آشنایی با سئو کلاه سفید و تکنیک های آن

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید بهترین و مناسب ترین راه برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. در سئو کلاه سفید تنها از تکنیک هایی استفاده می شود که با قوانین و دستورات موتورهای جستجو مغایرت ندارند. البته در این روش برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیاز به زمان زیادی دارید ولی می توانید اطمینان حاصل کنید که دیگر توسط موتورهای جستجو اسپم نخواهید شد. در این مقاله به معرفی سئو کلاه سفید می پردازیم و مهمترین تکنیک های این نوع سئو را بیان می کنیم.

سئو کلاه سفید

انواع سئو

روش های سئو به طور کلی به سه دسته کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری تقسیم بندی می شود. در سئو کلاه سفید از روش های مورد تایید موتورهای جستجو برای بهینه سازی سایت استفاده می شود. در حالی که در سئو کلاه سیاه  شخص سئو کار سعی می کند از راه های غیر قانونی برای دور زدن موتورهای جستجو استفاده کند.

 در سئو کلاه خاکستری نیز سئو کار نه به طور کامل از روش های سئو سفید استفاده می کند و نه به طور کامل از راه های غیرقانونی استفاده می کند. در واقع سئو کار کلاه خاکستری به صورت محتاطانه از هر دو روش استفاده می کند و در بین این دو حرکت می کند.

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید چیست

سئو کلاه سفید به مجموعه اعمالی گفته می شود که با هدف بهینه کردن سایت برای مخاطبان و نشان دادن این بهبودها به موتورهای جستجو انجام می شود. در حقیقت زمانی که مخاطبان سایت از عملکرد سایت شما رضایت داشته باشند، موتورهای جستجو این موضوع را تشخیص می دهند و سایت شما را به عنوان یک سایت مناسب به سایر کاربران خود معرفی می کنند.

در این روش از سئو تمرکز بر روی افزایش رضایت مخاطبان و در نتیجه بهبود رتبه سایت است. در حالی که در سئو کلاه سیاه از روش های دیگری برای بهبود رتبه سایت استفاده می شود که چندان خوشایند موتورهای جستجو نیست. به همین دلیل زمانی که که موتورهای جستجو سئو کلاه سیاه را تشخیص می دهند، سایت مورد نظر را اسپم می کنند.

تکنیک های سئو کلاه سفید

سئو کارهای کلاه سفید برای بهبود رتبه سایت از روش های مختلفی استفاده می کنند. می توان گفت هر روش و فعالیتی که رضایت مخاطبان از سایت شما را افزایش دهد، یکی از تکنیک های سئو کلاه سفید است. در ادامه مهمترین تکنیک های سئو کلاه سفید را به شما معرفی می کنیم.

سئو کلاه سفید

۱-تمرکز بر روی تجربه کاربری(UX)

تمرکز بر روی تجربه کاربری یکی از مواردی است که گوگل همیشه به مدیران سایت ها توصیه می کند. برای بهبود تجربه کاربری یا user experience سایت، مدیران سایت در ابتدا باید اهداف مخاطبان خود را شناسایی کنند و سپس یک ناوبری مناسب برای سایت ایجاد کنند تا علاوه بر سهولت استفاده، حس خوبی را  به کاربران منتقل کند. طبق مطالعات منتشر شده در مجله آکسفورد، هدف از طراحی تجربه کاربری برای کسب و کارها این است که با بهبود رضایت مشتری، سطح وفاداری او را افزایش دهند. به همین دلیل است که داشتن یک تجربه کاربری مناسب می تواند به بهبود سئو سایت شما کمک زیادی کند.

۲- تولید محتوای با کیفیت

میزان تولید محتوای با کیفیت در سایت شما رابطه مستقیمی با رتبه سئو سایت شما دارد. به طوری که هر چه محتوای منتشر شده در سایت شما از کیفیت مناسبی برخوردار باشد، رتبه سایت شما در نزد موتورهای جستجو نیز بهتر خواهد بود. در واقع محتوای سایت مهمترین فاکتوری است که موتورهای جستجو به آن توجه می کنند. البته قرار دادن محتوای تکراری یکی از کارهایی است که مدیران سایت باید از آن بپرهیزند و به هیچ عنوان توصیه نمی شود. همانقدر که حرف های تکراری باعث آزردگی خاطر انسان ها می شود، محتوای تکراری نیز همان قدر برای موتورهای جستجو آزار دهنده خواهد بود. محتوای تکراری نه تنها باعث بهبود رتبه وب سایت نمی شود بلکه اثرات منفی نیز بر روی رتبه سایت خواهد گذاشت.

سئو کلاه سفید

۳- استفاده درست از تگ ها و متا تگ ها

تگ های عنوان از جمله مهمترین تگ هایی هستند که در هنگام کدنویسی سایت باید به درستی از آنها استفاده شود. تگ های h1،h2  و h3 تگ های عنوانی هستند که بیشترین استفاده را در صفحات وب دارند. این عناوین باید به درستی و با استفاده از کلمات کلیدی هر صفحه نوشته شوند. تگ عنوان صفحه دیگر تگی است که جزو فاکتورهای موثر سئو به شمار می رود. عنوان مطلب علاوه بر اینکه باید حاوی کلمات کلیدی باشد، باید جذاب باشد تا کاربران را برای خواندن مطلب ترغیب کند.

متا تگ ها نیز مانند سایر تگ های صفحات وب به هنگام کدنویسی سایت نوشته می شوند. تنها تفاوتی که متا تگ ها با سایر تگ ها دارند این است که در ظاهر سایت نشان داده نمی شوند و تنها برای کمک به موتورهای جستجو و دیده شدن سایت استفاده می شوند.  متا تگ توضیحات یکی از متا تگ های مهم سایت است. در داخل این تگ توضیحات کوتاهی در مورد محتوای صفحه مورد نظر نوشته می شود.

۴- استفاده از بک لینک های طبیعی

بک لینک به لینک هایی گفته می شود که بر روی یک سایت دیگر قرار گرفته است و کاربران را به سمت سایت شما هدایت می کنند. با اینکه امروزه اهمیت بک لینک ها در حال کاهش است، ولی هنوز هم جزو سه فاکتور مهم سئو کلاه سفید به شمار می روند. زمانی که شما محتوای با کیفیتی تولید می کنید، کاربران زیادی این محتوا را در شبکه اجتماعی به اشتراک می گذارند. موتورهای جستجو ترافیک ورودی از این لینک ها را تشخیص می دهند و سایت شما را به عنوان یک سایت مناسب برای سایر کاربران به شمار می آورند. در نهایت این موضوع سبب بهبود رتبه شما در نزد موتورهای جستجو می شود.

سئو کلاه سفید

۵- افزایش سرعت بارگذاری سایت

همانطور که قبلا گفتیم هر روشی که رضایت کاربران را از سایت شما افزایش دهد، یک تکنیک سئو کلاه سفید است. سرعت بارگذاری سایت یکی از فاکتورهای مهم در رضایت کاربران از یک وب سایت است. هر چه سرعت بارگذاری سایت بالاتر باشد، رضایت کاربران افزایش می یابد و پایین بودن سرعت بارگذاری سایت سبب ترک سایت توسط کاربران می شود.

این مسئله باعث شده تا موتورهای جستجو به سرعت بارگذاری سایت توجه ویژه ای کنند و سایت هایی که سرعت بالاتری دارند را در نتایج اولیه خود نشان دهند. فشرده سازی فایل ها، بهینه سازی تصاویر، استفاده از کش، فشرده سازی خروجی سرور و استفاده از هاست مجازی یا اختصاصی از جمله کارهای موثر برای بهبود سرعت بارگذاری سایت به شمار می روند.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام