آشنایی با سئو کلاه خاکستری و تکنیک های آن

سئو کلاه خاکستری

به طور کل سه شیوه سئو و بهینه سازی سایت وجود دارد که به ترتیب سئو سفید، سئو کلاه خاکستری و سئو سیاه است. همانطور که می دانید، سئو سفید شامل تکنیک هایی بی خطر برای سئو کردن سایت است که جریمه نشدن سایت را توسط گوگل تضمین می کند. سئو سیاه کاملا بالعکس سئو سفید است و در آن از تکنیک هایی استفاده می شود که احتمال جریمه شدن سایت توسط گوگل بالا است. سئو کلاه خاکستری در میان این دو روش قرار دارد؛ در این روش از تکنیک هایی استفاده می شود که هم اکنون مجاز هستند و برای سایت خطری ندارند. شیوه ی سئو خاکستری این امکان را می دهد که در کمترین زمان و با حداقل هزینه سایت را سئو و بهینه سازی کنید، به شرطی که بروز باشید و الگوریتم های گوگل را دنبال کنید.

آشنایی کامل با سئو کلاه خاکستری

سئو خاکستری در واقع یک روش برای بهینه سازی وب سایت است که به صورت قطع نه می توان گفت که سفید است و نه سیاه! تکنیک هایی که در این روش سئو به کار گرفته می شود، هنوز در لیست موارد سئوی کلاه سیاه قرار نگرفته است و تقریبا بی خطر هستند. در واقع می توان گفت که تکنیک های سئو کلاه خاکستری هنوز شامل جریمه و پنالتی توسط موتور جستجو گوگل نشده است، اما احتمال قرارگیری در لیست موارد غیرمجاز در آینده وجود دارد.

حال سوال اینجاست که با وجود احتمال قرارگیری در لیست سیاه گوگل، چرا از سئو خاکستری استفاده می شود؟ مسلما سئو سفید به دلیل احتمال بسیار پایین پنالتی شدن وب سایت، بهترین روش سئو است اما متاسفانه بسیار زمان بر می باشد. اینجاست که سئو کلاه خاکستری به کار خواهد آمد چرا که به کمترین زمان نیاز دارد و در مدت زمان کوتاهی نتیجه بخش خواهد بود. یکی دیگر از عواملی که سبب برتری سئو خاکستری در مقایسه با سئو سفید می شود، هزینه پایین آن است. سئو خاکستری به مراتب از سئو سفید ارزان تر است و به سرمایه گذاری چندانی نیاز ندارد.

در نظر داشته باشید که تاثیر سئو خاکستری در بهینه سازی وب سایت بسیار فوق العاده است، اما نیازمند بروز بودن و آگاهی از جدیدترین الگوریتم های گوگل است. باید با الگوریتم های جدید آشنا باشید تا مبادا تکنیک های شما در لیست موارد سئو سیاه قرار گرفته باشد و توسط گوگل جریمه شوید. در ادامه شما را با ۴ تکنیک سئو کلاه خاکستری آشنا خواهیم کرد که بیشترین تاثیر را روی رتبه سایت شما خواهند گذاشت.

سئو کلاه خاکستری

استفاده از دامین های منقضی شده

نخستین تکنیک سئو کلاه خاکستری استفاده از دامنه های منقضی شده، به منظور بهره گیری از امتیازات و اعتبار دامنه در گذشته است. علت اصلی استفاده از این تکنیک، نقش زیاد دامین سایت در رتبه بندی نتایج جستجو است. بدین منظور کافی است که به وب سایت هایی که لیستی از دامین های منقضی شده را ارائه می دهند، مراجعه نمایید و دامین خود را انتخاب کنید. برای یافتن دامین مناسب پیشنهاد می شود که کلمه کلیدی اصلی را که تمایل دارید در دامنه وجود داشته باشد، جستجو نمایید. پس از جستجوی کلمه کلیدی، با لیستی از دامین های منقضی شده مواجه خواهید شد.

لیستی که پس از جستجو نمایان می شود، شامل دامین های منقضی شده و اطلاعاتی درباره آن ها است. برای خریداری بهترین دامنه، باید مشخصات آن را به دقت مورد بررسی قرار دهید و از عدم جریمه بودن دامنه مطمئن شوید. پارامترهای بی شماری برای انتخاب دامین سایت وجود دارد و مهمترین آن، تعداد بک لینک های دامنه می باشد. هنگام خرید دامین منقضی شده دقت نمایید که تعداد بک لینک های دامنه بالا باشد و همچنین با تعداد دامنه های لینک داده شده، تناسب داشته باشد. استفاده از دامین های منقضی شده در سئو کلاه خاکستری بسیار موثر است، اما به شرطی که تعداد BL بالا باشد و با RT تناسب داشته باشد. عمر دامنه نیز در رتبه بندی سایت تاثیر بالایی دارد، بنابراین یک دامین با عمر بالا خریداری نمایید.

سئو کلاه خاکستری

خرید ورودی تقلبی گوگل

یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه خاکستری، خرید ورودی تقلبی گوگل و افزایش بازدید سایت است. این روش از ریسک پایینی برای پنالتی شدن توسط گوگل برخوردار است. خرید ورودی تقلبی از گوگل مستقیما روی رتبه بندی سایت شما در نتایج جستجو و CTR  سایت تاثیر خواهد گذاشت. برای خرید ورودی تقلبی از موتور جستجو گوگل، کافی است به یکی از سایت های ارائه دهنده بازدید تقلبی مراجعه نمایید و به میزان موردنیاز کلیک و بازدید خریداری نمایید.

این تکنیک سئو کلاه خاکستری بسیار موثر است و کمک شایانی به رتبه بندی سایت خواهد کرد. نحوه عملکرد این تکنیک بدین گونه است که شما از آی پی های مختلف با کلمات کلیدی خاص سایت، ورودی گوگل دریافت خواهید کرد.  این تکنیک علاوه بر CTR و رتبه بندی سایت، بر رویBounce rate سایت نیز تاثیر خواهد گذاشت و آن را کاهش می دهد. با خرید سرویس های بازدید طولانی نیز می توانید نرخ حضور در سایت توسط کاربر را افزایش دهید.

سئو کلاه خاکستری

خرید بک لینک شبکه های اجتماعی

اگر مقالات آموزشی سئو و بهینه سازی سایت را دنبال کرده باشید، احتمالا با این موضوع که لینک های شبکه های اجتماعی در سئو تاثیر ندارند، آشنا هستید. اما سئو کلاه خاکستری عکس این موضوع را نشان می دهد و ثابت کرده است که لینک های سایت در شبکه های اجتماعی بسیار حائز اهمیت هستند. پس این تکنیک را به کار بگیرید و تا جایی که می توانید به انتشار لینک سایت خود در شبکه های اجتماعی بپردازید.

این تکنیک اینگونه عمل می کند که نمایش لینک سایت شما در شبکه های اجتماعی افزایش پیدا می کند، لایک و کامنت می گیرد و همچنین بازنشر می شود. این چرخه ادامه پیدا خواهد کرد تا تقریبا لینک سایت در سراسر شبکه های منتشر شود. این تکنیک سبب می شود که محتوای سایت شما باارزش جلوه کند و در نتیجه رتبه شما در نتایج جستجو افزایش پیدا می کند.

سئو کلاه خاکستری

افزایش کامنت خاکستری

آخرین تکنیک سئو کلاه خاکستری که در این مقاله به شما معرفی می شود، افزایش کامنت خاکستری (کامنت مارکتینگ) است. این تکنیک به محبوب جلوه دادن سایت و آپدیت بودن آن کمک می کند. برای استفاده از این تکنیک، کافی است که برای مطالب و محتوای سایت خود کامنت مفید و ارزشمند بگذارید. همانطور که می دانید بروز کردن سایت و آپدیت نگه داشتن آن در رتبه بندی سایت تاثیر دارد؛ با هر بار درج نظر برای یک مطلب خاص، در واقع صفحه مطلب بروز می شود.

تکنیک ها و ترفندهای سئو کلاه خاکستری بی شمارند و با توجه به میزان خطر پنالتی شدن سایت، می توان از آن ها استفاده کرد. لازم است بدانید که اعمال تمام تکنیک های سئو کلاه خاکستری در سایت، نتیجه جالبی نخواهد داشت و ممکن است روی رتبه بندی سایت تاثیر منفی بگذارد.

سئو کلاه خاکستری

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام