سئوی وب سایت شما را به صورت کامل بهینه سازی کنند. در واقع زمانی که شما قصد دارید یک کلمه کلیدی مناسب برای محتوای وب سایت خود انتخاب کنید حتما باید به این موضوع توجه داشته باشید که آیا این کلمات کلیدی  توسط رقبای شما هم انتخاب شده اند یا خیر؟ در صورتی که این کلمات توسط رقبای شما انتخاب شده باشند نمی توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. شما برای این که متوجه شوید آیا کلمات کلیدی شما انتخاب کرده اید توسط رقبای شما نیز انتخاب شده اند یا نه و در کل برای مشاهده رقابت میان کلمات کلیدی می توانید از ابزارهای آنلاینی مانند KWfinder استفاده کنید که امکانات خوبی را برای شما فراهم می کنند.

 بهترین کلمات کلیدی

جمع بندی و نکات پایانی

به صورت کلی امروزه روش های مختلفی وجود دارد که شما با استفاده از آن ها می توانید بهترین کلمات کلیدی را برای وب سایت و محتوای خود انتخاب کنید و با به کار بردن این کلمات کلیدی در محتوای خود باعث افزایش کاربران وب سایت خود شوید اما نکته ای که در این جا وجود دارد این است که تنها استفاده از این ابزارها نمی تواند به شما برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی کمک کند، شما باید کمی نبوغ به خرج دهید و تخصص لازم را در زمینه محتوایی که قصد نوشتن آن را دارید داشته باشید تا بتوانید جذاب ترین کلمات کلیدی را برای محتوای خود انتخاب کنید.

 

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام